Łotrzyca

Historia

Siostry Niewidocznego Oka są luźno zorganizowaną i otoczoną wśród ludów zachodu nimbem tajemnicy gildią. Te doskonale wyćwiczone łuczniczki stosują się do starożytnych filozofii Wschodu, które pozwoliły na opanowanie zmysłu "wewnętrznego widzenia", którego używają w walce oraz do unikania niebezpiecznych pułapek. Znane na zachodzie jako Wędrowniczki, Siostry ukrywają swoją przynależność wyglądając jak zwykłe podróżne. Wielu pompatycznych durni zapłaciło straszliwą cenę za swoją próżność i niedocenienie w walce tych kobiet o stalowych nerwach.

Dziwne wydarzenia w Khanduras przyciągnęły także ich uwagę, dlatego też przybyły spoza odległych Wschodnich wydm, by wypróbować swoje umiejętności przeciwko zalegającemu w Tristram złu. Wierzą także, że w ruinach klasztoru Horadrim zdobędą niewyobrażalne bogactwa.

Mimo, iż nie są tak silne w bezpośredniej walce jak Wojownicy, Wędrowniczki są bezwzględnymi mistrzyniami łuku. Uzdolniona siostra może wysłać ku przeciwnikowi istny grad strzał, każdą z nich niedbale wymierzając z doskonałą precyzją. Wewnętrzny szósty zmysł, który wszystkie zdają się posiadać, pozwala im w porę wyczuwać pułapki i pomaga w ich rozbrojeniu.

Sposób gry - czyli mini taktyka

Jest to bez wątpienia najzręczniejsza postać w grze. Grając Łotrzycą należy pamiętać, że postać ta w bezpośrednim starciu otrzymuje bardzo wysokie obrażenia. Nie można zatem dopuścić wroga do naszej postaci. Strzelamy z łuku do wroga i kiedy ten za bardzo się zbliży odchodzimy kawałek i strzelamy dalej. Należy uważać, aby w trakcie walki nie zepsuł się nam łuk, ponieważ możemy źle skończyć. Najlepszym łukiem, jaki znalazłem grając w DIABLO był Windforce (Opis w dziale z unikatami). Łotrzyca posługuje się zdecydowanie lepiej magią, niż wojownik. Jeśli opanujemy czar Teleport, to walka stanie się jeszcze prostsza. Postać ta jest trochę kłopotliwa, jeśli gramy z przyjaciółmi po sieci. Otóż, jeśli strzała trafi w przyjaciela, to również zada mu obrażenia. Na początku, kiedy to nasze postacie mają niezbyt wysoki lv, najczęściej kończy się to śmiercią, przez co kolega może się trochę wkurzyć.:)

Cechy postaci

I. Strenght (Siła) : Maksymalna ilość - 55

Odpowiada za wysokość obrażeń zadawanych przez postać, jednak nie w tak dużym stopniu jak u wojownika. Łotrzycy potrzebna jest przede wszystkim do używania ciężkich pancerzy, tarcz, hełmów i oczywiście broni.

II. Magic (Magia) : Maksymalna ilość - 70

Odpowiada za liczbę punktów many naszej postaci. Jest ważna dla postaci władających magią, gdyż właśnie ta cecha odpowiada za możliwość wczytywania zaklęć z magicznych ksiąg.

III. Dexterity (Zręczność) : Maksymalna ilość - 250

Zręczność jest potrzebna każdej postaci ze względu na to, że podnosi poziom naszego pancerza (AC) oraz wpływa na skuteczność ataku naszej postaci, czyli jej szansy na trafienie wroga. Nie wpływa natomiast na skuteczność czarów maga. Jest główną cechą Łotrzycy, więc to do niej należy przyznawać najwięcej punktów.

IV. Vitality (Witalność) : Maksymalna ilość - 80

Odpowiada za liczbę punktów życia naszej postaci.

V. Armor Class (Klasa pancerza) :

Bardzo ważny czynnik. Im wyższa klasa pancerza tym potworom trudniej trafić naszą postać. Dobra zbroja (czyli wysoki AC) potrafi znakomicie obniżyć poziom otrzymanych obrażeń.

VI. Chance To Hit (Szansa trafienia) :

Jest najważniejszą cechą dla Wojownika i Łotrzycy. Opisuje szansę na trafienie potwora przez naszą postać. Im wyższy jej współczynnik tym częściej trafiamy wroga i szybciej go wykończymy.

VII. Damage (Obrażenia) :

Cecha również bardzo ważna. Opisuje ile obrażeń zadamy wrogowi. U Łotrzycy na zadawane obrażenia głównie wpływa Zręczność i oczywiście posiadana broń.

VIII. Resist magic/fire/lightning (Odporność na magię/ogień/błyskawice) :

Cechy te są bardzo ważne, ponieważ opisują naszą odporność na obrażenia od żywiołów. Jej maksymalny stan w DIABLO to 75%. Nie ma mowy o grze na wyższych stopniach trudność bez tej cechy ustawionej na maksymalny poziom.