Wersja Archiwalna

Klimat na sesji

Przygody wymyślone przez naszych MG są ciekawe i emocjonujące. Dla uzyskania lepszego efektu gry warto przygotować mroczny klimat.

Na sesji bardzo ważną rolę gra muzyka. Wpływa na nasze emocje, dobrze jest przez całą sesje słuchać przyciszonej muzyki adekwatnej do następujących wydarzeń. Szczególnie polecam utwory zespołu Moonspell i Linkin Park - są świetne do walki, a także ścieżkę dźwiękową do Filmu "Lord of the Rings" (szczególnie 1 i 2), oraz ścieżkę dźwiękową do filmu anime "Ghost in the shell". Bardzo klimatyczne są również Chorały Gregoriańskie, szczególnie kiedy gracze podróżują np. po opustoszałym zamku. (więcej o podkładach muzycznych na sesji możesz poczytać w artukule Sesja przy muzyce.) .

Nastrajające jest również ustawienie świec w różnych strategicznych miejscach. Np. na szafkach, paraptach, za mistrzem gry. Trzeba koniecznie uważać, ay nie stawiać ich na wysokich regałach, bo rodzice później zatłuką za osmolony sufit. Otwórzcie również okno, bo po 2 godzinach zaczyna boleć głowa i brakować tlenu. Proponuje zakupić małe świeczki w Ikei (100 sztuk). Czas spalania jednej świeczki - 4 godziny; nie trzeba mieć świeczników do nich. Proponuje również MG wykonać rysunki miejsc odwiedzanych przez bohaterów, aby gracze mogli sobie lepiej wyobrazić to, co widzą ich postacie. Warto również narysować plany sytuacjyjne walki. Każdy gracz może sobie zakupić swoją figurkę przedstawiającą ich postać. To uplastycznia grę.

Jeśli ktoś ma własne pomysły na stworzenie klimatu na sesji - zapraszam na forum.