Bronie

Dziedzictwo Amaunatora - miecz póltoraręczny

Ten lśniący mosiężny i niezwykle stary miecz pochodzi sprzed co najmniej trzech tysięcy lat przed Kalendarzem Dolin/KD/. Został wykonany przez Pouldinusa, arcymaga z Netheril, jako dar dla przyjaciela wojownika. Był nim Kalamnin, zagorzały wyznawca Amaunatora, surowego, zawziętego boga, który obecnie jest niemalże zapomniany przez mędrców. Amaunator był bogiem praw i słońca. Wymagał od swoich wyznawców ścisłego przestrzegania praw, które stanowił. Kalamnin starał się jak mógł najlepiej przestrzegać praw Amaunatora w swych peregrynacjach. Miecz zaginął, kiedy Kalamnin poległ w bitwie za sprawą hordy nikodemonów. Czarnoksiężnik, który ich przywołał, niejaki Ylmandi, przechowywał miecz w swojej rodzinie aż do upadku Netheril.

Parametry:
Obrażenia: 2K6 +3 TraK0: +3 Specjalne: 2K4 +3 obrażeń od ognia przeciwko istotom nieumarłym 5% szansa na Płonącą krew Beltyna po trafieniu, raz dziennie Promień słońca Typ obrażeń: sieczne Waga: 3 Opóźnienie: 1 Rodzaj biegłości: wielkie miecze Typ broni: 1-ręczna Nie Może używać:
Postacie chaotyczne Druid Kapłan Mag Złodziej

Topór Lorda Minotaura

Ta wspaniała broń należała kiedyś do Lorda Minotaura, zamieszkującego katakumby Mistrza Wabienia. Topór ma podwójne ostrze osadzone na solidnym, dębowym trzonku. Jest doskonale wyważony i można nim władać jedną ręką. Jest to zaczarowana broń, w związku z czym jej użytkownik zyskuje premię +4 do uderzenia i do zadawanych obrażeń. Poza tym, przy każdym udanym trafieniu istnieje 25% szans na ogłuszenie przeciwnika na 1k4 rund.

Parametry:
Obrażenia: 1K12 +4 Typ obrażeń: sieczne Waga: 10 Opóźnienie: 8 Rodzaj biegłości: topór Typ broni: 1-ręczna Nie Może używać:
Druid Kapłan Mag Złodziej

Miecz Baela

Miecz Baela został stworzony dla szalonego najemnika o imieniu Bael Cooper. Ma krótką, ale za to gwałtowną historię. Bael, syn bednarza, był awanturnikiem, człowiekiem bardzo porywczym. Czynił wszystko, co mógł, aby tylko wyrwać się ze swojej mieściny Soubar i wyruszyć do Wrót Baldura. Kiedy tam już przybył, zatrudnił się w charakterze najemnika, zbira, strażnika karawan handlowych. Szybko dorobił się opinii człowieka pozbawionego rozsądku, o niezwykle gorącym usposobieniu. W ciągu pół roku pobytu we Wrotach Baldura aresztowano go pięć razy. Wiadomo było, że obił prawie na śmierć co najmniej cztery osoby, których jedyną winą było to, że przypadkiem zbyt długo nań spoglądały. W sobie znany sposób zgromadził jednak wokół siebie grupkę zwolenników, będących zbirami bez wyobraźni, którym łatwo było zaimponować. W końcu udało mu się jakoś odłożyć trochę grosza, dzięki czemu mógł zamówić sobie u czarnoksiężnika potężny miecz. Miecz Baela dobrze służył właścicielowi aż do chwili, gdy ten podlec postanowił poznęcać się nad młodą kapłanką Eldath. Kiedy miejscowi Tempuranie usłyszeli, co Bael uczynił, napadli nań na ulicy i zatłukli maczugami, a następnie ciało wrzucili do zatoki. Zabrali jego miecz do swojej świątyni, a po pewnym czasie sprzedali na aukcji jakiemuś godnemu kolekcjonerowi.

Parametry:
Obrażenia: 2K4 +3 TraK0: +3 Typ obrażeń: sieczne Waga: 4 Opóźnienie: 3 Rodzaj biegłości: duże miecze Typ broni: 1-ręczne Nie Może używać:
Druid Kapłan Mag

Miłość Czarnej Bess

Straszliwa broń, stworzona przez piękną, a zarazem okrutną czarodziejkę, czcicielkę pani nieszczęść Beshaby. Na imię miała Redani. Znana była ze swych mocy magicznych. Miłość Czarnej Bess przekazywała swemu ulubionemu adoratorowi w dowolnym momencie. Jej kochankowie nie wiedzieli jednak, że na wiekierze kładła zawsze Pierścień Gotowości, przez co udawało jej się zachować pierścień pojednania na specjalną okazję. Kiedy znudziła się kochankami, a z reguły tak się działo, wówczas wręczała pierścień pojednania nowemu kochankowi, zlecając mu zabójstwo byłego kochanka. Nowy kochanek musiał tylko wezwać pierścień, a wekiera sama doń przylatywała.

Na swoje nieszczęście, Redani została zamordowana, kiedy powierzyła zabójstwo poprzedniego kochanka niewłaściwemu człowiekowi. Gural z Chessenty, dobrze zakonspirowany kapłan Hoara, zobowiązał się pomścić pewnego człowieka, którego czaszkę znalazł na skraju gościńca. Pech Redani polegał na tym, że kapłani Hoara zrobią wszystko, aby pomścić zmarłych, nawet gdyby to oznaczało ożywienie jej wszystkich zmarłych kochanków, którzy rozerwaliby ją na strzępy.

Parametry:
Obrażenia: 1K6 +4 TraK0: +3 Typ obrażeń: obuchowe Specjalne: 10% wszystkich trafień sprawia, że ofiara traci 4 punkty Szczęścia Waga: 7 Opóźnienie: 5 Rodzaj biegłości: wekiery Typ broni: 1-ręczne Nie Może używać:
Druid Mag Złodziej

Czarny Łuk

Nieobrobiony i zakurzony łuk, stworzony jako narzędzie zemsty przez cormyreańskiego osadnika w Zachodnim Śródziemiu Faerunu. Osadnik ów, zwany Jonanem z Suzail, był wcześniej żołnierzem, który po wielu latach kampanii w imię korony wrócił w końcu do domu, by ożenić się ze swoją dziecięcą miłością. Przez wszystkie lata służby w królewskim wojsku Jonan pozostał jej wierny. Co więcej, poczynił oszczędności. Wraz z żoną przenieśli się na zachód w nadziei na to, że znajdą jakiś skrawek ziemi przy granicy, na którym mogliby się osiedlić. Jonan zbudował dom i zaczął gospodarzyć w krainach na północ od Wrót Baldura i na wschód od Trollich Kniei. Pięć lat potem w okolicy pojawili się bandyci, którzy niszczyli wszystkie gospodarstwa w sąsiedztwie Jonana. Wreszcie napadli i na jego dom, zabijając żonę i dziecko, a jego samego pozostawiając na pewną śmierć. Jego gospodarstwo doszczętnie spalili. Parę tygodni później Jonan zrobił sobie łuk, a prochy najbliższych wtarł w drzewo, z którego sporządził łuk. Uczyniwszy to, wybrał się na krwawe żniwo, mordując każdego z bandytów tam, gdzie ich znalazł, a następnie zabijając wszystkich, którzy mieli jakikolwiek z nimi związek. Mędrcy wiodą spór co do tego, w jaki sposób łuk zyskał swoją magiczną moc. Większość jest zdania, że po śmierci Jonana, łuk zaczarował jakiś bóg. Niektórzy twierdzą, że tym bogiem był Tyr, inni, że Hoar, jeszcze inni, że Bhaal. Wszystkie te teorie zależą od tego, czy uzna się Jonana za męża sprawiedliwego, mściwego czy też skłonnego do zabójstw.

Parametry:
Obrażenia: +3 TraK0: +4 Waga: 3 Opóźnienie: 4 Rodzaj biegłości: łuki Typ broni: 2-ręczna Siła wymagana: minimum 12 Nie Może używać:
Druid Kapłan Mag Złodziej

Krew Posępnego Mrozu - Młot bojowy

Broń ta została uformowana twoimi rękoma, prowadzonymi przez krasnoluda Tiernona. Wykuto ją z lodu zdjętego ze ścian Posępnego Mrozu. Stąd młot ten ma w sobie coś z właściwości lodowca i przejął też część twoich sił, stając się bronią budzącą grozę. Mimo że wykonany został z lodu, jest tylko trochę chłodny w dotyku i nie topi się, nawet jeżeli wystawiony jest na działanie najgorętszych płomieni.

Parametry:
Obrażenia: 1K4 +5 TraK0: +4 Typ obrażeń: obuchowe Specjalne: +10% do odporności na ogień i zimno raz dziennie Osłona przed burzą 5% szansa na uleczenie 2-12 pkt. obrażeń Waga: 3 Opóźnienie: 1 Rodzaj biegłości: młoty Typ broni: 1-ręczna Może używać:
Krasnolud Nie Może używać:
Druid Mag Złodziej

Krótki łuk Orłów: 'Obrońca Driad'

Driady z lasu Gulthmere, pragnąc obronić swą społeczność przed wdzierającymi się na ich tereny orkami wycinającymi drzewa, podarowały ten wspaniały łuk herosowi Hannable'owi Białemu. Drwale ośmielili się ściąć wielki dąb, przy okazji niemal zabijając mieszkającą w nim driadę; po tym czynie rozgorzało straszliwe starcie. Z pomocą żyjących w lesie zwierząt Hannable zabił wszystkich bandytów zanim zdołali oni wyrządzić więcej szkód. Orki musiały porzucić swój plan, obawiając się gniewu lasu i chroniącego go herosa. Nie trzeba chyba wspominać o tym, że po tym wszystkim Hannable żył długo i szczęśliwie... nie, BARDZO szczęśliwie!

Parametry:
Obrażenia: +2 TraK0: +2 Waga: 2 Opóźnienie: 4 Rodzaj biegłości: łuki Typ broni: 2-ręczna Nie Może używać:
Druid Kapłan Mag

Ostrze nagrobków

Nazwany tak z uwagi na zdolność do kładzenia wroga pokotem miecz ten był używany przez najemnika Adala Kerrna. Kerrn był dobrze wyszkolonym żołnierzem ciężkiej piechoty. Wraz ze swą kompanią zwaną Zabijakami Kerrna, wynajmowali swe usługi przeróżnym watażkom, bandytom, magom i przywódcom religijnym. Zwykle umieszczano ich na przedzie frontu, aby mogli przechwytywać nacierające ciężkie jednostki kawalerii i łamać ich szyki. Kerrn zginął w roku 1054 KD, kiedy przypadkowo zabił konia pod pewnym zaciężnym nieprzyjacielem. Koń przewrócił się na Kerrna, zabijając go. Szaleńcza bitwa, która w chwilę potem rozgorzała, doprowadziła do rozbicia w puch większości ludzi Kerrna. Chociaż ciała Kerrna nigdy nie znaleziono, to jednak ci, którzy go wówczas wynajęli, to znaczy kościół Helma, odzyskali jego charakterystyczny miecz.

Parametry:
Obrażenia: 1K10 +4 TraK0: +4 Typ obrażeń: sieczne Waga: 20 Opóźnienie: 6 Rodzaj biegłości: wielkie miecze Typ broni: 2-ręczna Nie Może używać:
Druid Kapłan Mag Złodziej

Długi miecz działania +4

Do tej kategorii zaliczają się miecze obusieczne, miecze bojowe i wojskowe. Bardzo często miecze długie są jednosieczne. Nie istnieje jedna wersja broni tego typu; sposób wykonania i długość zależy od kultury, a nawet miejsca w którym zostały zrobione. Ich najczęściej występującą wspólną cechą jest długość, wahająca się od 90 do 110 cm. Większość mieczy długich jest obusiecznych i ma zaostrzony koniec. Mimo ostrego końca, miecze te służą do zadawania ran siecznych, a nie kłutych. Ostrze tego miecza pokrywają wszelkiego rodzaju tajemne symbole.

Parametry:
Obrażenia: 1K8 +4 TraK0: +4 Typ obrażeń: sieczne Specjalne: +1 do Klasy Pancerza +15% do odporności na bronie sieczne 1 dodatkowy atak na rundę Waga: 4 Opóźnienie: 4 Rodzaj biegłości: duże miecze Typ broni: 1-ręczna Nie Może używać:
Druid Kapłan Mag

Miecz Cynika - Szeroki miecz

W roku 834 KD, pewien czarodziej znany jako Legedain Mądrzejszy schwytał znamienitego złodzieja, który akurat włamywał się do jego wieży. Złodziejem okazał się być cyniczny włamywacz o imieniu Ilfain Czarne Pióro. Legedain był już w podeszłym wieku, a jego słabowite ciało zaczynało już dawać mu się we znaki. Aby znaleźć wyjście z tej sytuacji, uciekł się do czaru znanego jako Magiczna wibracja. W ten sposób sprawił, aby umysł Ilfaina wniknął w jeden z klejnotów, które posiadał. Następnie dusza Legedaina przeszła do ciała młodego elfa. Klejnot pozostał na półce. Po stu latach Legedain postanowił coś z nim zrobić. Wykonał miecz dla swojego młodego i aroganckiego ochroniarza, Gundaka, a umysł Ilfaina przemieścił z klejnotu do owego miecza. Ilfain, który za życia miał wysoko rozwinięty zmysł krytyczny, zaczął telepatycznie krytykować poczynania Gundaka w jakiejś potyczce. Gundak zdenerwował się na miecz i porzucił go w jakiejś ulicy. Przechodził on z rąk do rąk, ale każdy z jego posiadaczy wkrótce pozbywał się go. W miarę upływu czasu przylgnęła doń obecna nazwa.

Parametry:
Obrażenia: 2K4 +4 TraK0: +4 Typ obrażeń: sieczne Specjalne: raz dziennie Szukanie Pułapek raz dziennie Otwarcie Waga: 4 Opóźnienie: 5 Rodzaj biegłości: wielkie miecze Typ broni: 1-ręczna Nie Może używać:
Druid Kapłan Mag

Trzy Białe Gołębice - Wekiera

Ta niezwykła wekiera, znana jako Trzy Białe Gołębice, została wykonana przez kapłana Ilmatera o imieniu Alledec w roku 850 KD. Przez dwadzieścia lat Alledec był wojującym kapłanem na rzecz swego zakonu, po czym stwierdził, że nadszedł czas, aby zostawić kościołowi po sobie jakieś dziedzictwo, które będzie przydatne po jego śmierci. Tak powstała wekiera z głownią z kości słoniowej. Jej trzon wykonany został z pomalowanej na czarno stali, zaś rękojeść z rzeźbionej kości słoniowej. Złote obręcze utrzymują na miejscu głownię i rękojeść. Najbardziej niezwykłym elementem wekiery jest głownia, która została wyrzeźbiona z czystej kości słoniowej i przypomina trzy białe gołębice, stojące naprzeciw środka wekiery. Zwieńczenie wekiery stanowią rozpostarte skrzydła gołębic.

Alledec umarł we śnie trzy lata po wykonaniu wekiery. Przekazano ją pewnemu podróżującemu wojownikowi, który pozostawał w służbie kościoła Ilmatera. Wojownik ów przekazał ją następnie jednemu kapłanowi Ilmatera o imieniu Recken Śmiały. Recken utracił wekierę w trakcie pojedynku z potężnym wampirem opodal Trollich Kniei. Co prawda w końcu pokonał wampira, ale nigdy nie odzyskał swojej broni.

Parametry:
Obrażenia: 1K6 +4 TraK0: +3 Typ obrażeń: obuchowe Specjalne: podwójne obrażenia przeciw nieumarłym i istotom ze sfer zewnętrznych Nieumarli: 1-4 kostki: automatycznie niszczeni 5 kostek: 95% szansa na zniszczenie 6 kostek: 80% 7 kostek: 65% 8-9 kostek: 50% 10 kostek: 35% 11+ kostek: 20% Istoty ze sfer zewnętrznych: 5% szansa na zniszczenie Waga: 5 Opóźnienie: 4 Rodzaj biegłości: wekiery Typ broni: 1-ręczna Nie Może używać:
Postacie złe Druid Mag Złodziej

Kieł Posępnego Mrozu

Broń ta została uformowana twoimi rękoma, prowadzonymi przez krasnoluda Tiernona. Wykuto ją z lodu zdjętego ze ścian Posępnego Mrozu. Stąd sztylet ten ma w sobie coś z właściwości lodowca i przejął też część twoich sił, stając się bronią budzącą grozę. Mimo że wykonany został z lodu, jest tylko trochę chłodny w dotyku i nie topi się, nawet jeżeli wystawiony jest na działanie najgorętszych płomieni.

Parametry:
Obrażenia: 1K4 +4 TraK0: +4 Typ obrażeń: sieczne Specjalne: +10% do odporności na ogień i zimno raz dziennie Osłona przed burzą raz dziennie Tarcza antymagiczna Waga: 1 Opóźnienie: 1 Rodzaj biegłości: sztylety Typ broni: 1-ręczna Nie Może używać:
Druid Kapłan

Halabarda Fayra

Bractwo Czarnego Węża było dość mocną organizacją działającą w pobliżu Waterdeep w pierwszej połowie XIII wieku Kroniki Dolin. Członkowie Bractwa słynęli ze szczegółowej taktyki bitewnej i zorganizowanych formacji taktycznych. Kiedy walczyli ze szczególnie potężnymi wrogami, dwóch krasnoludów i dwa niziołki wybiegały na sam przód, aby otoczyć cel. Następnie do boju wkraczali ludzie i elfy, strzelając z tyłu z łuków i posługując się halabardami. Ta konkretna halabarda należała do Bedwyna Fayra, jednego z najlepszych halabardników bractwa. Taktyka bractwa załamała się w roku 1252 Kroniki Dolin, kiedy pewna nieznana nikomu drużyna, posługująca się wysublimowaną taktyką, postanowiła pozbyć się bractwa na dobre. Tylko Fayr i jeden niziołek, Pep Zielonołąki, przeżyli tę rzeź. Fayr i Pep stwierdzili, że wszystko, co miało miejsce, było znakiem od Tymory. Sprzedali więc swój ekwipunek i otworzyli dobrze prosperujący sklep z antykami w Waterdeep.

Parametry:
Obrażenia: 1K10 +3 TraK0: +3 Typ obrażeń: sieczne Waga: 12 Opóźnienie: 6 Rodzaj biegłości: halabardy Typ broni: 2-ręczna Nie Może używać:
Druid Kapłan Mag Złodziej

Pięść posępnego Mrozu - Wekiera

Broń ta została uformowana twoimi rękoma, prowadzonymi przez krasnoluda Tiernona. Wykuto ją z lodu zdjętego ze ścian Posępnego Mrozu. Dlatego maczuga ta ma w sobie coś z właściwości lodowca i przejęła też część twoich sił, stając się bronią budzącą grozę. Mimo że wykonana została z lodu, jest tylko trochę chłodna w dotyku i nie topi się, nawet jeżeli wystawiona jest na działanie najgorętszych płomieni.

Parametry:
Obrażenia: 1K6 +5 TraK0: +4 Typ obrażeń: obuchowe Specjalne: +10% do odporności na ogień i zimno raz dziennie Osłona przed burzą 5% szansa na dodatkowe 1-10 obrażeń obuchowych Waga: 2 Opóźnienie: 3 Rodzaj biegłości: wekiery Typ broni: 1-ręczna Nie Może używać:
Druid Mag Złodziej

Pogromca Wiary

Ten na pierwszy rzut oka niezgrabnie wyglądający topór ma krótką, ale dziwną historię. Według filozofów magii, Pogromca Wiary został zaczarowany przez niewiarę swojego właściciela, wojownika o imieniu Erion Sceptyk. Erion był człowiekiem, który zaprzeczał istnieniu świętej magii, a nawet samych bogów, co w Faerunie należało do rzadkości. Był znany ze starań o to, by udowodnić, że kapłani są szarlatanami, a święta magia tak naprawdę jest tylko inną odmianą normalnej magii. Mędrcy wierzą, że niezwykła wrogość Eriona względem świętych ludzi stworzyła w jego broni odpowiednią do jego zapatrywań, ogromną moc magiczną. Kapłani Selune z Bramy Zachodu skonfiskowali ten topór po tym, jak zabili Eriona, broniąc się przed jego atakiem. Obecnie wierzy się, że Erion jest jednym z niewierzących, którzy zostali użyci jako bloki do budowy Zamku Kości Myrkula.

Parametry:
Obrażenia: 1K8 +2 TraK0: +2 Typ obrażeń: sieczne Specjalne: 5% szansa na rzucenie Rozproszenia magii przy trafieniu 5% odporności na magię Waga: 5 Opóźnienie: 5 Rodzaj biegłości: topory Typ broni: 1-ręczna Nie Może używać:
Druid Kapłan Mag Złodziej

Korbacz czaszki

Korbacz czaszki, bardziej znany jako "Cep bojowy zębów", powstał w 1035 roku KD. Wykonano go specjalnie dla wielkiego barbarzyńskiego wojownika o imieniu Wychgar. Podczas bitwy na północnych pustkowiach, która przeszła do historii jako Święte Przejście, Wychgar stracił trzech braci, zabitych przez hordy orków pod dowództwem Kraaga Potężnego. Wychgar oszalał z rozpaczy, a kiedy zapadła noc, poszedł na pole bitwy i zaczął szukać ich ciał, by sprawić im godny pochówek. Kiedy odnalazł trupy, nawiedziły go duchy trzech braci, uwięzione pomiędzy światami żyjących, a zmarłych. Wychgar nie był w stanie im pomóc, więc kazał szamanowi zamknąć ich dusze w cepie bojowym.

Trzy kule tego korbacza, przymocowane do trzonka srebrnymi łańcuchami, zrobiono z czaszek braci Wychgara, wyszczerzających zęby w szaleńczym grymasie uśmiechu. Barbarzyńcy powiadają, że w ten sposób bracia cieszą się z nowo darowanego życia. Podczas walki, czaszki gryzą ofiarę, rozdzierając jej ciało.

Parametry:
Obrażenia: 1K6 +4 i +1k4 obrażeń kłutych od ugryzień czaszek TraK0: +4 Typ obrażeń: obuchowe Specjalne: 10% szans na zadanie dodatkowych 1k6 obrażeń kłutych Waga: 4 Opóźnienie: 5 Rodzaj biegłości: cep bojowy Typ broni: 1-ręczna Nie Może używać:
Druid Mag Złodziej

Ręka Posępnego Mrozu - Miecz oburęczny

Broń ta została uformowana twoimi rękoma, prowadzonymi przez krasnoluda Tiernona. Wykuto ją z lodu zdjętego ze ścian Posępnego Mrozu. Stąd miecz ten ma w sobie coś z właściwości lodowca i przejął też część twoich sił, stając się bronią budzącą grozę. Mimo że wykonany został z lodu, jest tylko trochę chłodny w dotyku i nie topi się, nawet jeżeli wystawiony jest na działanie najgorętszych płomieni.

Parametry:
Obrażenia: 1K10 +4 TraK0: +4 Typ obrażeń: sieczne Specjalne: +10% do odporności na ogień i zimno raz dziennie Osłona przed burzą 5% szansa na Duszenie ofiary Waga: 10 Opóźnienie: 6 Rodzaj biegłości: wielkie miecze Typ broni: 2-ręczna Nie Może używać:
Druid Kapłan Mag Złodziej

Piekielny Młot

Piekielny Młot to młot kamieniarski, wielokrotnie sprawdzony w ogniu walki. Posługiwał się nim krasnoludzki wojownik o imieniu Durlow Ironbar. Młot Durlowa, podobnie jak wiele broni używanych przez krasnoludy, został wykuty i poświęcony przez kapłanów Moradina. Zyskał swą nazwę, służąc Durlowowi, który używał go do odpierania ataków czarodziejów drowów i ich sług, których przyzywali sobie na pomoc z otchłani. Według legendy, Durlow pokonał nawet jedną z przeraźliwych Yochlol, "służebnic Lolth". Durlow dokonał żywota, kiedy pewien drow posunął się do zdrady. W magicznym przebraniu, zabójcy przybyli do grodu Durlowa jako ambasadorowie rasy ludzkiej z Tethyru. Wówczas zatruli jedzenie Durlowa, które on zjadł. W końcu Durlow zdał sobie sprawę z tego, co się wokół niego dzieje. Udało mu się dobrnąć do swej komnaty i wziąć do rąk Piekielny Młot. W potyczce, która się rozegrała, Durlow zdołał zabić czterech z pięciu "ambasadorów", zanim wreszcie trucizna w pełni zadziałała. Mówi się, że piąty zabójca zbiegł.

Parametry:
Obrażenia: 1K4 +4 TraK0: +3 Typ obrażeń: obuchowe Waga: 6 Opóźnienie: 1 Rodzaj biegłości: młoty Typ broni: 1-ręczna Nie Może używać:
Druid Mag Złodziej

Śpiewający Miecz Aihonena

To złamane niegdyś ostrze tkwiło kiedyś w piersi Icasaracht, ostatniej z władczyń białych smoków, które rządziły w Grzbiecie Świata. Należało ono do Aihonena, dawnego przodka rybaka Jhonena z Easthaven - miecz przeleżał na dnie jeziora prawie sto lat, czekając na moment, aż powróci do potomka swojego właściciela. Prawdopodobnie oręż ten czerpie swoją moc z głębi Lac Dinneshere. Dopóki jego właściciel znajduje się w zasięgu lotu smoka od jeziora (znaczna odległość dla większości ras), jego ostrze zachowa swoją straszliwą moc.

Krasnoludzki kowal Tiernon zdołał "uspokoić" tę broń - wszystko wskazuje też na to, że to właśnie on kiedyś ja wykuł. Umiejętności Tiernona wzbudziły drzemiące w mieczu moce, które posłużyły do zabicia Icasaracht.

Parametry:
Obrażenia: 1K8 +1, +5 w zasięgu lotu smoka od Lac Dinneshere TraK0: +1, +5 w zasięgu lotu smoka od Lac Dinneshere Typ obrażeń: sieczne Specjalne: +30% do odporności na zimno +30% do odporności na ogień, +10 punktów życia w zasięgu lotu smoka od Lac Dinneshere Rzuca Leczenie krytycznych ran trzy razy na dzień Zapewnia posiadaczowi +3 SIŁ raz dziennie Waga: 3 Opóźnienie: 2 Rodzaj biegłości: długie miecze Typ broni: 1-ręczna Nie Może używać:
Druid Kapłan Mag

Pocałunek Posępnego Mrozu

Broń ta została uformowana twoimi rękoma, prowadzonymi przez krasnoluda Tiernona. Wykuto ją z lodu zdjętego ze ścian Posępnego Mrozu. Stąd miecz ten ma w sobie coś z właściwości lodowca i przejął też część twoich sił, stając się bronią budzącą grozę. Mimo że wykonany został z lodu, jest tylko trochę chłodny w dotyku i nie topi się, nawet jeżeli wystawiony jest na działanie najgorętszych płomieni.

Parametry:
Obrażenia: 1K8 +4 TraK0: +4 Typ obrażeń: sieczne Specjalne: +10% do odporności na ogień i zimno raz dziennie Osłona przed burzą 5% szansa na 2-12 obrażeń od zimna Waga: 3 Opóźnienie: 1 Rodzaj biegłości: duże miecze Typ broni: 1-ręczna Nie Może używać:
Druid Kapłan Mag

Samotna Droga

Była to broń człowieka przeklętego, skazanego na błądzenie wzdłuż i wszerz Faerunu, za zbrodnie popełnione przeciwko elfom z Myth Drannor. Denell Harband był zaangażowany w powstanie "Szlaku Siekiery". Pod rozkazami swego dowódcy, Halvana Czarnego, wolno przebijał się przez elfie lasy pomimo protestów i powtarzających się ataków. Kiedy w końcu elfom udało się go pojmać, z naciskiem stwierdził, że nie jest winny, gdyż wypełniał tylko rozkazy. Rada elfów zdecydowała, że Denell będzie musiał przejść od Wybrzeża Mieczy w Faerunie do granicy na wschodzie i od Wielkiego Lodowca do Lurien. Wypełnienie tego zadania zabrało mu trzydzieści lat. Kiedy skończył, był świetnym wojownikiem, twardym i zaprawionym przez lata na obcych drogach. W drodze powrotnej do domu, przechodząc koło Harrowdale zobaczył drewniany posążek Halvana Czarnego, stojący dumnie w centrum małej wioski. Jednym ruchem ręki wbił swój olbrzymi topór w czoło posągu Halvana. Nie schodząc już z drogi, wrócił do swej chaty, gdzie żył do końca swych dni, jako odludny rolnik.

Parametry:
Obrażenia: 1K10 +3 TraK0: +3 Typ obrażeń: sieczne Specjalne: +1 do Kondycji Waga: 10 Opóźnienie: 6 Rodzaj biegłości: topory Typ broni: 2-ręczna Nie Może używać:
Druid Kapłan Mag Złodziej

Długi Topór Rzeźniczy

Broń ta została zamówiona przez ekscentrycznego arystokratę Pelpa Cadari. Pelp był przyjacielem wszystkich chaotycznych kapłanów, często wspierając swymi pieniędzmi tego, kogo akurat lubił. Jego wspólnicy i służący zawsze utrzymywali odeń bezpieczną odległość, jako że jego nieokiełznany nastrój mógł w jednej chwili zmienić się z radosnej euforii na żałosną melancholię lub, co gorsza, niekontrolowaną wściekłość. Zapłacił ponad czterdzieści tysięcy sztuk złota za zrobienie tej halabardy, pomimo że używał jej tylko po to, aby "ciąć" dzikie ptactwo na długim stole obiadowym. Kiedy Pelp umarł, zostawił broń swojemu ulubionemu koziołkowi, Azuthowi. W razie śmierci Azutha broń miała przejść na pierwszą dziewczynę ubraną w niebieską suknię, która wejdzie do jego gabinetu. Dwanaście lat po śmierci Azutha siostrzenica Pelpa, Amara, weszła do jego gabinetu w poszukiwaniu jakiejś książki. Szambelan posiadłości Pelpa dał Długi Topór Rzeźniczy Amarze, kiedy skończyła szesnaście lat, a ona sprzedała tę broń, aby sfinansować swoje studia w akademii magii.

Parametry:
Obrażenia: 1K10 +4 TraK0: +4 Typ obrażeń: sieczne Waga: 15 Opóźnienie: 5 Rodzaj biegłości: halabardy Typ broni: 2-ręczna Nie Może używać:
Druid Kapłan Mag Złodziej

Sejmitar Szczęścia

Broni tej używał dobrze znany zakharański hazardzista o imieniu Kadan Ibn-Kadur. Powiadają, że miecz ów pomógł Kadanowi wygrać wiele głupich zakładów, których wygrać nie powinien. Kadan jednakowoż musiał rozstać się z sejmitarem, kiedy ścieżki jego życia skrzyżowały się z cieszącym się złą sławą Nido Ochita Inazumą w zachodnim Faerunie. Inazuma był synem cormyreańskiego księcia i kara-turiańskiej szlachcianki. Twierdził, że jego matkę dwukrotnie trafił piorun, gdy nosiła go w swym łonie: raz, kiedy dowiedziała się, że właśnie zaszła w ciążę, a drugi raz bezpośrednio przed porodem. Według legendy, kiedy Inazuma przyszedł na świat, Moneta Losu stanęła na kancie. Rzucanie Monety Losu to metoda stosowana przez Tymorę i Beshabę, dzięki której można ustalić, czy noworodkowi w późniejszym życiu będzie sprzyjać szczęście, czy pech. Mędrcy wierzą, że moneta Inazumy stanęła na kancie, przez co on sam znalazł się ponad dolami i niedolami losu. Gdy napotkał na swej drodze Kadana i jego miecz, stało się tylko kwestią czasu, kiedy zakharańczyk przegra swoje życie i sejmitar na korzyść Inazumy.

Parametry:
Obrażenia: 1K8 +2 TraK0: +2 Specjalne: użytkownik zawsze pozostaje pod wpływem Szczęścia raz dziennie może rzucić Szczęście Typ obrażeń: sieczne Waga: 4 Opóźnienie: 4 Rodzaj biegłości: duże miecze Typ broni: 1-ręczna Nie Może używać:
Mag Kapłan

Berło Tyranii

Będące w posiadaniu i zaczarowane przez archetypowego kapłana Bane'a, Archendrosa, Berło Tyranii odgrywało ważną rolę w wielu straszliwych bitwach. Archendros był złośliwcem, jednak jego fizyczne i umysłowe umiejętności bliskie były ideału. Często można go było spotkać na czele łatwowiernych młodych wojowników, łotrzyków i rozmaitej maści opryszków wędrujących w bandach po Waterdeep. Gdy Archendros napotykał opór, uciekał się po prostu do mocy czarno-czerwonego berła i posyłał swoje sługi pomiędzy uciekające tłumy. Charyzmatyczny wyznawca Bane'a został w końcu zabity w bitwie przez kapłana Torma i towarzyszących mu paladynów.

Parametry:
Obrażenia: 1K8 +4 TraK0: +4 Specjalne: odporność na efekty strachu +1 do Charyzmy podczas używania Może rzucać Dominację raz na dzień Może rzucać Płaszcz strachu raz na dzień Typ obrażeń: obuchowe Waga: 2 Opóźnienie: 2

Rodzaj biegłości: maczugi Typ broni: 1-ręczna Nie Może używać:
Mag

Zabójca - Włócznia

Upadły paladyn imieniem Matthain użył tej broni do zabicia stu jeden rycerzy swego byłego króla. W rodzinie Chamberlainów, z której pochodził Matthain, było wielu paladynów Tyra. Jego ojciec, Garlan, zabił potężnego kapłana Bane'a, który zagrażał królestwu. Zła magia kapłana przywróciła go do życia. Nazwano go "Prześladowca Chamberlainów", gdyż przeklął on rodzinę Garlana - tak długo, jak żądza zemsty potwora nie zostanie zaspokojona, miały się w niej rodzić tylko martwe dzieci. Matthain, jako dziedzic rodziny, wziął na siebie zadanie zdjęcia klątwy. Prześladowca Chamberlainów powiedział Matthainowi, że musi on zabić stu jeden królewskich rycerzy.

Matthain rozpoczął swe ponure dzieło, mordując każdego rycerza, na jakiego się natknął. Prześladowcy Chamberlainów przynosił czaszkę i tarczę każdego wojownika, którego zabił. Król wysłał oddziały rycerzy i bohaterów by zabili Matthaina, ale okazał się on zbyt trudnym celem. W końcu, po trzech latach, Matthain zabił stu rycerzy. Powiedział kapłanowi, że nadszedł czas zdjęcia klątwy. Ten przypomniał mu jednak, że zabitych rycerzy ma być stu jeden.

Przepełniony smutkiem i żalem, Matthain przytaknął i rzucił się na swą własną włócznię. Teraz, kiedy klątwa została zdjęta - nie żyli już ani Garlan ani Matthain, a żądanie kapłana zostało wypełnione, Bane wezwał Prześladowcę CHamberlainów do Acheronu.

Parametry:
Obrażenia: 1K8 +5 TraK0: +5 Typ obrażeń: kłute Waga: 2 Opóźnienie: 3 Rodzaj biegłości: włócznie Typ broni: 2-ręczna Nie Może używać:
Kapłan Mag Złodziej

Szpon Posępnego Mrozu

Broń ta została uformowana twoimi rękoma, prowadzonymi przez krasnoluda Tiernona. Wykuto ją z lodu zdjętego ze ścian Posępnego Mrozu. Stąd miecz ten ma w sobie coś z właściwości lodowca i przejął też część twoich sił, stając się bronią budzącą grozę. Mimo że wykonany został z lodu, jest tylko trochę chłodny w dotyku i nie topi się, nawet jeżeli wystawiony jest na działanie najgorętszych płomieni.

Parametry:
Obrażenia: 1K8 +4 TraK0: +4 Typ obrażeń: sieczne Specjalne: +10% do odporności na ogień i zimno raz dziennie Osłona przed burzą 15% szansa na Oplątanie ofiary Waga: 3 Opóźnienie: 1 Rodzaj biegłości: duże miecze Typ broni: 1-ręczna Nie Może używać:
Kapłan Mag

Język Salamandry

Język Salamandry, ten złowieszczo wyglądający sztylet, posiadający mroczną historię, cieszy się uznaniem jako broń i jako przedmiot magiczny. Ostrze przypomina nieco sztylety egzotyczne i zakończone jest faliście, niczym kris, dwoma małymi punkcikami. Zaraz przy uchwycie, w klindze sztyletu, wtopiony jest mały kawałek obślizgłego, jasnoczerwonego języka żywej salamandry. Pulsuje i wije się bezładnie, bez udziału posiadacza.

Dokładne pochodzenie sztyletu nie jest znane, ale powiada się, że pierwszym posiadaczem sztyletu był szanowany i budzący postrach gnomi złodziej i płatny zabójca z Bramy Zachodu imieniem Turlam Shallowhill. Został zabity w bójce przez niziołka Dedera Siedmiopalcego. Deder zatrzymał broń jako trofeum, nie wiedząc nic o jego mocy aż do chwili, gdy został wykradziony przez służącego, również niziołka, Kreshinala Blackhounda. Kreshinal umknął ze sztyletem do Selgauntu na pięć lat, ufając, że moc sztyletu ukryje go przed zdemaskowaniem. Stracił go na skutek własnego partactwa przy hazardzie i został zamordowany przez agentów Dedera w przeciągu miesiąca. Sam Deder próbował odzyskać sztylet z rąk sembiańskich przestępców, którzy weszli w jego posiadanie. Udało mu się pojmać złodziei i pozyskać sztylet, ale tak bardzo się na tym skoncentrował, że nie zauważył, iż owi kryminaliści zatrudnili kapłana Maska, aby przejrzał i zrujnował interesy Dedera w Bramie Zachodu. Wynikła stąd wojna pomiędzy stronnikami Bramy Zachodu a Selgauntu zakończyła się, gdy kapłan Maska, Pieter Słabowity, sprawił dzięki swej magii, że obie strony konfliktu doznały obłędu i same zniszczyły się od środka. Pieter zaś zabrał sztylet, kiedy nadarzyła się po temu okazja i uciekł do Hillsfar, przekonany, że niezorganizowani półludzie, będący zwolennikami Dedera Siedmiopalcego, nie pójdą za nim do miejsca tak bardzo wrogiego ich rasie.

Następnie Pieter sprzedał sztylet Mulmasterowi Hawkowi, zaś na aukcję do Hillsfar zwabił innych potencjalnych nabywców. Tam, wraz ze swymi wspólnikami, zamordował niedoszłych kupców na niby-aukcji i uciekł z gotówką, kryjąc się pod opieką Amuletu Niewykrywalności. Mulmaster Hawk, który nabył sztylet, został wedle wszelkiego prawdopodobieństwa zamordowany przez kapłanki Umberlee, zagniewane, że zabójca odmówił zapłacenia daniny Królowej Suce. Lata walk frakcyjnych pomiędzy Umberlanami spowodowały, jak się przypuszcza, przemieszczenie się sztyletu aż trzy tysiące mil dalej od jego miejsca pochodzenia - Sambii. Nie wiadomo obecnie, gdzie podziewa się Pieter i jego kompani.

Parametry:
Obrażenia: 1K4 +3 TraK0: +3 Typ obrażeń: kłute Specjalne: +10% do odporności na ogień +3 do rzutów obronnych przeciw truciznom 20% szansa na zadanie +1K4 obrażeń od ognia Użytkownik znajduje się pod wpływem Niewykrywalności Waga: 1 Opóźnienie: 0 Rodzaj biegłości: sztylety Typ broni: 1-ręczna Nie Może używać:
Kapłan

Szał Młodości

Topór ten został wykonany dla młodego, potężnego wojownika barbarzyńców o imieniu Hegelfden. Kiedy przyszedł na świat w Klanie Łosia, szamani prorokowali, że zostanie wielkim wojownikiem. Hegelfden dorastał w przekonaniu, że jest kimś specjalnym, ważnym i w pewien sposób lepszym niż ci, którzy go otaczają. Zanim skończył siedemnaście lat, był już wojownikiem znamienitym i wielce utalentowanym. Ogromnej postury, szybki i przebiegły - Hegelfden nie mógł znaleźć sobie równych wśród swoich. Podczas podróży przez góry Grzbiet Świata Hegelfden pojmał dwóch krasnoludów, których napotkał w jakiejś jaskini. Zagroził, że nie puści ich wolno, dopóki nie stworzą dlań wspaniałego topora. Krasnoludy niechętnie zgodziły się wypełnić jego wolę. W rezultacie powstał olbrzymi topór bitewny, ostry jak brzytwa, z grubym trzonem. Kiedy krasnoludy poprosiły Hegelfdena, aby ich puścił wolno, barbarzyńca odmówił, chciał bowiem, aby mu usługiwali. Wówczas krasnoludy rzuciły nań klątwę. Powiedziały, że owoc jego nadużycia będzie zarazem jego zgubą. Hegelfden roześmiał się im w twarz i nie zmienił swojej decyzji. Nazajutrz, w bitwie z wrogim szczepem, Hegelfden wpadł w szał bitewny i począł łaknąć krwi, zabijając wszystkich, którzy weszli mu w drogę. Jego współplemieńcy, przekonani że Hegelfden postradał zmysły, zamordowali go. Jego topór pozostał na polu bitwy, kiedy inni wojownicy zanieśli ciało do obozowiska. Gdy wrócili, krasnoludów nigdzie nie było.

Parametry:
Obrażenia: 1K8 +5 TraK0: +5 Specjalne: 5% szansa na to, że posiadacz wpadnie w szał bitewny na 10 rund Typ obrażeń: sieczne Waga: 6 Opóźnienie: 3 Rodzaj biegłości: topory Typ broni: 1-ręczna Nie Może używać:
Druid Kapłan Mag Złodziej

Blada Sprawiedliwość

Miecz ten został stworzony w jednym celu: by niszczyć zło. Choć jest to potężna broń, jego początki są raczej skromne. Sam miecz został wykonany przez oddanego czciciela Tyra imieniem Renold. Spędził on trzydzieści lat na udoskonalaniu techniki obróbki metalu, co pozwoliło mu na wykucie prawie nieskazitelnego ostrza. Gdy tylko Renold ukończył swe dzieło, przekazał je kościołowi Tyra. Kapłan który go otrzymał umieścił nagie ostrze na ołtarzu w swym klasztorze. Poprosił swych braci by przyłączyli się do modlitwy do Tyra, prosząc go o obdarzenie broni boską mocą. Bracia nigdy ani nie dotknęli miecza, ani nawet o nim nie rozmawiali. Po dziesięciu latach, pomimo tego, że inni bracia stracili wiarę, że miecz kiedykolwiek zostanie umagiczniony, Edan, kapłan który dostał miecz, wciąż modlił się w samotności. Minęło kolejne dwadzieścia lat, lecz wciąż nie było znaku od Tyra. Kapłan Helma, który odwiedził kiedyś świątynię, naśmiewał się z Edana, z jego ślepego oddania sprawie. I to właśnie wtedy, bez ostrzeżenia, Edan podszedł do ołtarza i delikatnie podniósł pokryte kurzem ostrze.

Kapłan Helma spytał Edana, czy w końcu odzyskał rozsądek. Edan odpowiedział, że tak, że cały ten czas prosił Tyra nie o to, co trzeba. Podkreślił, że Tyr już dawno zrobił swoje.

Słowa Edana bardzo robawiły kapłana Helma, który poprosił swego strażnika, by obnażył miecz. Wspaniała broń Helmity miała pozłacaną gardę wysadzaną perłami. Wzdłuż ostrza wyryto runy, a ricasso przyozdobiono rubinami. Kapłan Helma roześmiał się znowu, mówiąc: "Oto broń prawdziwie błogosławiona przez bogów. Twoja wygląda jak miecz zwykłego żołnierza. W porównaniu wybada raczej blado".

Edan spokojnie chwycił miecz za trzpień uderzając nim lekko broń strażnika. Kapłan Helma już się nie śmiał, gdy patrzył na zniszczoną broń swego sługi. Wtedy Edan opuścił miecz i odpowiedział.

"Sprawiedliwość zawsze wypada blado w porównaniu z próżnością i ostentacyjną demonstracją siły. Oczekiwałem błyskawic i ognia, jako znaku, że Tyr obdarzył ten miecz swą boską mocą. Powinienem był pamiętać jak dostałem ten miecz... był to dar pokornego, skromnego serca. Sprawiedliwość jest prawem każdego człowieka, nie ważne czy bogatego czy nie, wykształconego czy niedouczonego. Powinna równie często gościć na polach chłopów, co na polach bitew".

Edan zaniósł miecz do miejscowego kowala i kazał zrobić rękojeść z drewna owiniętego skórą. Potem dał go świeżo pasowanemu paladynowi i prosił by ten zawsze pamiętał o tym, że każdy człowiek ma w sobie zalążek dobra.

Parametry:

Obrażenia: 1K8 +4, +7 przeciw złym istotom TraK0: +4, +7 przeciw złym istotom Typ obrażeń: sieczne Specjalne: Odporność na Płaszcz strachu, Grozę, Okropne zauroczenie i Symbol beznadziejności Waga: 5 Opóźnienie: 1 Rodzaj biegłości: duże miecze Typ broni: 1-ręczna Może używać:
Paladyn

Niebiański Wicher

Niebiański Wicher wyszedł spod ręki potężnego czarodzieja, dżinna zamieszkującego Sferę Żywiołu Powietrza, który następnie podarował tę broń Caliphowi z Tamjuhk. Według Calipha była to najlepsza broń, jakiej kiedykolwiek używał. Kiedy Tamjuhk zostało złupione przez ifryty, githyanki, salamandry i inne podłe stwory, ifryt Amir Talmed podarował tę broń Wielkiemu Sułtanowi z miasta Brass. Kilka lat później Wielki Sułtan podarował miecz Memnonowi, ifrytowi, który walczył z dżinem o imieniu Calim w miejscu, które dzisiaj nazywa się Calimshan. Memnon używał broni bardzo oszczędnie, gdyż chciał sprezentować miecz któremuś ze swoich oficerów. Kiedy Memnona i Calima zabiła elfia wysoka magia, ich słudzy rozpierzchli się w popłochu lub zostali zepchnięci z powrotem do swoich sfer. Podobno Niebiański Wicher ma powrócić do rąk dżinów dopiero po wielkiej wojnie.

Parametry:
Obrażenia: 1K8 +4, +5 przeciw żywiołakom TraK0: +4, +5 przeciw żywiołakom Specjalne: Użytkownik miecza jest odporny na Zabójczą chmurę, Zabójczą mgłę, Śmierdzącą chmurę, Chmurę morowego powietrza i Niszczącą mgłę Malavona Typ obrażeń: sieczne Waga: 4 Opóźnienie: 1 Rodzaj biegłości: duże miecze Typ broni: 1-ręczna Nie Może używać:
Mag Kapłan

Oko Świni

Piękna broń o ironicznej nazwie Oko Świni jest mieczem używanym prze elfów i przeznaczonym do zabijania orków. Mimo, że jego właściwa nazwa to Gruumshacan, większość ludzi nazywa go Okiem Świni. Nazwa pochodzi od brzemiennego w skutki ciosu, który Correlon Larethian, patron elfiej rasy, zadał Gruumshowi, stojącemu na szczycie panteonu orków. Broń łatwo rozpoznać po umieszczonej w rękojeści szklanej kuli z zamkniętym w środku okiem orka.

Miecz został wykonany w 239 KD przez elfa o imieniu Shenarr Caith, który był nie tylko kowalem wyrabiającym broń, ale i czarodziejem. Gdy już wlał w niego magiczną moc, oddał go kuzynowi, łowcy o imieniu Velaic Caith, który zrobił z niego nie lada użytek, walcząc przeciw orkom w pobliżu Cormanthyr. Jego syn, Tredain oraz wnuk, Galesic, również szczęśliwie używali miecza przez kilka wieków. W końcu rodzina Caitha zdecydowała się przenieść do Evermeet. Jako że Gruumshacan nie był rodzinnym księżycowym ostrzem, Caithowie zdecydowali się go sprzedać, by w ten sposób uzyskać środki potrzebne na przemianę ich wiekowego wuja Shenarra w baelnorna. Ostatnie zapisane uwagi pochodzące od Shenarra wskazują na to, że był więcej niż rozbawiony sposobem, w jaki ten mały miecz pomógł mu wyłgać się od śmierci.

Parametry:
Obrażenia: 1K6 +2, +4 przeciw orkom TraK0: +2, +4 przeciw orkom Typ obrażeń: kłute Specjalne: 50% wszystkich trafień oślepia orków Waga: 3 Opóźnienie: 1 Rodzaj biegłości: krótki miecz Typ broni: 1-ręczna Nie Może używać:
Druid Kapłan Mag

Alamion

Ten długi miecz tworzył parę wraz z krótkim mieczem, Malamionem. Ostrze Alamiona jest niewiele cieńsze niż w typowym mieczu długim, a jego cechą jest cienki folusz biegnący środkiem w dół. Ostrze ozdobione jest wytrawionymi kwasem wzorami przypominającymi płatki śniegu, większość z nich skupiona jest przy rękojeści. Ta z kolei zrobiona jest z brązu wciśniętego pomiędzy dwie części z kości słoniowej, które uformowane są w chmury uwalniające wiatry i śnieżycę. Uchwyt pokryty jest macicą perłową przymocowaną do niego drutem z brązu. Gałka zrobiona jest z kuli z brązu, na dole ozdobionej kwasorytem przedstawiającym rąb przypominający płatek śniegu Auril.

Pełna historia tych mieczy została dobrze udokumentowana. Mniej więcej dwieście lat temu, czarnoksiężnik z Shannath, Obren Leworęczny, został wynajęty do zrobienia pary mieczy na chwałę Auril. Obren zrobił to niechętnie, tworząc Alamiona ("Ojciec Mrozu") i Malamiona ("Dziecko Mrozu"), co zabrało mu pięć lat. Po kłótni dotyczącej zapłaty dla Obrena, kapłani Auril próbowali odebrać miecze siłą. Dokładny wynik bójki nie jest jasny, ale miecze Obrena nie stały się własnością wiernych Auril. Trzydzieści lat później, wojownik Berdino in Procampur chwalił się, że posiada miecz, który jednym uderzeniem może zabić demona. Dziesięć dni później znaleziono go martwego na wybrzeżu, gdzie zginął od ran z wielu zatrutych bełtów.

Nowym właścicielem Alamiona był próżny, egoistyczny złodziej imieniem Pellas Jasnowłosy. Czternaście lat wcześniej, przypadkowo udało mu się zdobyć Malamiona i gdy dowiedział się o istnieniu drugiego miecza, zapragnął go nade wszystko. Pellas był właścicielem obu mieczy do dnia, w którym zginął z rąk paladyna Torma - Garijona Renolda. Miecze okazały się niezwykle przydatne w walkach z ognistymi mieszkańcami sfer zewnętrznych i tak, przez pokolenia, miecze trafiały od jednego paladyna do drugiego.

Heleban z Ithmong, paladyn Tyra, był ostatnim, znanym posiadaczem obu mieczy. Mówi się, że zginął na Wybrzeżu Mieczy, w jednej ze swych licznych potyczek z handlarzami niewolników i piratami.

Parametry:
Obrażenia: 1K8 +3, +5 przeciw salamandrom TraK0: +3, +5 przeciw salamandrom Typ obrażeń: sieczne Specjalne: +10% do odporności na ogień -5% do odporności na chłód Waga: 5 Opóźnienie: 2 Rodzaj biegłości: duże miecze Typ broni: 1-ręczna Nie Może używać:
Druid Kapłan Mag