Artefakty

Amulet bariery

Ten potężny amulet został wykonany w 727 roku KD przez mistrza zauroczeń Celemona z Calimportu, który zdołał przygotować dziesięć podobnych artefaktów, zanim został zabity przez zawistnych rywali, którzy potem próbowali odkryć tajniki procesu tworzenia amuletów. Niestety, nie byli oni równie utalentowani jak Celemon, dlatego w wyniku popełnionej pomyłki spowodowali wybuch, zabijając siebie samych i niszcząc przy tym laboratorium mistrza razem z tajemną formułą. Ten egzemplarz amuletu należał do elfiego maga-wojownika o imieniu Pelan Rainwind. Zaginął około 840 roku KD, kiedy jego właściciel poległ z rąk olbrzymów w górach Grzbiet Świata.

Parametry:
Specjalne: Jednocześnie rzuca na użytkownika zaklęcia Kamienna skóra i Klosz niewrażliwości mniejszej. Może używać:
Mag (jedno, dwu i wieloklasowiec)

Krew Kossutha - amulet

Bóg ognia, Kossuth, w Zapomnianych Krainach rzadko przybiera fizyczną postać. W tych rzadkich przypadkach, gdy to się zdarza, konsekwencją zawsze jest destrukcja. Został przyzwany w 801 roku KD przez dużą liczbę wiernych wyznawców, którzy tłumaczyli, że potrzebują jego pomocy do pokonania ogromnej ośmiornicy, która zagrażała świątyni na wybrzeżu. Kossuth zjawił się w słupie ogromnego ognia i stoczył walkę z potężną nadprzyrodzoną bestią. Wcielenie boga pokonało ośmiornicę, jednak potwór zdołał zadać Kossuthowi obrażenia. Boski ogień szalał po ciele istoty i utkwił w jednym z oczu, szybko przekształcając się w dziwaczną czarną kulę rozświetloną od środka płomieniem.

Parametry:
Wszystkie czasy rzucania pomniejszone o 2. Wszystkie obrażenia od ognia zadane przez postać powiększone o 20%.

Talizman Czarnego Wilka

Ten toporny talizman wydaje się być tylko płaskim kamieniem z wymalowaną łapą wilka. Pomimo swego zwykłego wyglądu, Talizman Czarnego Wilka ma silne właściwości magiczne.

Parametry:
Specjalne: +10 do maksymalnych punktów życia +1 do Klasy Pancerza +10% do odporności na chłód +1 do rzutów obronnych przeciw zionięciom Waga: 1

Pierścień czarów Ediona

Ostatnim właścicielem tego potężnego pierścienia był Edion, umierający nekromanta z Sembii. Wykonał go sam i dla własnych potrzeb. Pod koniec życia tak się do niego przyzwyczaił, że prawie nigdy go nie ściągał. Nosił go na tym palcu, na którym nosi się obrączkę, w imię swojej jedności ze Sztuką.

Parametry:
Podwaja liczbę dostępnych czarów maga piątego poziomu. Może używać:
Mag (jedno, dwu i wieloklasowiec)

Pierścień czarów Kontik

Kontik, potężna czarodziejka w służbie Auril, zażądała tego pierścienia od pokonanego wrogiego maga, Nilla Piekielnika. Arcymag Nill, specjalizujący się w magii ognia, potrzebował aż pięciu lat, aby stworzyć ten pierścień, który przez swą moc pomagał mu w dalekich podróżach. Niestety dla Nilla, nie zdołał go uchronić przed potężnymi sługami i zaklęciami Kontik. Broń została wykuta z niezwykle rzadkiego szarawobiałego metalu o nazwie wolfram.

Parametry:
Specjalne: Podwaja liczbę zapamiętywanych czarów z 1. poziomu Podwaja liczbę zapamiętywanych czarów z 2. poziomu Wszystkie obrażenia od chłodu zadane przez postać są o 15% większe Może używać:
Mag (jedno, dwu i wieloklasowiec)

Róg Bardów z Valhalli

Ten róg wykonany został przez szacownego barda z wymarłego już barbarzyńskiego plemienia Reghedów. Bard ten miał na imię Beogin; jego pieśni po dziś dzień śpiewane są wśród plemion północy. Miał ten róg przy sobie, kiedy tak obserwował wielkie, heroiczne zmagania bitewne. Wódz plemienia wręczył mu ten róg i nakazał mu weń dąć, gdyby znalazł się w śmiertelnym niebezpieczeństwie. Lecz Beogin był zbyt dumny, aby kiedykolwiek zatrąbić po pomoc i zginął w jakiejś bitwie. Róg cały czas miał ukryty pod suknią.

Parametry:
Specjalne: Raz dziennie wzywa 2-4 berserkerów, którzy atakują nieprzyjaciół posiadacza. Może używać:
Bard

Harfa bez strun

Jest to instrument beatyfikowanej wyznawczyni Ilmatera. Niegdyś harfa ta była własnością Sephiki z Ordulin. Była ona bardem, ale nie należała do wyznawców boga pieśni, Milila. Poświęciła się natomiast śpiewaniu ballad cierpiącym Ilmaterianom, gdziekolwiek by byli. Pewnego razu, kiedy podróżowała z ilmateriańskimi pielgrzymami, zostali oni wszyscy napadnięci przez bandytów, którzy zabili bądź poważnie zranili wielu spośród pątników. Poprzecinali też struny w harfie Sephiki, gdy próbowała przynieść w jakiś sposób ulgę podróżnikom. Po tym, jak bandyci odjechali, Sephica zaniosła modły do Ilmatera o wspomożenie w tej tak trudnej dla wszystkich chwili. Kiedy jej palce dotknęły strun harfy, podczas gdy ona sama pogrążona była w modlitwie i miała oczy zamknięte, cudownym zrządzeniem losu z harfy wypłynęła muzyka i uleczyła wszystkich, którzy ją słyszeli. Następnego dnia bandyci wrócili i zamordowali Sephikę za wyleczenie pielgrzymów. Mimo że Sephica została zamordowana, pątnicy przechowywali wspomnienie cudu, jaki miał miejsce za jej pośrednictwem. Ich społeczność podjęła wysiłki zmierzające do jej beatyfikacji, które uwieńczone zostały powodzeniem w roku 1218 KD.

Parametry:
Dzięki harfie można skorzystać z Uzdrowienia 1 raz dziennie. Może na niej grać tylko bard wyjątkowej prawości, mądrości i talentu. Waga: 3 Wymagana minimalna mądrość = 13 Może tylko używać: Bard dobry lub neutralny

Wola Wydrążonych Ludzi

Instrument ten znany jest także jako "Skrzypce Tallowa", ale muzycy rzadko posługują się tym określeniem, ponieważ wymawianie imienia Mikołaja Tallowa uważane jest za przynoszące pecha. Mikołaj urodził się w Bezmiarze, niedaleko High Haspur, jako syn kupca z branży artykułów gospodarstwa domowego. Z uwagi na bezustanny ruch, jaki panował w okolicy, Mikołaj poznał wiele kultur. Jednym z podróżników, których dane mu było poznać, był elfijski muzyk Relev Thinriver. Relev pokazał Mikołajowi skrzypce i uczył go przez kilka lat, kiedy tak włóczył się po okolicy. Relev zauważył, że Mikołaj jest bardzo uzdolnionym dzieckiem, z szybkimi palcami, chętnym do nauki umysłem oraz pasją poznawczą. Relev spostrzegł też, że Mikołaj był niezwykle dumny i arogancki. Pomimo tych niedoskonałości Mikołaja, Relev nauczył go wszystkiego, co sam umiał.

Po tym, jak banda orków zamordowała Releva, Mikołaj zaczął ćwiczyć na własną rękę wędrując po Bezmiarze. Mimo swych podróży zawsze wracał do samotnych szczytów w miejscu swych urodzin. Z uwagi na swój nieprawdopodobny talent i pełne pasji spektakle, stał się sławny na całym Bezmiarze, na południowym Morzu Księżycowym i w Sembii. Wreszcie wieści o młodym dumnym wirtuozie dotarły do uszu mieszkającego niedaleko bandziora z Calaunt, Straszliwego Ghona. Kiedy Straszliwy wraz ze swoją bandą podróżowali Przełęczą Elfiej Krwi, zatrzymali się w gospodzie Pod Opancerzonym Elfem i zażądali, aby Mikołaj, który akurat tam siedział i wraz z ojcem spożywał obiad, zagrał coś dla nich.

Mikołaj odmówił. Nazwał Straszliwego i członków jego bandy cuchnącymi bękartami, a następnie spróbował wyjść z godnością. Straszliwy jednakże zaatakował jego dumę, twierdząc, że Mikołaj boi się grać ponieważ przez swój brak talentu zostanie wyrzucony z gospody. Mikołaj odparował, że jego umiejętności są tak wielkie, że potrafiłby wskrzesić zmarłych z grobów. Zadowolony z takiego wyzwania Straszliwy Ghon błyskawicznie chwycił ojca Mikołaja i zamordował go ciosem w samo serce. Kiedy kilku innych mieszkańców wioski usiłowało temu przeszkodzić, zostali zamordowani przez bandytów Straszliwego Ghona.

Straszliwy Ghon prowokująco stanął nad zwłokami ojca Mikołaja i tak rzekł: "No co, zapomniałeś języka w gębie, grajku?" Bez słowa Mikołaj wyjął smyczek i skrzypce spod pachy i zaczął grać melodię, jakiej jeszcze mieszkańcy Hign Haspur nie słyszeli, i jakiej nikt w Faerunie nigdy już nie usłyszy. Mikołaj grał z nieodpartą pasją i zacięciem. Świadkowie powiadali później, że był podobny do szaleńca bijącego po strunach z szybkością, której nikt nie był w stanie sobie wyobrazić. Gdy Mikołaj doszedł już do punktu kulminacyjnego swego szaleńczego utworu, wówczas Straszliwy Ghon i jego banda z przerażeniem patrzyli, jak dusze mężczyzn i kobiet, których właśnie pozabijali, powstają z martwych ciał i rzucają się z przeraźliwymi okrzykami na swych morderców. Bandyci zginęli straszliwą śmiercią, zmrożeni cieniami swych ofiar. Sam Mikołaj grał dalej, tańcząc po ulicach i pastwiskach swej rodzinnej krainy, dopóki każdy mężczyzna, każda kobieta, każde dziecko i każde zwierzę kiedykolwiek tam pochowane nie powstały z martwych i dreptały w miejscu. Wreszcie Mikołaj ze swą muzyką zniknął w daleko położonej dolinie, wchodząc w pas mgły, która tajemniczo zniknęła tak szybko, jak się pojawiła.

Legendy mówią o tym, że w zamglone noce duch Mikołaja Tallowa powraca do swej rodzinnej krainy, grając na upiornych skrzypcach, a tłum zmartwychwstańców pląsa za nim w poświacie księżyca.

Parametry:
Specjalne: Raz dziennie przywołuje 1K4 Cienie do ataku na wybrany cel. Może używać:
Bard

Czarny skoczek

Ta figurka szachowa to czarny skoczek, wykonany z hebanu. Jest to jedna z wielu zaginionych figurek pochodzących z legendarnych zestawów szachowych Niri Aluda. Niri Alud był magiem z Tethyru, który uwielbiał grę w szachy. Często podróżował wraz z szachami. Pragnął umiejętności błyskawicznego przyzywania sprzymierzeńców bez zdradzania swych zamiarów. Z tego powodu stworzył szeroką gamę zestawów do gry w szachy w różnych kolorach, które przywoływały sztuczne, podobne do golemów automaty do wspierania go w walkach. Prawie wszystkie zestawy do gry w szachy Niri Aluda zaginęły, kiedy został zaatakowany przez jeźdźców pustyni w Calimshanie. Jeźdźcy, nie wiedzący nic na temat magii, nie zwrócili uwagi na tonące w piasku pustyni szachy. Te zestawy, które zabrali, zostały wkrótce rozdzielone, a poszczególne figurki i pionki przebyły setki mil, czy to jako towar handlowy, czy to łup złodziejski. Poszukiwacze skarbów wciąż ich poszukują.

Parametry:
Przyzywa podobnego do wojownika sprzymierzeńca, aby atakował wrogów. Nie masz nad nim kontroli. Zaatakuje on najbliższego wroga.