Gnomy jakich nie znacie - rasa przygodowa
Gnomy
OPIS
Gnomy są małe, krępe, mają ok. 1.2 m wzrostu i noszą czarne, brązowe lub rude włosy. Są trochę podobne do krasnoludów, mają jednak trudniejszy charakter i są mniej od nich opanowane. Mówią własnym dialektem khazalidu lecz używają podobnego pisma runicznego.
Liczebność gnomów stale spada za sprawą mieszkańców podziemnych tuneli, z którymi toczą nieustanne walki. Nie bez znaczenia pozostaje również wpływ chaosu.
Największe skupiska gnomów występują po zachodniej stronie Gór Krańca Świata (a więc tereny goblinoidów) oraz w Albionie. Są to jednak żałosne pozostałości dawnej, wspaniałej kultury. Poza tym siedziby, jak same gnomy, owiane są tajemnicą jeszcze większą niż krasnoludy; gnomy jeszcze mniej chętnie zdradzają sekrety.
Z powodu licznych najazdów na ich siedziby, niektóre gnomy wyruszają w świat lub mieszkają w ludzkich miastach. Ich praca jest wysoko ceniona ponieważ są urodzonymi złotnikami, jubilerami, specjalizują się w obróbce drewna, kamienia, a najbardziej skóry (gnomie buty to szczyt osiągnięć szewskich w SŚ), jak również metalu. Ogólnie biorąc są sprawnymi rzemieślnikami o sporej inwencji i zręcznych rękach. Jednak niektórzy z nich preferują profesje lotne, jak goniec, posłaniec, złodziej - a to z racji na niewielki wzrost i wrodzony spryt. Nie wykonują natomiast profesji związanych z morzem, unikają jak mogą wód większych niż płytkie strumienie - gdzie zdarza im się wchodzić po kolana w celu wydobycia złota.
LOSOWANIE BOHATERA
Charakterystyka:
SZ | WW | US | S | Wt | ŻW | I | A | ZR | CP | INT | OP | SW | OGD |
K3+2 | 2K10+30 | 2K10+10 | K3+1 | K3 | K3+5 | 2K10+30 | 1 | 2K10+30 | 2K10+20 | 2K10+25 | 2K10+20 | 2K10+25 | 2K10+20 |
Wzrost: M 105+2k10; K 100+2k10 cm
Waga: 40 - 87.5 kg
Infrawizja: 30m
Przeznaczenie: k3 PP
Języki: rodzimy kher-khazalid + reikspiel
Psychologia: nienawiść do goblinoidów (jeszcze większa niż krasnoludy)
Klasa i profesja: losowanie wg tabeli krasnoluda z naciskiem na rzemiosło
Umiejętności rasowe: obowiązkowe - jubilerstwo lub do wyboru gracza; dodatkowe - bardzo szybki, metalurgia, kamieniarstwo z równą szansą; liczba umiejętności jak krasnolud
Pochodzenie: k100 -
01-39 zachodnia strona Gór Krańca Świata
40-69 Albion
70-00 urodzony wśród ludzi - tabela dla człowieka
Rodzina: jak krasnoludy Religia: panteon gnomich bóstw nie zdradzanych nigdy i nikomu, prawdopodobnie są oni zbliżeni do bóstw krasnoludzkich ale nie ma pewności; jest to jedna z najgłębiej strzeżonych tajemnic. Inne uwagi: gnomy zwykle noszą ubrania ze skóry lub innych materiałów naturalnych podbite z reguły futrem. Wśród wolnych gnomów przyjęły się bogate ozdoby, lecz gnomy w miastach zwykle ich unikają by nie kusić łotrów, jakich tam pełno.
Pozostałe rzeczy MG powinien określić samemu. Rasa przygodowa powstała na bazie bestiariusza i kilku innych wiadomości ogólnych o tej rasie. Mam nadzieję, że przyda się w drużynie gnom.
autor: rrico (rrico@gildiarpg.pl)