Wersja Archiwalna

Pillars of Eternity - Druidzi i Czarodzieje

Studio Obsidian Entertainment ogłosiło dzisiaj informację o nawiązaniu współpracy z wydawnictwem Paradox Interactive które zajmie się dystrybucją zaplanowanej na koniec tego roku super-produkcji RPG Pillars of Eternity. W informacji prasowej twórcy gry piszą że chcą się skupić na produkcji gry i komunikacji z graczami, natomiast pozostawić marketing i dystrybucję komuś kto się na tym zna lepiej.

Ponadto twórcy dzielą się z nami detalami na temat mechaniki odpowiedzialnej za magię w grze oraz przybliżają nam klasę czarodzieja i druida. O ile system magii jest inspirowany klasyką gatunku RPG, mechanika została nieco zmodyfikowana, dzięki czemu, być może, pierwszo-poziomowy mag nie będzie ograniczony do jednego magicznego pocisku dziennie. Oprócz standardowego zestawu czarów zarówno czarodzieje jak i druidzi będą mieli dostęp do specjalnych umiejętności unikalnych dla ich klasy - szczegóły w dalszej części artykułu.

Jednym z najmocniejszych aspektów Magów i Druidów w grze Pillars of Eternity będą zaklęcia obszarowe oraz grupowe. Ich zadaniem jest zmiękczyć, osłabić i spowolnić wrogów i pozwolić reszcie drużyny zrobić z nich papkę. Na tym jednak kończy się podobieństwo pomiędzy tymi dwiema klasami, mechanika poznawania oraz przygotowywania czarów jest zupełnie inna dla tych dwóch klas.

Czarodzieje do rzucania czarów używają magicznych ksiąg (tudzież grimuarów - ang. Grimoire) których mogą posiadać kilka na różne okazje. Magowie specjalizują się w zamykaniu magicznej mocy w owych księgach oraz uwalnianiu jej w kontrolowany sposób gdy potrzeba - sami jednak nie kształtują magicznej energii tak jak druidzi czy kapłani. W czasie walki możliwa będzie zmiana grimuaru którego czarodziej używa, wiązać się to jednak będzie z kilkusekundowym opóźnieniem w czasie którego księga dostraja się do właściciela i vice-versa.

W wyniku badań i eksperymentów czarodzieje są w stanie projektować nowe czary które potem umieszczane są w grimuarach, jak możemy sobie wyobrazić najciekawsze, unikatowe czary możemy znaleźć w nieznanych, zapomnianych magicznych księgach. W związku z tym jak powstają czary, większośc z nich będzie zawierałą imię twórcy w swojej nazwie, tak więc zamiast magicznego pocisku dostaniemy Pomniejszy pocisk Monoletty a także jej bardziej skomplikowaną wersję Skaczący pocisk Minoletty gdzie każdy z pocisków uderza w cel po czym odbija się w stronę najbliższej żywej istoty.

Druidzi w Pillars of Eternity posługują się czarami w sposób znany nam z gier opartych na silniku Infinity Engine, tzn. zależnie od poziomu druid może rzucić określoną ilość czarów na dzień a nowe czary poznaje automatycznie wraz z rozwojem postaci. Większość czarów druidów jest inspirowana motywami z natury, możemy się więc spodziewać czarów takich jak Skorupa Żuka, Ściana z Kolców, Zimowy Podmuch czy Rój Owadów.

Oprócz czarów, czarodzieje i druidzi będą mieli dostęp do specjalnych umiejętności klasowych. Dla czarodziei będzie to Uderzenie (ang. Blast) oraz Magiczna Zasłona (ang. Arcane Veil). Uderzenie sprawia że używana przez maga różdżka zadaje obrażenia przeciwnikom w najbliższym otoczeniu maga, natomiast Magiczna Zasłona znacznie zwiększa odporność maga na obrażenia zadawane bronią białą oraz miotając ale nie chroni przed bronią palną (tak! w Pillars of Eternity możemy spodziewać się prostej broni palnej!). Druidzi również otrzymają dwie dodatkowe umiejętności: Dzikie Uderzenie (ang. Wildstrike) oraz możliwość przemiany postaci. Dzikie Uderzenie dodaje niewielkie obrażenia do każdego ataku Druida, natomiast przemiana postaci jest bardzo podobna do umiejętności znanej choćby z gry Baldur's Gate, aczkolwiek w Pillars of Eternity przemiana nie będzię kompletna - forma którą przybierze druid po przemianie będzie tylko w połowie wilkiem czy niedźwiedziem. Po przemianie druid uzyskuje specjalną zdolność zależną od wybranego zwierzęcia, np. po przemianie w pół-dzika druid zyskuje pasywną zdolność regeneracji a po przemianie w pół-jelenia - ataki obszarowe (zakładam że to dzięki porożu?).

Co sądzicie o nowej mechanice poznawania i rzucania czarów w Pillars of Eternity? Dajcie nam znać na Facebooku.