Wersja Archiwalna

Rogaty Szczur


Opis:

Rogaty Szczur nęka świat od zarania dziejów. W jego naturze leży rozprzestrzenianie zarazy w Starym Świecie oraz knucie wszelkiej maści spisków i intryg. Przedstawiany jest jako bardzo wysoki szczuroczłek (skawen), lub niezwykle duży szczur.

Charakter: Chaotyczny


Symbol:
Symbolem Rogatego Szczura jest trójkąt skierowany wierzchołkiem ku dołowi i ramionami tego wierzchołka nieco dłuższymi niż "poprzeczka" je łącząca. Ten symbol często jest malowany na tarczach i pancerzach Szarych Proroków i skaweńskich wojowników. Cyfra uważana przez skawenów za szczęśliwą i wybraną przez Rogatego Szczura to 13.

Zasięg kultu:
Rogaty Szczur jest czczony przez wszystkich szczuroludzi, ale również niektórzy ludzie ofiarują mu swoje modlitwy i ofiary. Jego ludzcy wyznawcy najczęściej są mieszkańcami miast Imperium, gdzie służą jako szpiedzy skawenów oraz dostawcy nowych ofiar. Większość z ludzkich wyznawców Rogatego Szczura ma nadzieję uniknąć zagłady jaka spotka resztę ludzkości. Organizacja kultu jest bardzo różnorodna. Część grup kultystów jest prowadzona przez skaweńskich Szarych Proroków odprawiających swe rytuały głęboko w katakumbach pod miastami Imperium podczas gdy inne grupy tylko okazjonalnie spotykają się ze skawenami aby dowiedzieć się jak mogą się najlepiej przysłużyć Rogatemu. Kultyści pełniący ważne funkcje w ludzkiej społeczności używają swoich wpływów aby w miarę możliwości zapewnić skawenom gnieżdżącym się w kanałach maximum ochrony przed wykryciem.



Świątynie:
Główna świątynia Rogatego Szczura mieści się w skaweńskim mieście Skavenblight. Ta starożytna świątynia została zbudowana na fundamentach niemalże dotykającej chmur wieży zbudowanej niegdyś wspólnie przez Krasnoludy i Ludzi. Jak dotychczas jest to jedyna istniejąca świątynia Rogatego Szczura, jednak każda twierdza posiada co najmniej jedną kaplicę poświęconą Rogatemu Szczurowi. Niektóre kaplice są ukryte nawet w kanałach pod niektórymi ludzkimi miastami.

Przyjaciele i wrogowie:
Wszystkie inteligentne rasy są naturalnymi wrogami skawenów, ale Siewca Zepsucia pozwala swoim wyznawcom zawierać pakty z renegatami. Sojusze te są zawierane tylko w celu siania zamętu, dezinformacji i wywołania wewnętrznych sporów. Nawet inne kulty chaosu są wrogo nastawione do Rogatego Szczura. Jedynym wyjątkiem jest zachowujący neutralność kult Nurgle'a.

Święta:
Kult Rogatego Szczura obchodzi tylko jedno święto, dzień inkarnacji Rogatego podczas obchodów Vermintide.

Wymagania kultu:
Nieskaweńscy wyznawcy muszą mieć ukończoną przynajmniej jedną profesję wojownika lub uczonego (maga), żeby zostali zaakceptowani jako wyznawcy (a nie przeznaczeni na ofiarę).

Przykazania:
Nowicjusze i Klerycy muszą przestrzegać następujących przykazań:
-Zawsze działać na korzyść Skawenów
-Nigdy nie kwestionować i zawsze wypełniać sumiennie rozkazy Rady Trzynastu
-Nigdy nie wątpić w wyższość rasy Skawenów
-Pod żadnym pozorem nie ujawniać celów kultu osobom do niego nie należącym



Używane czary:
Wyznawcy Rogatego Szczura, którzy nie zostali pobłogosławieni umiejętnością zamiany spaczenia na magiczną energię nie regenerują PM, nawet jeśli ich wcześniejsza profesja była magiczna. Klerycy Rogatego Szczura, podobnie jak Szarzy Prorocy mogą urzywać wszystkich czarów magii bitewnej. Jest tylko jeden czar dostępny wyłącznie skawenom:

Przyzwanie roznosicieli zarazy:
Koszt PM: 4 1 za każdego przyzwanego roznosiciela (minimum 10)
Zasięg: 30 metrów na poziom
Czas trwania: 1 godzina na poziom
Składniki: serce łapacza szczurów

Działanie: Ten czar musi być rzucany co najmniej 2 metry pod ziemią (np.: w kanałach). Próba rzucenia go na powierzchni kończy się automatycznie niepowodzeniem. Kleryk przywołuje 2k10 szczurów zarażonych czerwoną ospą. Szczury pojawiają się w odległości k100 metrów od przyzywającego i poruszają się jako grupa. Przyzywający może raz wskazać im kierunek poruszania się/ataku, wtedy szczury zaatakują pierwszy napotkany, żywy cel. Jeśli cel nie jest w zasięgu wzroku szczurów to nie zrobią one nic poza czekaniem na pojawienie się dowolnego celu. Żywy cel którego Wyt. spadnie do zera z powodu infekcji pada na ziemię i umiera.

Umiejętności:
Nowicjusze i Klerycy posiadają zwykle dostępne im umiejętności, a oprucz tego mają Uwodzenie (poz. 1) (muszą za nie zapłacić 100 PD).

Próby:
Rogaty Szczur najczęściej poddaje próbom swoich wyznawców karząc im znależć jakiś zaginiony kawałek spaczenia, zabić konkretną osobę (skaweni są mistrzami skrytobójstwa), zerwać jakiś sojusz, lub infiltrować jakąś społeczność(najczęściej ludzi).Próby mogą równierz polegać na zbudowaniu nowego tunelu pod miastem lub zbadanie i przygotowanie do inwazji miejskiej kanalizacji.

Błogosławieństwa
Najpowszechniejszym błogosławieństwem Rogatego Szczura jest zamiana spaczenia na energię magiczną(PM). Innym darem może być bonus do testu przekonywania lub przekupstwa. Siewca Zepsucia szczególnie ceni sobie wśród swoich wyznawców Orientację(tylko pod ziemią), Odporność na choroby i Ciche Poruszanie (w mieście).



Autor:Alfred Nunez

Tłumaczenie:banshee