Wersja Archiwalna

Baśniowy Smok

Baśniowy Smok



Wydląd:
Jest to uskrzydlony gad. Wygląda tak jak zwykły smok ale mierzy około 60 cm. długości. Ubarwienie zmienia się w zależności od tego, jakie kamienie szlachetne zostały przez niego zjedzone i może być kombinacją wielu kolorów jeśli smok zjadł więcej niż eden klejnot. Jego naturalny kolor to zwykły, szarozielony.

Charakter:
Neutrany

Cechy psychologiczne:
W przeciwieństwie do swoich większych kuzynów, Baśniowe Smoki nie wywołująstrachu ani terroru.

Zasady specjalne:
Baśniowe Smoki są z natury figlarne i potrafią zrobić dość wiele żeby zabawić się kosztam innej inteligentnej istoty (nie krzywdzac jej). Agresję okazują tylko jeśli zostaną zaatakowane one lub ich legowiska. Ich figlarnosci dorównuje tylko ich ciekawosć. Czasem potrafią zrezygnować z płatania figli na rzecz lepszego poznania swojej ofiary. Raz na jakiś czas smok dołącza do grupy poszukiwaczy przygód by im pomóc lub dowiedzieć się co robią. Żadko czynią tak z czystej ciekawości, częściej albo smok, albo poszukiwacze przygód wiedzą gdzie jest jakis skarb i jedna strona potrzebuje pomocy drugiej.

Baśniowe Smoki, tak jak ich więksi kuzyni, uwielbiają kolekcjonować klejnoty, kamienie szlachetne i kryształy. Jednym z powodów jest ich zdolność do trawienia tych kosztowności i zyskiwania dzięki temu specjalnych zdolności (w zależności od rodzaju kamienia).

Maksymalnie 3 kamienie jednoczesnie mogą aktywnie oddziaływać na smoka i niema żadnych ogrzniczeń co do ich kombinacji (np.: zjedzenie 2 szmaragdów może dać 4 Wt przez godzinę lub 2 Wt przez 2 godziny, zależnie od tego co sobie smok życzył gdy je zjadał). Smoki mogą przechowywać do 10 klejnotów pod swoimi łuskami.

Pokryta łuskami skóra daje 1 punkt pancerza na całym ciele.

Baśniowe Smoki sa całkowicie odporne na wszelkie ataki i obrażenia spowodowane ogniem dowolnego pochodzenia.

Basniowe Smoki atakują 2 razy na turę; raz szponami i raz ugrycieniem (oba ataki są uznawane za magiczne).


Podstawowe statystyki:

S WW US S WT ŻW I A ZR CP Int OP SW OGD
4 39 0 3 3 15 30 2 29 29 41 59 59 33

Zjedzony klejnot Kolor Efekt
Bursztyn Pomarańczowy Odpornośc na wszelkie choroby przez 24h.
Ametyst Purpurowy Odpornośc na wszelkie trucizny przez 24h.
Szmaragd Zielony 2 do Wytrzymałości przez 1h.
Rubin Czerwony Zionięcie ogniem 4-6 razy w ciągu najbliższych 24h. Płomień ma 3 metry długości i zadaje 1k6 obrazeń z S=4.
Szafir Niebieski 20 do wszyskich testów przeciwko czarom działającym na umysł, włączając te którym ofiara nie może się zwykle oprzeć. Działa przez 24 godziny.
Kryształ kwarcu Srebrno-szary Leczy 1k6 obrażeń.
Diament Biały Odporność na magię przez 2k6 rund.
Topaz Żółty 1 S and 10 to WW przez 1h.
Opal Różowy Niewidziealność 2k6 tur.





Tłumaczenie:banshee