Ungole - zarys rasy

Imperium Ungoli



Opis:
Ungole to lud wędrowny który stworzył Imperium Ungol. Rozciąga się ono na stepach Dalekiego Wschodu i jest największym istniejącym dziś imperium. Na zachodzie ogranicza je Hobgoblińska Hegemonia i Góry Płaczu, na północy zamarznięta tundra i niezamieszkałe lasy ciągnące się aż do granicy z Kitajem, wyznaczonej przez Wielki Mur Imperatora, a na południu niebosiężny Masyw Kamalyan i księstwo Indii.
Ungole są walecznym i zahartowanym ludem. Walczą na co dzień nie tylko z nieprzyjaznym otoczeniem ale też ze swoimi wrogami na wschodzie, południu i zachodzie. Wierzą, że pewnego dnia pojawi się Wielki Han i poprowadzi swój naród do ostatecznego zwycięstwa i panowania nad światem. Ich armia należy do najbardziej zaprawionych w bojach i zwinnych na świecie. Gdyby nie cytadele Krasnoludów Chaosu i ich hobgoblińskich sług na wschodzie i imperium Kitaju na zachodzie byli by niepokonani, a podbój terenów Imperium wraz z przyległościami był by tylko kwestią czasu. Jednak pokaźna liczba wrogów przy własnych granicach powstrzymuje ich ambicje terytorialne.
Pomimo swego rozmiaru ich imperium ma raczej charakter wędrowny. Populacja jest rozproszona; mężczyźni wypasają stada kóz, owiec i bydła, a kobiety zajmują się domostwami. Kiedyś naród był jedynie zlepkiem szczepów i plemion ale wraz z pojawieniem się Hanów to się zmieniło. Ungole są lojalni wobec siebie i rozwijają cały czas relacje międzyplemienne. Mężczyznę ocenia się po tym ilu ma przyjaciół i z jakich plemion pochodzą, kobietę zaś po roli jaką zajmuje w domostwie swego męża. Ungole są doskonałymi łucznikami dosiadającymi szybkich koni i rażącymi swych przeciwników strzałami nie zbliżając się na tyle aby doszło do walki w zwarciu. Są prawdziwymi mistrzami łucznictwa i jeździectwa.

Historia: Ungole wywodzą się z plemion nomadów którzy przez wieki nękali najazdami Kitaj. Kilka wieków temu musieli ograniczyć swoje najazdy gdyż zaczęła im zagrażać Hobgoblińska Hegemonia i Chen, prowincja Kitaju. Plemiona Ungoli nadeszły z lasów północy i szybko wyparły lokalne społeczności na południe. Ciągłe uwikłanie w wewnętrzne konflikty spowodowało, że stanowili coraz mniejsze zagrożenie dla swoich sąsiadów i stać ich było tylko na drobne na nich rajdy. Około 200 lat temu po wielu epickich przygodach do władzy doszedł młody przywódca klanu Noyan zwany Kengis Han. Zdołał on zjednoczyć wszystkie plemiona i spowodował, że zamiast walczyć miedzy sobą, zwrócili się przeciwko swoim sąsiadom. Wygnali Hobgobliny az do Gór Żałoby, a następnie zwrócili się przeciwko kitajskim renegatom z prowincji Chen (która w międzyczasie zwróciła się przeciwko Kitajowi i ogłosiła secesję). W ciągu roku podbił całą prowincję i dotarł do Imperialnego Muru. Następnie zostawił część wojsk aby oblegały Kitaj, sam zaś udał się w kierunku Indii i je też podbił. Później zwrócił się ponownie przeciw Hobgoblinom i ich sojusznikom - krasnoludom Chaosu. Zepchnął ich aż do Gór Krańca Świata niszcząc ich cytadele i... tam zmarł. Jego ciało zostało zabrane do Burkan Kaldun i tam pochowane w wielkim kurhanie. Po śmierci Kengis Hana następni władcy byli mniej agresywni i utracili przez to część Indii i nie dokończyli dzieła zagłady Hegemonii Hobgoblińskiej, która teraz urosła w siłę i znów im zagraża. W prowincji Chen Ungole coraz bardziej upodabniają się do podbitego ludu. Wszyscy czekają na powrót Wielkiego Hana. Przepowiednia mówi, że Kengis powróci aby jeszcze raz poprowadzić swoje armie do ostatecznego zwycięstwa.

Rodziny: Rodziny Ungoli sa poligamiczne, w których mąż może mieć wiele żon. Może się żenić albo żyć w konkubinacie. W razie śmierci mężczyzny jego syn przejmuje żony, z wyjątkiem matki którą przyjmie jak swoją. Wszystkie dzieci, niezależnie od której matki pochodzą, maja takie same prawa dziedziczenia. Rodzina Ungoli mieszka w okrągłym namiocie zwanym; ger. Jest on zbudowany z lekkiego szkieletu i pokryty skórami nasączonymi łojem dla zapewnienia ochrony przed wodą. Podłoga jest pokryta dywanami rozłożonymi bezpośrednio na ziemi. Namiot zawsze stoi wejściem na południe. Wnętrze jest podzielone na 3 części; pierwsza znajduje się po lewej i tam kobiety gotują, opiekują się dziećmi i zajmują domem, druga znajduje się po prawej i służy do przyjmowania gości przez męża, zaś w trzeciej mieszkał mąż i tam też trzymał swoje rzeczy.

Role płci: Społeczeństwo Ungoli jest wybitnie patriarchalne. Dominującą rolę gra mężczyzna, a kobiety zajmują się zwykle domem. Szkolą się w jeździectwie i strzelaniu z łuku, gdyż może to być potrzebne, ale nie jest to ich główne zajęcie. Ubranie i wygląd: Tak kobiety, jak i mężczyźni noszą długie tuniki przewiązane pasem, bufiaste spodnie (szarawary) oraz mocne, skórzane buty do konnej jazdy. Wojownicy noszą szerokie, skórzane pasy za które wtykają szable, sztylety i kołczany. W czasie chłodu noszą dwa futra; pod spodem jest futro zwrócone włosem do ciała, a na wierzchu - futrem na zewnątrz. Dodatkowo, czasem noszą futrzane czapki.

Ekonomia: Kiedyś nauczyli się handlować od mieszkańców kitaju ale teraz nie muszą tego robić bo zajmują się głównie eskortowaniem karawan ze Starego Świata zmierzających do Indii. Imperium Ungoli jest w dużej mierze samowystarczalne.

Religia i magia: Dominującym bóstwem Ungoli jest Taal znany im pod imieniem Muguko Talgri. Talgri jest Wiecznym Niebem, bogiem, który dał im konie i ziemie i który czuwa nad nimi. Żoną Talgri'ego jest Rhya, zwana przez ungoli Matkąziemią. Ungole postrzegają ziemię jako ducha, który może aktywnie”mieszać się” do spraw śmiertelników manifestując swoją obecność za pomocą zjawisk naturalnych. Inne kulty są oparte na czczeniu przodków i wielkich bohaterów. Wszystkie kulty mają swoich szamanów. Ungole nie narzucają swojej wiary innym nacjom. Religijna tolerancja i szacunek dla innych bogów są dla nich bardzo ważne.

Władza: Ungole są rządzeni przez Wielkiego Hana. Zarządza in radą ministrów (Noyanów), a ci z kolei zajmują się poszczególnymi dziedzinami życia społecznego. Słowo Hana jest prawem a jego złamanie skutkuje torturami i śmiercią przestępcy i jego rodziny.

Prawo: Wszelkie ważniejsze prawa są spisane w Yasa, czyli Wielkiej Księdze Praw. Prawa z tej księgi tyczą się całego społeczeństwa z wyjątkiem wojska. Ich dotyczy księga o nazwie Drakha. Tak jedni jak i drudzy zawsze szanują starszych i mądrzejszych i starają się nie krzywdzić bezbronnych. Zakazane są kradzieże, kłamstwo i zdrada. Prawo wojskowe jest jeszcze ostrzejsze, bo za dezercję, rabunek bez pozwolenia, lub zaśnięcie na posterunku przewidziana jest śmierć. Prawo Ungoli jest tak samo okrutne i bezwzględne, jak oni sami.

Wojsko: Wojsko pozostaje pod bezpośrednim dowództwem Wielkiego Hana. Jest zorganizowane na podstawie podziałów plemiennych. Główny nacisk kładzie się na strzelectwo i jeździectwo. Zaciąg jest dobrowolny, ale wiele rodzin oddaje synów gdy sami nie są w stanie ich utrzymać. W stałej gotowości jest armia imperialna podzielona na 10 osobowe oddziały zwane Abran (najmniejszy oddział to 10 (Arban) ludzi, potem 100 (Jegun, czyli 10 Arbanów), 1000 (Mingan) i 10000 (Tumen, czyli 10 Minganów)). Tumenem czyli 10000 ludzi dowodzi Han. Wojsko utrzymuje również garnizony w ważniejszych punktach imperium i na głównych szlakach handlowych. Ich obrona i ochrona została powierzona konnym łucznikom którzy są zabójczymi przeciwnikami dla każdego agresora dzięki temu, że używają łuków kompozytowych. Taktyka walki polega na maksymalnym zmęczeniu wroga ostrzałem z daleka, a następnie wybiciu reszty w czasie ataku jazdy. Jazda Ungoli często atakuje zgrupowania goblinoidów lub wykonuje rajdy na pobliskie prowincje Kitaju. Są od pokoleń zaprawieni w walce i nie są im obce przeróżne sposoby prowadzenia wojny; od wojny podjazdowej, aż do frontalnego ataku. Nie wzdragają się też przed zdradą, torturami i rzeziami ludności. Pomimo pozorów barbarzyństwa są niezwykle inteligentnym narodem, a to przekłada się na niezwykłą skuteczność ich wojska. Ich główną jednostką są konni łucznicy, którzy stanowią trzon armii. W przeciwieństwie do łuczników znanych w imperium, ci doskonale radzą sobie w walce w zwarciu i to czyni z nich zabójczych przeciwników. Ich lekko opancerzona jazda używa kompozytowych łuków refleksyjnych. Są one na tyle małe, że można z nich strzelać w czasie jazdy bez żadnych utrudnień, a strzała zadaje większe obrażenia niż długi łuk. Używają skórzanych pancerzy i drewnianych tarcz gdyż są one lekkie, wygodne i nie krępują ruchów. Do walki w zwarciu używają szabel, buzdyganów i czasami batów.

Taktyka: Ich taktyka opiera się na szybkości i zwrotności. Zwykle otaczają swojego przeciwnika i rozpoczynają systematyczną masakrę. Od frontalnego ataku wolą zasadzki i eliminowanie odizolowanych grup wojska. Posiadają najszybciej się poruszającą armię w świecie Warhammera. Ich wrogowie nie są w stanie wydać im bitwy w klasycznym rozumieniu tego słowa. Ungole nie mają żadnych miast, czy twierdz, które można by było oblegać. Mają tylko niekończący się step w którym potrafią zniknąć, a następnie pojawić się w zupełnie innym miejscu. Nie mają tez linii zaopatrzenia które można by przeciąć gdyż cały swój dobytek wożą ze sobą. Dzięki umiejętności spania w siodle i zapasowym koniom mogą się przemieszczać dzień i noc bez odpoczynku. Nawet jeśli się pojawia na polu walki to i tak nie wiadomo czy są z góry skazani na śmierć w walce, czy może to tylko część zasadzki. Ungole często tez korzystają z pomocy szamanów. Zdarza się, że wojsko ich ścigające nagle napotyka na swojej drodze skalna ścianę lub kilka golemów, lub demonów przyzwanych przez szamanów.

Charakterystyki: Ungole różnią się od innych ludzi. Surowe środowisko i koczowniczy tryb życia powodują, że są bardzo twardymi i wytrzymałymi istotami. Jednak całe lata spędzone w siodle i ich krótkie nogi sprawiają, że są raczej przeciętnymi biegaczami.

SZWWUSSWtŻWIAZRCPINTOPSWOGD
k2+22k10+202k10+20k3+1k3+2k3+42k10+2012k10+202k10+202k10+202k10+202k10+202k10+20

Cechy:
Język: Ungoli Widzialność w nocy: tak jak zwykły człowiek Charakter: Neutralny

Dostępne profesje: Jeśli Inteligencja postaci jest mniejsza niż 30 to pierwszą profesją musi być Konny Wojownik

Tabela umiejętności Ungoli:

01-05 Czuły słuch 06-10 Oburęczność 11-15 Opieka nad zwierzętami 16-20 Astronomia 21-25 Ważenie 26-30 Gotowanie 31-35 Taniec 36-40 Uniki 41-45 Powożenie 46-50 Czuły wzrok 51-55 Hazard 56-60 Szybki refleks 61-65 Szczęście 66-70 Widzenie w ciemnościach 71-75 Orientacja 76-80 Czytanie/Pisanie 81-85 Śpiew 86-90 Szósty zmysł 91-95 Bardzo cichy 96-100 Bardzo silny

Tabela profesji akademickich: 01-25 Zielarz 26-36 Student 37-47 Skryba 48-65 Widzący 66-85 Uczeń szamana 89-100 Szaman

Profesje Ungoli: Doradca Artylerzysta Rzemieślnik Łowca Nagród Karawaniarz Błazen Celnik Zielarz Myśliwy* Han Najemnik Noyan Keshik Domokrążca Lekarz Uczeń lekarza Saper Skryba Wróżbita Szaman Uczeń szamana Handlarz Ungolski Mistrz łuku* Ungolski Sługa domowy Ungolski Konny łucznik* Ungolski Mistrz koni* Ungolski Lansjer* Ungolski Posłaniec* Ungolski Oficer* Ungolski Zwiadowca* Ungolski Sygnalista*

*- Profesja dostępna wyłącznie dla Ungoli

Gracze wybierający dowolną z profesji wojowników Ungoli (*) są na początku wyposażeni w: -k3 koni i jedno siodło -dwa łuki kompozytowe (jeden do strzelania z ziemi, a drugi w czasie jazdy konno) -dwa kołczany (po 30 strzał każdy) zawierające lekkie strzały do strzelania na długie dystanse, oraz ciężkie strzały na mniejsze odległości. -miecz i szablę -metalowy hełm z skórzaną wyściółką -skórzany pancerz i drewnianą tarczę -toporek (nadaje się do rzucania) -szydło -cienką linkę i haczyki -linę -kociołek -dwa bukłaki (jeden z wodą a drugi z alkoholem zwanym kumiss) -futrzaną czapę i pelerynę z owczej skóry -zapasy jedzenia na tydzień -k6 sztuk złota

Opisy profesji:

Doradca: Doradcy są zaufanymi ludźmi Hanów i Noyanów. Nie wszyscy są Ungolami. Często maja inne pochodzenie, wystarczy, że są ekspertami w swoich dziedzinach.

SZWWUSSWtŻWIAZRCPINTOPSWOGD
+4+20+10+20+30+20+20+30

Umiejętności: -Urok osobisty -Heraldyka -Znajomość historii -Czytanie/Pisanie -Teologia

Profesje wejściowe: -Dowolna akademicka -Kama (Szaman) -Keshik -Noyan

Profesje wyjściowe: -Dowolne (zależy od MG)

Artylerzysta: Są to albo mieszkańcy Kitaju, albo ludzie przez nich trenowani.

Umiejętności: -dodaj Powożenie

Przedmioty: -Wóz -Koń pociągowy -Koń do jazdy

Profesje wejściowe: -dowolna profesja Ungoli

Profesje wyjściowe: -Dowolna wojskowa -Doradca

Rzemieślnik: Ungole wiekszość swojego przemysłu opierają właśnie na nich. Rzemieślnikami mogą być kobiety, niewolnicy lub emerytowani wojownicy.

Umiejętności: -dodaj Powożenie

Przedmioty: -Poza podstawowymi przedmiotami, rzemieślnik posiada dodatkowego konia i przenośny warsztat.

Profesje wejściowe/wyjściowe: -Według uznania MG

Łowca nagród: Jest to Ungol, który opuścił swoje plemię i teraz pracuje jako łowca ludzi. Nie jest akceptowany przez członków swojego plemienia, więc działa poza nawiasem społeczeństwa.

Umiejętności: -Według uznania MG, ale nie Cichy chód w mieście.

Przedmioty: -Koszulka kolcza

Profesje wejściowe: -Dowolna wojownika (tylko Ungole)

Profesje wyjściowe: -Patrz: Łowca nagród w podręczniku WFRP

Karawaniarz: Zostają nimi starsi, lub niezdolni do walki mężczyźni. Zapewniają oni przewóz towarów na wielkie odległości.

SZWWUSSWtŻWIAZRCPINTOPSWOGD
+10+1+2+10+10

Umiejętności: -Opieka nad zwierzętami -Powożenie -Targowanie się -Broń specjalna: Bicz

Profesje wejściowe: -Dowolna wojownika Ungoli

Profesje wyjściowe: -Dowolna nie-ungolska ;) profesja wojownika lub rangera -Handlarz

Błazen: Jest zaledwie kilku błaznów wędrujących po stepach, aby oferować swoje usługi Hanom, lub plemionom. Mimo, że nie darzy się ich szacunkiem, zawsze są mile widziani ze względu na swoje talenty aktorskie i komediowe. Zwykle są to sieroty, lub ludzie bez żadnej przynależności plemiennej. Profesja błazna dzieli się na kilka specjalizacji; Akrobata, Tancerz (posiadający umiejętność Taniec), Przepowiadacz przyszłości, Żongler, Miotacz noży, Poeta, Śpiewak, Bajarz (posiadający umiejętność Opowiadanie), Trubadur oraz Zapaśnik.

Celnik: Celnicy są zaufanymi sługami Hanów i Noyanów. Zajmują się nadzorowaniem handlu i wszelkich działalności komercyjnych, oraz kontrolują ściąganie podatków. Mają niezwykle potężne stanowisko ale wykazują się równie niezwykłą uczciwością.

Umiejętności: -dodaj Znajomość obcego języka i Znajomość prawa -nigdy nie popełniają malwersacji czy jakichkolwiek innych oszustw

Przedmioty: -k6 strażników

Profesje wejściowe: -dowolna wojownicza Ungoli

Profesje wyjściowe: -Doradca -Handlarz

Zielarz: Są oni tradycyjnymi lekarzami w społeczeństwie Ungoli

Umiejętności: -usuń; tajemny język: Druidów, czytanie i pisanie oraz tajemny język: Klasyczny.

Przedmioty: -dodatkowy koń

Myśliwy: Pełnią oni ważną rolę w społeczeństwie Ungoli, kultywując tradycyjny styl życia.

Umiejętności: -dodaj Łowienie ryb -zastąp Sekretny język Rangerów Sekretnym językiem Ungoli -zastąp Sekretne znaki Rangerów Sekretnymi znakami Ungoli

Przedmioty: -dodaj k3 konie

Han: Jest przywódcą klanu lub całego społeczeństwa Ungoli. Jego słowo jest prawem. Rządzą licznymi hanatami, utrzymując władzę za pomocą wojska. Jedyną osobą mającą taką władzę jak Han jest inny Han, a władzę nad nimi sprawuje Wielki Han.

SZWWUSSWtŻWIAZRCPINTOPSWOGD
+40+40+2+2+8+40+2+20+40+20+40+30+40

Umiejętności: -Urok osobisty -Wiedza dynastyczna (klany Ungoli) -Heraldyka Ungoli -Prawo Ungoli -Błyskotliwość -Zastraszanie -Krasomówstwo -Taktyka

Przedmioty: -Wielki Namiot -Żony, konkubiny, niewolnicy -10k10 strażników -Anda, Nokut -k10 stad bydła i owiec -5k10 dodatkowych koni -lojalność k10 Noyanów -bezpośrednie dowództwo k10 Minganów

Profesje wejściowe: -Doradca -Keshik -Noyan

Profesje wyjściowe: -Wielki Han

Keshik: Są oni najdzielniejszymi, najbardziej lojalnymi i najlepszymi wojownikami w społeczeństwie Ungoli. Służą jako Gwardia Przyboczna Wilekiego Hana. Jest ich 9 tysięcy (czyli 9 Minganów). Każdy Keshik może w dowolnej chwili przejąć dowództwo od dowolnego oficera. Najlepsi z nich mogą zostać mianowani Noyanami albo nawet Hanami.

SZWWUSSWtŻWIAZRCPINTOPSWOGD
+30+30+1+2+6+30+2+20+10+20+10

Umiejętności: -Uniki -Zawstydzenie (kogoś) -sekretny język: bitewny Ungoli -Silny cios -Zranienie -Ogłuszanie -broń specjalna: Oburęczna -Taktyka

Przedmioty: -k6 dodatkowych koni -oburęczny miecz -Jatagan -szabla -karacena

Profesje wejściowe -dowolna wojownika (za zgodą MG)

Profesje wyjściowe: -Doradca -Noyan

Najemnik: Najemnik zwykle jest Ungolem, który odwrócił się od społeczeństwa i wybrał pacę i życie w Kitaju, Indiach lub Starym Świecie. Najczęściej ma za sobą jakieś traumatyczne przeżycia lub jest po prostu zdrajcą uciekającym przed karą (zdrada jest zawsze karana śmiercią).

Umiejetności: -usuń Sekretny język: Bitewny -dodaj Zastraszenie i Targowanie

Profesje wejściowe: -dowolna wojownicza Ungoli

Profesje wyjściowe: -dowolna wojownika (z podręcznika)

Noyan: Noyanowie stanowią klasę szlachecką w społeczeństwie Ungoli. Swoją pozycję zyskują z racji pochodzenia i/lub swoich zdolności bojowych. Sprawuja władzę nad mniejszymi plemionami i prowadzą je do walki.

SZWWUSSWtŻWIAZRCPINTOPSWOGD
+10+10+4+20+30+20+20+10+10

Umiejętnosci: -Urok osobisty -Hazard -Zastraszenie -Taktyka

Przedmioty: -2k10 dodatkowych koni -k5 stad koni, bydła lub owiec -k10 strażników (Anda, Nokut) -kilka żon i konkubin

Profesje wejściowe: -Keshik -Ungolski mistrz łuku -Ungolski lansjer -Ungolski mistrz koni

Profesje wyjściowe: -Doradca -Han

Domokrążca: Są oni wygnańcami ze społeczeństwa Ungoli. Są to mężczyźni nie będący mężczyznami. Nie mogą walczyć ze względu na kalectwo lub tchórzostwo. Są tolerowani tylko za swoją przydatność.

Lekarz: Lekarze Ungoli są wykwalifikowanymi profesjonalistami, pobierajacymi nauki zwykle w Kitaju (lub pochodzącymi ztamtąd). Z ich wiedzy i umiejętnosci kozysta armia i szlachta. Są oni znacznie lepszymi specjalistami niz konowały spotykane w Starym Świecie.

Profesje wejściowe: -Uczeń lekarza

Profesje wyjściowe: -Doradca -dowolna nie-ungolska podstawowa profesja uczonego

Uczeń lekarza: To Kitajczyk lub Ungol, który został przyjęty na staż u jakiegoś lekarza i asystuje mu uczac się zawodu.

Profesje wejściowe: -tylko jako pierwsza profesja

Profesje wyjściowe: -Lekarz

Saper: Nie jest to profesja związana z tradycją Ungoli. Została ona zapożyczona z Kitaju podczas licznych z nim wojen. Saperzy są wysoko cenieni, pomimo swego nikłego związku z tradycjami.

Profesje wejściowe: -dowolna wojownika Ungoli -dowolna wojownika Kitaju -Artylerzysta

Profesje wyjściowe: -Artylerzysta -Najemnik

Skryba: Skrybowie zajmują wysoka pozycję w tym na ogół niepiśmiennym społeczeństwie.

Umiejetności: -usuń Tajemny język: Klasyczny i Magiczny -dodaj znajomość dowolnego języka obcego

Wróżbita: Odgrywają oni ważną rolę dzięki swojej zdolności do kontaktowania się z duchami i przepowiadania przyszłości. Daży się ich wielkim szacunkiem pomimo ich ekscentryczności.

Profesje wyjściowe: -Doradca -Asystent Szamana

Handlarz: Są oni lepiej postrzegani niż domokrążcy, gdyż angażują się w handel i przyczyniają się do umacniania potęgi Ungoli.

Profesje wejściowe: -Domokrążca -Skryba

Profesje wyjściowe: -Doradca -Handlarz (podręcznikowy)

Ungolski Mistrz łuku: Mistrzowie łuku są najlepszymi łucznikami jakich wydało społeczeństwo Ungoli. często dowodzą małymi grupami harcowników nekających wroga ze znacznej odległości.

SZWWUSSWtŻWIAZRCPINTOPSWOGD
+30+1+6+30+1+30+20

Umiejętności: -Opieka nad zwierzętami -Czuły wzrok -Łucznictwo (+10 do US) -broń specjalna: Łuk kompozytowy -Sztuczki jeżdzieckie (nie ma zadnych minusów przy strzelaniu w pełnym galopie czy w czasie jakichś ewolucji na koniu jak strzelanie spod konia, czy strzelanie będąc pochylonym i schowanym za koniem)

Przedmioty: -2 dodatkowe kołczany strzał -wysokiej jakosci łuk kompozytowy

Profesje wejściowe: -Ungolski konny łucznik

Profesje wyjściowe: -Keshik -Ungolski Mistrz koni -Ungolski Lansjer

Ungolski sługa: Sługami są najczęściej żony lub niewolnicy.

SZWWUSSWtŻWIAZRCPINTOPSWOGD
+10+10+2+10+10

Umiejetnosci: -Ważenie -Gotowanie -Powożenie -Krawiectwo

Przedmioty: -mały namiot

Profesje wejściowe: -tylko jako pierwsza profesja

Profesje wyjściowe: -Żemieślnik

Ungolski konny łucznik: To oni są podstawową jednostką w armii Ungoli. Jednak to, że jest ich dużo nie znaczy, że nie są dobrze wyszkoleni. Są mistrzami zasadzek i napadów z zaskoczenia, często kończących się zanim pierwsza ofiara zdązy upaść na ziemię.

SZWWUSSWtŻWIAZRCPINTOPSWOGD
+10+20+1+2+10+10+10+10

Umiejetności: -Opieka nad zwierzetami -Mocna głowa -Hazard -broń specjalna: Łuk kompozytowy -Jeździectwo -sekretny język: Bitewny Ungoli -Sztuczki jeżdzieckie (nie ma zadnych minusów przy strzelaniu w pełnym galopie czy w dowolnym kierunku. UWAGA: to nie jest ta sama umiejetnosć co u Mistrza Łuku!)

Przedmioty: -Dodatkowy koń

Ungolski Mistrz koni: Zajmują się oni hodowlą i tresurą koni i są w tym doskonali. Konie z ich stad są niesamowicie wytrzymałe, silne i posłuszne. Nikt nie wie skąd się bierze ich talent ale nie można się tego nauczyć. Te zdolnosci są niezwykle cenione przez Ungoli i przechodzą z ojca na syna.

SZWWUSSWtŻWIAZRCPINTOPSWOGD
+10+10+1+1+4+30+20+10+10+10

Umiejętnosci: -Akrobatyka -Opieka nad zwierzętami -Tresura zwierząt (nie tylko koni) -Posłuszeństwo: konie -Targowanie -Szacowanie -Jeździectwo -broń specjalna: Arkan (takie lasso ;)) -Sztuczki jeżdzieckie (nie ma zadnych minusów przy strzelaniu w pełnym galopie czy w czasie jakichś ewolucji na koniu jak strzelanie spod konia, czy strzelanie będąc pochylonym i schowanym za koniem)

Ungolski Lansjer: Są oni elitą ungolskiej kawalerii. Osadzeni w wysokich, wzmacnianych siodłach roznoszą lancami wszytsko co stanie na drodze ich szarży. Poza keshikami są oni najbardziej szanowanymi żołnierzami w armii Wilekiego Hana.

SZWWUSSWtŻWIAZRCPINTOPSWOGD
+20+1+6+20+2+10+20+20

Umiejętnosci: -Opieka nad zwierzetami -Uniki -sekretny język: Ungolski bitewny -Broń specjalna: Lanca -Silny cios -Raniące uderzenie

Przedmioty: -k3 dodatkowych koni -Lanca -Koszulka kolcza -Metalowa tarcza

Ungolski Posłaniec: Zapewniają oni łączność pomiędzy szybko się poruszającymi kolumnami wojska. Często zajmuja się usługami pocztowymi, ale nigdy w czasie wojny.

SZWWUSSWtŻWIAZRCPINTOPSWOGD
+10+10+1+4+20+20+10+20+20

Umiejetnosci: -Tropienie -Heraldyka Ungoli -Orientacja -sekretne znaki: Zwiadowców Ungoli

Przedmioty: -k3 konie -buława gońca -bukłak z wodą

Ungolski Oficer: Oficerami zostają pomniejsi szlachcice lub lubiani żołnierze. Dowodzą Arbanem, lub Jegunem ludzi. Jeśli odnoszą sukcesy, mogą zostać awansowani. Każdy oficer znosi trudy podróży i walki razem ze swoimi podwładnymi. Może wydawac rozkazy i je egzekwować, ale wiekszość szacunku jakim jest darzony wynika właśnie z tego, że niema zbyt wielu przywilejów.

SZWWUSSWtŻWIAZRCPINTOPSWOGD
+20+20+4+30+1+10+30+20+30+20+20

Umiejetnosci: -Rozbrajanie -Heraldyka Ungoli -Orientacja -Taktyka -Sekretny jezyk: Ungolski bitewny -sekretne znaki: Ungoli

Przedmioty: -k6 dodatkowych koni -karacena -metalowa tarcza

Uzgolski Zwiadowca: Są oni oczami i uszami ungolskich hord. Pozostaja niewykryci, chyba, że sami się ujawnią, aby poprowadzić wroga w zasadzkę.

SZWWUSSWtŻWIAZRCPINTOPSWOGD
+20+20+1+2+6+30+1+20+10+10+20+10

Umiejętności: -Opieka nad zwierzętami -Ukrywanie się na wsi -Tropienie -Orientacja -Skradanie się na wsi -Wykrywanie pułapek -sekretny język: Ungolskich rangerów -sekretne znaki: Ungolskich Zwiadowców

Przedmioty: -k3 dodatkowe konie

Ungolski Sygnalista: Sygnaliści towarzyszą oficerom, Noyanom i Hanom zapewniając komunikację z walczącymi oddziałami. Za pomocą bębnów, flag sygnałowych, lub pochodni daja sygnały do ataku, odwrotu lub innych manewrów.

SZWWUSSWtŻWIAZRCPINTOPSWOGD
+10+2+20+20+20+20

Umiejętności: -Bystry wzrok -Heraldyka Ungoli -Gra na instrumencie: Bębny bojowe

Przedmioty: -k3 konie -Flagi sygnałowe -Pochodnie -Krzesiwo -Bęben wojenny

autor: Alfred Nunez tłumaczenie: banshee