Wersja Archiwalna

Odcięta Dłoń

Są to ruiny elfiej wieży, w której dawno temu stoczono potężną bitwę pomiędzy pieśniarzami klingi i hordami orków i goblinów. Dokładniejszą historię poznamy rozmawiając z pewnym jegomościem na 4ym poziomie twierdzy. "Zwiedzając poszczególne poziomy Odciętej Dłoni, nie wszędzie od razu będziemy mogli dojść. Do niektórych miejsc niższego poziomu będziemy musieli zejść innymi schodami poziomu wyższego. Sposób przejścia Odciętej Dłoni podzielę na dwie części: pierwszą, na którą będzie się składało przejście trzech pierwszych poziomów i dojście do poziomu czwartego, i drugą - tą właściwą, w której postaram się przybliżyć rozwiązanie poszczególnych questów (a jest ich kilka) na wyższych poziomach wieży. Przejście niższych poziomów twierdzy nie powinno sprawić problemów. Opiszę więc tylko poszczególne przejścia na mapach.

Odcięta Dłoń poziom 1

1 - tutaj zaczynamy, odkrywamy taką część mapy jaką się da (część jest zawalona) i udajemy się do przejścia na drugi poziom. Mamy dwa przejścia do wyboru: 2 i 3. Nie ważne, którego przejścia użyjemy. W punkcie 5 znajduje się ważny questowy przedmiot, który koniecznie musimy zdobyć. Jest to jednak fragment pierwszego poziomu, do którego nie zdołamy na razie dojść. Aby tam dotrzeć będziemy musieli zejść potem z drugiego poziomu twierdzy. Punkt 4 to schody prowadzące na poziom 2, właśnie nimi tutaj zejdziemy.

Odcięta Dłoń poziom 2

Startujemy z pozycji 1 albo 2 - zależnie od tego, których schodów użyliśmy na poziomie 1. Przejścia 3 i 4 prowadzą na poziom 3. Na początek pojdźmy usypiskiem 4. Czyścimy z potworów dostępną część poziomu 3 i wracamy na poziom 2. Teraz można już udać się schodami (3) na poziom 3 twierdzy. Punkt 6 to schody na pierwszy poziom - będziemy ich musieli uzyć, zaś punkt 5 to winda na poziom 3. Do tych dwóch punktów (5 i 6) na razie dostępu nie mamy. Będzie trzeba zjechać windą z trzeciego poziomu na drugi, a potem użyć schodów (6) aby dostać się do niedostępnej dotychczas części poziomu pierwszego.

Odcięta Dłoń poziom 3

2 - tutaj zaczynamy jeśli na poprzednim poziomie poszliśmy usypiskiem 4. Jeśli zaś poszliśmy schodami to zaczynamy w punkcie 1. Stąd udajemy się do windy 3, która poprowadzi nas na poziom drugi. Dalej wiemy co robić. Gdy już zdobędziemy "część zepsutego urządzenia" znajdującą się na poziomie pierwszym, wracamy tu tą samą drogą i udajemy się do schodów 4. Prowadzą one na 4ty poziom twierdzy.

Nie powinniśmy mieć problemów z dojściem na czwarty poziom twierdzy. Na swej drodze spotkamy cienistą odmianę orków, goblinów, kilka nieco potężniejszych szkieletów i rozdartych dusz. Najmocniejszy będzie tutaj chyba Krwiożerczy Szkielet, który zadaje sporo obrażeń i to dość szybko, jednak i on nie powinien sprawić nam problemów. Teraz możemy już przejść do opisu wyższych poziomów Dłoni. Plądrując całą wieżę musimy bardzo dokładnie przeszukiwać wszystkie pomieszczenia. Jest bowiem sporo questowych przedmiotów, których NIE WOLNO nam przegapić. Należy również pamiętać o wyszukiwaniu i rozbrajaniu pułapek. Niektóre z nich potrafią wprowadzić niezły chaos w szeregi naszej drużyny.

Odcięta Dłoń poziom 4

Tutaj nie trzeba będzie raczej walczyć. Znajdziemy tu miejsce do odpoczynku, jakiś sklep i kilka innych ciekawych miejsc, wartych odwiedzenia i osób, z którymi warto sobie uciąć krótką pogawędkę. Z tego poziomu mamy dostęp do 5 pomniejszych wież: Wieżę Corellona, Wieżę Sheverasha, Wieżę Sehanine, Wieżę Labelasa i Wieżę Solonora. O każdej z nich cosik opowie nam np kupiec Lehland.

Wieża 1 - Składa się z 4 malutkich poziomów, na drugim poziomie znajdziemy drugą część jakiegoś uszkodzonego urządzenia. Koniecznie ją zachowujemy. Na szczycie wieży spotkamy Valentisa. Opowie nam on krótką historię. W przyszłości będziemy mogli tutaj wrócić i mu pomóc. Opiekuje się on cichym zakątkiem natury, który został niestety zniszczony. Jeśli znajdziemy gdzieś jakieś nasiona, wodę lub też jakieś zwierzątko to możemy mu je dostarczyć, a on bardzo chętnie się nim zajmie. Szybko odnowi tą tętniącą niegdyś pięknem i życiem komnatę.

Wieża 3 - Spotkamy tutaj kapłankę Denaini, która poprosi nas o odesłanie w krainę wiecznych snów (zabicie) jej wojowników z wyższych poziomów twierdzy. Dzielnie bronili oni Dłoni i teraz pragnęliby spocząć w chwale. Powinniśmy uczynić to o co prosiła. Gdzieś na wyższych poziomach tej części wieży znajdziemy jedną z potrzebnych nam części maszyny i beczułkę święconej wody. Gdy już ubijemy wszystkich kapłanów wracamy do Denaini. Mówimy jej, że zadanie wykonane i wypytujemy ją o jej zadaniach tu w Dłoni. Wówczas kapłanka wspomni nam, iż jeśli znajdziemy gdzieś wodę święconą to będzie mogła nieco odnowić tę komnatę. Szybko przypomnimy sobie o beczułce wody, ciążącej nam w plecaku więc warto się jej pozbyć. Prawda, że teraz komnata wygląda piękniej? Teraz udajmy się do ostatniej Wieży, którą warto odwiedzić.

Wieża 4 - Na tym poziomie panuje niezwykle artystyczny chaos :] Wchodzimy tu, oglądamy scenkę i... wracamy tam skąd przyszliśmy. Nie ma tu nic ciekawego do roboty.

Wieża 2 - spotkamy tu elfią łuczniczkę Kaylessę, która posiada jedna z potrzebnych nam części maszyny. Da nam ją o ile wybijemy jej żołnierzy na wyższych poziomach. Po wykonaniu zadania elfka da nam poszukiwany przedmiot i poprosi o śmierć w boju... zaatakuje nas. Zbieramy jej przedmioty i wracamy na górę twierdzy. Wśród przedmiotów jest ciekawa zbroja KP2, w której wojownik/mag może swobodnie czarować. Przechodzimy murami do drugiej części budowli i trafiamy do biblioteki. Warto wypożyczyć sobie kilka ksiąg traktujących o elfach. W końcu ktoś nas prosił o zbieranie wszelkich zbiorów, które dostarczą mu jakichkolwiek informacji o tej wspaniałej rasie. Chodzi oczywiście o Orricka w Kuldahar. W międzyczasie, plądrując tą "odnogę" wieży znajdziemy 4tą ostatnią już część zepsutego urządzenia. Do czego nam te części? Odpowiedź znajduje się na szczycie właśnie tej wieży. Astrolabium... Puki go nie naprawimy elfi mag Larrel nie odzyska zmysłów i nie będzie w stanie użyć Klejnotu Serca by pomóc nam w naszej misji. Gdy już dowiemy się, że zła nękającego północ musimy szukać w Głębi Dorna, warto uciąć sobie dłuższą pogawędkę z Larrelem. Jeśli dokładnie przeszukaliśmy Odciętą Dłoń to w którejś z wież natrafiliśmy na dziennik córki elfiego maga. Także i o tym warto z nim pogadać. Po wysłuchaniu bardzo ciekawych historii pora udać się w dalszą drogę. Elfi lord może nas teleportować zarówno do Głębi Dorna jak i do Kuldahar. W każdym razie warto uzupełnić ekwipunek więc ja wybrałem Kuldahar.