Wersja Archiwalna

Poradnik Młodego Zabójcy

Witajcie wszyscy wy, którzy ciężko pracujecie na rzecz społeczeństwa, starając się rozwiązać jak najlepiej problemy dręczące ludzi. Jak ciężka jest nasza praca wiedzą tylko nieliczni. Większość głupców sądzi, że to tak prosto podkraść się do ofiary i zadać cios. Gardzą naszym zawodem, nazywają go brudnym i hańbiącym, ale są też tacy co doceniają nasz trud i poświęcenie, są gotowi zapłacić za nasz czas i umiejętności. W końcu to dzięki nam zdobywa się władzę czy bogactwa, a pozbywa się problemów jakie tworzą niewygodni ludzie. Jednajże nie zawsze najlepszym rozwiązaniem jest użycie broni. Czasem trzeba zrobić to dyskretnie, tak aby nie pozostawić śladów, a kiedy indziej, tak aby ofiara długo cierpiała lub tylko osłabła. W tych wypadkach sztylet nam nie pomoże, "dobra" powiecie, jest jeszcze magia, ale któż z was zna się na tej diabelskiej sztuce? Być może macie znajomego maga, lecz oni zawsze żądają wysokiej ceny za swe usługi, a później na dodatek będą wam wypominać: "A widzisz, co ty byś beze mnie zrobił ?", lub "Gdyby nie ja ...". Czasem jest lepiej po prostu rzucić się na bandę gigantów niż wysłuchiwać ich gderania. Ale nie martwcie się przyjaciele, bo oto nadchodzi ratunek. Matka Natura i Ciotka Alchemia przychodzi nam z pomocą. Być może nie każdy z was będzie miał szansę wytworzyć własną truciznę, lecz ci którzy będą mieli szczęści poznania tajemnej sztuki warzenia i preparowania niech uważnie słuchają gdyż zamierzam zdradzić wam kilka moich sekretów dotyczących tych cudownych mikstur." Często tak bywa, że gracz lub mistrz gry pragnie ułatwić sobie życie wykorzystując do tego trucizny. Jeszcze częściej bywa, że otwieramy podręcznik i znajdujemy zaledwie wzmiankę o tych miksturach. Nie mam zielonego pojęcia dlaczego twórcy systemów "olali" tą sprawę, być może brakowało im pomysłów, a może sądzili, że każdy gracz do początku do końca będzie grał paladynem i nawet nie pomyśli o ułatwieniu sobie życia. Poniżej znajdziecie "mini ściągę" dla każdego szanującego się zabójcy, czy też alchemika. Znajdują się tam nie tylko śmiercionośne trucizny, ale również narkotyki i innego rodzaju środki pomocnicze. Wasz uniżony sługa, ten który czyha w ciemnościach, itd., itp., etc... Sammael

Wyjaśnienie terminów (KC): Nazwa - nazwa trucizny (do jakiego rodzaju działania zalicza się) Opóźnienie - ile trzeba czekać, ażeby trucizna zadziałała ("-" oznacza, że działanie jest natychmiastowe) Czas działania - jak długo działa Rodzaj - w jakiej formie jest podawany Cena - ile kosztuje w sklepie Składniki - co jest potrzebne do produkcji Czas preparowania - jak długo robi się 1 dawkę Antyobrona - jak trudno obronić się przed trucizną. Przeważnie wynosi -1 + 1/poz na 100MD, dodatkowo efekt można zwiększyć używając innych specjalnych preparatów i czarów. Opis - sposób zażycia, efekt, skutki itp.

1.Nazwa: Ognisty oddech [osłabienie]

Opóźnienie: k10 s. -1/3poz ( min. 1s.)

Czas działania: 1r. +1/5poz

Rodzaj: maść

Cena: 30-35 szt. złota

Składniki: czerwone papryki, wódka, jad bagiennej ropuchy,

Czas preparowania: 3 h

Antyobrona: -1/1poz + 1/poz 100MD

Opis: Płuca ofiary rozgrzewają się do tego stopnia, że utrudnia jej to oddychanie ( -20 TR/OBR), dodatkowo uniemożliwia jakiekolwiek podniesienie głosu czy śpiewanie. Postać będąca pod wpływem trucizny nie może rzucać czarów (modlitwa na 1/2 W). Efektowi towarzyszy szczypiący ból gardła. Użycie wódki krasnoludzkiej zwiększa antyobronę o 10 oraz zmniejsza TR i OBR o 40.

2.Nazwa: Głupi Jasio [otumanienie]

Opóźnienie: k10 s. -1/2poz (min 1s.)

Czas działania: 5r. +5/2poz

Rodzaj: płyn

Cena: 50 szt. złota

Składniki: alkohol (ew. tmar mar-warn), liście trzciny cukrowej, krowia krew

Czas preparowania: 20m

Antyobrona: Sp.

Opis: Dolany do alkoholu wzmacnia jego działanie, w przypadku mocnych alkoholi (wódka itp.) już po pierwszym kieliszku jest szansa (% na odp. nr 6 -20/ za każdy następny kieliszek/łyk) na to, że postać upije się (współczynniki podstawowe zmniejszają się do 1/2), przy kolejnym łyku/kieliszku ponawia się test z odpowiednim modyfikatorem, nieudany oznacza zmniejszenie społ. do 1/10, uniemożliwia rzucanie czarów, a szansa krytyka w siebie wzrasta dwukrotnie. Po trzecim nieudanym rzucie ( w przypadku kolejnego kieliszka) postać pada nieprzytomna na ziemię, dostaje drgawek i nagłych skurczy, jeśli nie wykona pozytywnego rzuty na szok (%4 odp.) to umiera po ok. 10 m. ataków. W wypadku przeżycia, na drugi dzień postać ma potwornego kaca. Uwaga: Przy preparowaniu należy użyć alkoholu co najmniej tej samej klasy, co alkohol do którego się to doleje. W przeciwnym wypadku smak trunku może być zbytnio zmieniony (nawet ohydny), co w wypadku posiadania odpowiedniej umiejętności zdradza truciznę. Poza tym jeśli napój będzie niedobry to ofiara go nie wypije!

3.Nazwa: Smoczy sen [uśpienie]

Opóźnienie: k100 r. -5/5poz

Czas działania: stały

Rodzaj: maść, płyn

Cena: 100 szt. złota

Składniki: bas sor lotos, wywar z pustynnych szerszeni, pajęczyna białych pająków jaskiniowych z Gór Wschodnich,

Czas preparowania: 5h

Antyobrona: -1/poz +1/poz 100MD

Opis: Dolany do płynu (bezalkoholowego!) wywołuje po pewnym czasie nieodpartą chęć spania (ew. jeśli postać się obroniła, czuje się bardzo osłabiona - 1/2 społ.). Sen trwa nieprzerwanie przez k10 +1/poz dni. Po skończeniu się działania trucizny postać budzi się. Podanie trucizny w formie maści należy wsmarować w ciało (okolice głowy i szyi). W ten sposób zadziałanie trucizny jest pewniejsze (-60 na %6) i trwa dłużej o k5 dni. Uwaga: Trucizna nawet po umagicznieniu nie działa na potwory i istoty magiczne.

4.Nazwa: Ostatni pokłon [paraliż]

Opóźnienie: natychmiastowy

Czas działania: -

Rodzaj: płyn

Cena: 500-700 szt. złota

Składniki: jad węża skalnego, wywar z jarzębiny i ziele sar sor

Czas preparowania: 1 dzień

Antyobrona: -

Opis: Nazwa wywodzi od ostatniej czynności jaką wykonuje ofiara. Po nieudanym rzucie odpornościowym, delikwent natychmiast dostaje silnego skurczu w brzuchu i równocześnie w sercu. Efektem tego jest sztywne ugięcie tułowia co wygląda jak pokłon i śmierć w przeciągu sekundy. W wypadku udanej obrony nic się nie dzieje.

5.Nazwa: Łzawe oczy [oślepienie]

Opóźnienie: 1s

Czas działania: k10r

Rodzaj: proszek

Cena: 5 szt. złota

Składniki: sproszkowany pieprz i papryka

Czas preparowania: 10-20 min.

Antyobrona: rzut na 1/6 szybkości,

Opis: Wdmuchnięty proszek prosto w oczy wywołuje mocne łzawienie ich co obniża o 10 TR, OBR, SZ, ZR ofiary, uniemożliwia w tym czasie czytanie (ew. dwukrotnie je utrudnia i zwalnia). Przemycie oczu w wodzie niweluje działanie, a potarcie oczu wydłuża okres działania i zwiększa jego siłę do -20. Uwaga: Proszek oczywiście nie działa na martwiaki i demony, a na potwory wymagana jest często większa dawka (zależnie od potwora).

6.Nazwa: Trujące opary [osłabienie]

Opóźnienie: k5 s

Czas działania: k6 r + k6/za 1r przebywania w oparach

Rodzaj: gaz

Cena: 60 szt. złota

Składniki: 2 x zbuk, sok żołądkowy ogra

Czas preparowania: 1h

Antyobrona: -

Opis: Po przygotowaniu, ciecz powstałą w wyniku pracy przelewa się do naczynia (szczelnej skrzyni, butelki itp.). Tak przetrzymywana powinna być wstrząśnięta kilka razy. Od tego czasu gdy zostanie otwarta wydziela opary, które szybko rozchodzą się wokół. Wszystkie osoby znajdujące się w promieniu 3m. od płynu muszą wykonać test na zionięcia (%7 odp.) lub natychmiast zaczynają wymiotować itp., tracą na ten czas 1/2 współczynników, a obrona liczona jest bez ZR (tzn. -30). W małych pomieszczeniach efekt może być wzmocniony, na otwartym terenie nawet zneutralizowany.

7.Nazwa: Słodka zagryzka [specjalne]

Opóźnienie: natychmiastowe

Czas działania: sp.

Rodzaj: płyn

Cena: 15 szt. złota

Składniki: różne (cukier, sól, miód itp. zależnie od smaku)

Czas preparowania: 5 m

Antyobrona: -

Opis: Zagryzka służy do zamaskowania trucizny, tzn. zmienia smak trucizny na taki jaki odpowiada robiącemu.

8.Nazwa: Pieśń śmierci [krwotok]

Opóźnienie: 2 s

Czas działania: -

Rodzaj: maść

Cena: 600 szt. złota

Składniki: ziele dar sor, wywar z bagiennych lian, sproszkowane grzyby tęgoskóry,

Czas preparowania: 4 h

Antyobrona: -30 (mieszańce), -20 (pełno krwiści)

Opis: Po zranieniu bronią z tą trucizną, ofiara dostaje silnego krwotoku w mózgu. Przeważnie pada na kolana , chwyta się za głowę i wydaje z siebie głośny, przeciągły wrzask. Powodem tego jest silny nacisk krwi na mózg, co wywołuje okropny ból głowy i zgon. Ofiara pada martwa, a jej usta wykrzywione są w kształt liter O, z nosa cieknie krew. W przypadku pozytywnej obrony, ofiara dostaje zawrotów głowy co nie umożliwia jej jakiekolwiek działania (ew. poza ucieczką).

9.Nazwa: Wściekły pies [paraliż]

Opóźnienie: 2 s

Czas działania: 5r +1r/poz

Rodzaj: maść, płyn

Cena: 50 szt. złota

Składniki: ślina wściekłego zwierzęcia, liść sands sor, odparowana meduza z akwenów ciepłych

Czas preparowania: 2 h

Antyobrona: -

Opis: Po dostaniu się do krwiobiegu, ofiara dostaje nagłych ataków skurczy i zaczyna się nadmiernie ślinić. Miejsce zranienia zostaje sparaliżowane, co wraz z ciągłymi atakami skurczy nie pozwala aktywnie się bronić (obrona tylko ze zbroi -30), a szansa trafienia zmniejsza się do połowy. W tym stanie używanie magii jest niemożliwe (ew. w przypadku paraliżu nogi, UM obniżane są do 1/2 - z powodu skurczy). Udana obrona przed trucizną wywołuje jedynie chwilowe skurcze (1-10 s).

10.Nazwa: Czerwona Furia [narkotyk]

Opóźnienie: 1s

Czas działania: k10 r +1/poz

Rodzaj: proszek

Cena: 100 szt. złota

Składniki: rozgniecione i wysuszone pchły, zmielony pancerz złotego chrabąszcza, igły soczewicy pospolitej,

Czas preparowania: 2 h

Antyobrona: -

Opis: Po wwąchaniu proszku (trwa 1r.) postać czerwieni się na twarzy, jej oczy prawie wychodzą na wierzch. W takim stanie postać należy obrócić w odpowiednim kierunku i lekko pchnąć. Osoba pod wpływem narkotyku popada w kompletny szał bitewny, atakuje wszystko co stoi przed nim (nawet własną matkę). W tym stanie jego TR zwiększają się o 50 +5/5poz robiącego truciznę, zadawane obrażenia o kolejne 1/4 siły, op. Broni zmniejsza się o 1 (min 1). Obrona liczy się tylko ze zbroi i broni (postać rzuca się na przeciwnika, nie unika, nie paruje itp.). Obrażenia zadane postaci zmniejszane są o 20. Po skończeniu się działania narkotyku postać musi rzucić na szok (%4 odp.) (czy jej ciało i umysł przetrwało), nieudany oznacza zgon (ew. trwałe kalectwo), udany oznacza, że postać wytrzymała jego działanie i jest obecnie kompletnie wycięczona i potrzebuje min. 2h odpoczynku, ażeby chociaż móc chodzić. Uwaga: Będąc pod wpływem narkotyku postać nie odczuwa żadnego bólu. Może okazać się, że postać się wykrwawia nawet o tym nie wiedząc. Wszelkie poważne urazy (złamania, krwotoki itp.) ujawniają się dopiero po skończeniu działania narkotyku (o ile postać jeszcze żyje). Uwaga2: Zażywanie narkotyku częściej niż raz na 5 dni może (5% za każdą dawkę zażytą w ciągu 5 dni) uzależnić postać. Osoba taka musi zażywać narkotyk przed każdą walką, inaczej jej umiejętności walki obniżają się (-50 biegłości w broniach, -20 (-20/za każde 5 dni bez narkotyku) SF, umiejętności walki (tj. uniki, parowanie, zamaszyste cięcie itp.) zmniejszają się o 30 (-20/jw.). Wszelkie krwawienia mają podwójną moc. W wypadku tego narkotyku nie następuje, po jego nawet bardzo długim używaniu, śmierć.

11.Nazwa: Mdławy tytoń [specjalny]

Opóźnienie: -

Czas działania: 10r +1/poz

Rodzaj: tytoń

Cena: 40 szt. złota

Składniki: tytoń pant-lant sor zmieszane z co-kars sor

Czas preparowania: - (suszenie trwa kilka dni (5-10))

Antyobrona: -

Opis: Osoba paląca tytoń automatycznie (ew. krasnoludy % na 1/2 odp. 6) zapada w sen, obudzić go może huk (ale nie zwykły hałas) lub pierwsze zranienie. W tym stanie można go przenosić (delikatnie), rozebrać itp. Osoby przebywające obok palącego czują mdławy zapach wydobywające się z fajki i będą starały się opuścić pomieszczenie. Uwaga: Tylko prawdziwi znawcy tytoniów mogą rozpoznać ten tytoń po smaku (oprócz zapachu w czasie spalania, smakuje jak normalny tytoń).

12.Nazwa: Biegunka [osłabienie]

Opóźnienie: 5-10 r

Czas działania: 20m +/- k50 min

Rodzaj: płyn, proszek

Cena: 10 szt. złota

Składniki: sor Nian, mleko,

Czas preparowania: 40 m

Antyobrona: -20

Opis: W postaci, która nie odeprze efektu trucizny, wywołuje prawie natychmiastową biegunkę, co utrudnia jakiekolwiek czynności. Środek w postaci proszku należy rozpuścić w gorącej wodzie i nie dodaje się do niego mleka (działa dopiero po 7-15 r.) Uwaga: Jest to doskonały środek na oczyszczenie organizmu z trucizn !

13.Nazwa: Wzmacniacz [specjalne]

Opóźnienie: -

Czas działania: -

Rodzaj: płyn

Cena: 30 szt. złota

Składniki: opium, krew osoby chorującej na trąd, spirytus krasnoludzki, wilcze jagody,

Czas preparowania: 1,5h

Antyobrona: Sp.

Opis: Wzmacniacz służy do wzmocnienia danej trucizny. Płyn należy dolać do trucizny w czasie jej robienia. Zwiększa jej skuteczność o 20% (tzn. do aktualnej antyobrony dodaj 20), dodatkowo każda następna dawka Wzmacniacza zwiększa antyobronę o następne 20%. Uwaga: Dodanie każdej następnej dawki po pierwszej zwiększa szansę wykrycia trucizny o 10% (tzn. do obecnej szansy wykrycia dodaj 10). Jeśli stosunek wzmacniacza względem trucizny jest większy niż 2d:1d istnieje szansa (za każdą następną dawkę) 10% na to, że trucizna będzie miała inny efekt od zamierzonego (ew. przestanie działać) Uwaga2: Preparatu nie można dodać do trucizn w formie stałej np.: proszku. Wyjątkiem są trucizny w postaci maści.

14. Nazwa: Szybki Hugo [narkotyk]

Opóźnienie: k5r

Czas działania: k100r +5r/poz

Rodzaj: proszek

Cena: 100 szt. złota

Składniki: czubek palmy oro-gedi (południowe wybrzeża Piktu)

Czas preparowania: 2h

Antyobrona: -

Opis: Narkotyk należy wdychać przez całą rundę. W momencie zadziałania, organizm postaci zaczyna pracować w przyspieszonym tempie, powoduje to wzrost szybkości i zręczności o połowę ich wartości, siła wzrasta o 30 pkt. + 5/2poz, wzrok i słuch się wyostrza (daje to +20% do wykorzystywania zdolności z nimi związanych), w wypadku osób posługujących się infrawizją zasięg widzenia zwiększa się k10 m +4m/50 SZ. W tym stanie postać nie odczuwa zmęczenia, chłodu, gorąca ani głody czy pragnienia. Po skończeniu działania narkotyku, osoba zaczyna odczuwać chłód, jest jej niedobrze (-10 do wszystkich współ. podst.), często jest głodna (choć częste mdłości uniemożliwiają zjedzenie czegokolwiek). Uwaga: Zażywanie narkotyku częściej niż raz na 10 dni może wprowadzić postać w nałóg. W takim stanie musi zażywać go jak najczęściej (co najmniej 2-4 razy dziennie), w przeciwnym razie ciągle odczuwać będzie (podwojone) skutki jego używania + otępienie zmysłów. Osoba taka wierzy, że narkotyk ten jest jedynym środkiem (lekarstwem) na jej obecny stan, jakiekolwiek próby wytłumaczenia skutków jego zażywania itp. wykonywane są z modyfikatorem -100 do CH, w przypadku wyniku 80-100, narkoman zacznie zachowywać się agresywnie w stosunku do tej osoby. Uwaga2: Narkotyk ten wyniszcza ciało ofiary (w przypadku zażywania go ok. raz na 10 dni i jedzeniu regularnych posiłków, nic się nie dzieje). Narkoman już po pierwszym tygodniu zażywania traci na stałe (ew. czar regeneracja przywróci utracone cechy) po 10 z każdej cechy podst. Po upływie następnego tygodnia traci 20, potem 40, 60 itd. (min. cech=20). Zgon następuje w momencie gdy Żyw, SF spadną do 20. Gdy upłynie miesiąc (o ile postać jeszcze żyje) niemożliwe jest odzyskanie utraconych cech (regeneracja przywraca tylko 1/2).

15. Nazwa: Pocałunek śmierci [paraliż]

Opóźnienie: k10 r

Czas działania: -

Rodzaj: maść, płyn

Cena: 50 szt. złota

Składniki: wyciąg z chitynowej rośliny,

Czas preparowania: 1h

Opis: Płyn należy wlać delikwentowi do ust. Efekt jest prawie natychmiastowy, trucizna wymieszana z śliną rozchodzi się po ośrodku oddechowym uniemożliwiając oddychanie, połykanie itp. Maść jest używana praktycznie tylko przez kobiety i to profesjonalistki. Trucizna zmieszana z barwnikiem może zostać nałożona na usta i wyglądać jak szminka. Sposób dostarczenia trucizny do ofiary jest prosty - wystarczy pocałować ofiarę. Jednakże wiąże się z tym ryzyko, po pierwsze ofiara może nie polizać ust (trucizna musi dostać się do jamy gębowej), po drugie truciciel sam przez nieuwagę może się zatruć (nieumiejętne pocałowanie, przypadkowe oblizanie ust itp.) Uwaga! Trucizna w zetknięciu z alkoholem (powyżej 25% spirytusu) może stracić swe właściwości (100% - 5/poz robiącego)

16. Nazwa: Błogi sen [paraliż]

Opóźnienie: 1-5r (Sp.)

Czas działania: -

Rodzaj: proszek, woń

Cena: 300 szt. złota

Składniki: białe kwiaty lotosu, pyłek z egzotycznej roślinny Scyrlli,

Czas preparowania: 2 dni

Opis: Tą bardzo kosztowną i długo preparującą truciznę otrzymuje się z żmudnego procesu krystalizacji. Do wykonania jej niezbędna jest fachowa aparatura alchemiczna. Trucizna jest maleńkimi kryształkami które z zetknięciu z skórą "przenikają" do wewnątrz i paraliżują serce ofiary. Woń kryształków powoduje senność co skutecznie maskuje właściwe działanie trucizny (delikwent nie wie nawet kiedy umiera). Zbyt długie wdychanie zapachu ma takie same skutki co z zetknięciem z kryształkami. Szansa na zaśniecie równa się +5%/r przebywania w pomieszczeniu, a szansa na zgon wynosi 10% +5%/2 min. (rzuty testuje się co rundę). Rzut na 6 odp. testuje się tylko na początku (ew. jeśli udany to co rundę) rundy. Drugi rzut przysługuje tylko wtedy gdy zostanie udzielona fachowa pomoc (w przypadku kryształków), lub jakakolwiek w przypadku woni (np. wyniesienie postaci na świeże powietrze itp.)

Sprawdził i przyjął - Yarpenn Zigrinn http://www.yarpenn.w.pl yarpenn@w.pl