Kalendarz Świata WFRP

KALENDARZ WFRP

-13485 Przybycie Kaine'a McBrain i Drachenfelsa do tego świata; Stworzenie przez Kaine'a McBrain Wieży Magii; Drachenfels nakazuje Zamkowi Drachenfels by powstał ze skał Gór Szarych; Wyżłobienie Tablic Podróży w Czasie przez zjednoczonych Kaine'a i Drachenfelsa.


-7500 Po raz pierwszy pojawiają się Starzy Slannowie.
-6485 Starzy Slannowie zmieniają orbitę planety kończąc tym samym Epokę Lodowcową.
-6512 Powstanie rasy elfów.
-6487 Grungni odkrywa podziemne pokłady rud metali, zmieniając tym samym historię krasnoludów.


-6456 Gronrhun zaczyna wykuwać przepiękne przedmioty z wydobywanych metali.
-6250 Elfy osiedlają się w lasach zachodnich; Kaine McBrain wkracza w elfie społeczeństwo jako Darwin Godfellow i uczy je, jak kontrolować nieujarzmioną potęgę magii. Żeni się z elfką Inyaha'ą Stormglow. Rodzi im się syn Irinnaha Godglow.
-6070 Irinnaha Godglow zostaje Władcą Elfiego Królestwa.

-6012 Krasnoludy rozpoczynają kolonizację Gór Krańca Świata; Wiele istnień krasnoludzkich zostało uratowanych przez Grimnira Nieustraszonego, który zwalczył Lodowych Gigantów, olbrzymie trolle, smoki i bandy goblinoidów, nigdy nie uchylając się od walki i nie wycofując się. Zmarł od ran otrzymanych w bitwie, ale żył na tyle długo, by ujrzeć powstały dzięki niemu nowy dom krasnoludów. Później zostaje czczony jako bóg.
-6000 Krasnoludy kolonizują Góry Krańca Świata; Stworzona zostaje Sztuka Wykuwania Run; Młodszy brat Grungniego - Bragni - traci swą żonę w lawinie, za co poczuwa się winny. Zawiera Przysięgę Śmierci, stając się pierwszym Zabójcą Trolli; Gronrhun umiera krótko po dokończeniu swojej części pracy nad krasnoludzkimi Runami. Osiągnął niesamowity wiek i był czczony jako Przodek Rzemiosł, nawet za życia.
-5967 Bragni znajduje śmierć zabijając potężnego smoka Shoggoth'a Płomiennego. Zostaje później czczony jako Bóg Krasnoludzkich Zabójców Trolli, Smoków i Demonów.


-5950 Skalf Blackhammer zaczyna pracować olbrzymich kuźniach Karaz-A-Karak.
-5850 Skalf Blackhammer umiera w wyniku wypadku podczas tworzenia duszy potężnej Broni Runicznej.
-4500 Azagoth przebija się przez międzywymiarowe wrota Starych Slannów w całej swej mrocznej okazałości i uszkadza pozostałe bramy. Osiada na Wielkiej Pustyni, którą później poznano jako Arabię i tworzy potężną i olbrzymią fortecę z czarnego kamienia. Rzeczywistość rzednie, kiedy zastępy nieujarzmionego Chaosu i demonów wkraczają do tego świata. Kilka tygodni później Azagoth panuje już nad całą południową częścią świata używając potęgi swej twierdzy Azul-Amon, by przenosić swe Legiony w miejsca nowych podbojów; Pierwsza Inwazja Chaosu; Cywilizacja Starych Slannów upada.
-4498 Azagoth tworzy swych najpotężniejszych demonicznych wojowników - Baalrukhów. Dbają oni, by wszyscy uznali władzę ich Mrocznego Pana i dzierżą jego Mroczny Płomień niszcząc wszelkich przeciwników. Azagoth stwarza Alazrukha Deathhand - Miażdżącego Dusze i Niszczyciela Dobra, Księcia wszystkich Baalrukhów. Obok demonów, Azagoth przemienia także zwykłe smoki w straszliwe demosmoki - plugawe istoty łączące w sobie potęgę obu rodzajów tych istot.


-4480 Jednocząc swe siły na południu Azagoth rozpoczyna swój atak na pozostałą część świata, ale napotyka niespodziewany i zaciekły opór najpierw ze strony krasnoludów, później także elfów; Potężny Drachenfels i Darwin Godfellow wkraczają do walki po stronie obu tych ras i wreszcie sytuacja zaczyna się odwracać.
-4450 Legiony demonów, Wojowników i Bestii Chaosu zostają zniszczone podczas walk w Górach Krańca Świata, usuwając napływ potęgi Azagotha z tego obszaru. Baalrukh Rahkarz'al'Tazark - Pożeracz Dusz i Kruszyciel Stali zostaje pokonany i odesłany z tego świata na 1000 lat i jeden dzień.
-4434 Część Sylvanii zostaje wyrwana z tego świata przez zapomnianego boga Chaosu, stając się Królestwem Cieni, znajdującym się pomiędzy tym światem a Pustką - znana od tej chwili jako Transsylvania - mroczne i okropne odbicie swego ziemskiego odpowiednika.


-4400 Plany Azagotha by zdobyć resztę świata zostają przekreślone przez zjednoczone siły krasnoludów i elfów, wspomagane przez magiczne potęgi Drachenfelsa i Darwina Godfellowa. Te dwie rasy pomaszerowały w kierunku twierdzy Azul-Amon, by zniszczyć boga Chaosu; W potężnej magicznej bitwie dwaj wielcy czarodzieje wygnali Azagotha z tego świata i uwięzili go Strefie Pustki. Strefa zamknięta jest przez 12 Bram, stworzonych przez krasnoludzkich kowali run Gromrila, z wygrawerowanymi potężnymi symbolami strzegącymi i umagicznionymi przez dwóch magów. Drachenfels i Godfellow burzą fortecę Azagotha; Legiony boga Chaosu zostają szybko zniszczone po wygnaniu ich Pana i tylko demosmokom i Baalrukhom udaje się tego uniknąć. Niektóre demosmoki zostały odesłane w Pustkę, obok swojego władcy, ale innym udało się uciec i ukryć w Górach Krańca Świata. Baalrukhi uciekły w bezpieczne przestrzenie Pustki, egzystując samodzielnie w oczekiwaniu na powrót Azagotha; W razie, gdyby kiedyś potrzebował chaotycznego boga Godfellow pisze Księgę Bram. Składa się ona z dwunastu 100 - stronicowych rozdziałów opisujących rytuał konieczny do otwarcia każdej z Bram. Karty z tej księgi są niezniszczalne. Godfellow podzielił ją na 12 części i rozdał potężnym strażnikom, by ich pilnowali. Później w tym samym roku Godfellow pisze Księgę Spotkania zawierającą 400 - stronicowy rytuał, umożliwiający magowi zlokalizowanie poszczególnych rozdziałów Księgi Bram, gdziekolwiek się znajdują.
-4300 Pierwsze wzmianki o członkach obu ras, nie starzejących się, nie umierających i władających niesamowitymi mocami.

-3500 Złota Era elfów; Kolonizacja Starego i Nowego Świata przez elfy; Elfy morskie docierają do Lustrii i odkrywają ruiny cywilizacji Starych Slannów.
-3164 Narodziny smoka Shataggotha.
-3009 Złota Era krasnoludów; Utworzenie krasnoludzkiego imperium Karaz Ankor ze stolicą w Karaz-A-Karak.
-3002 Snorri Spangelhelm zaczyna pracować w kuźniach Karaz-A-Karak.


-2988 Snorri Spangelhelm przekuwa zbroję Gromrila.
-2857 Trygg Zabójca Trolli zaczyna pracę w kuźniach Karak-Kadrin. Tworzy bronie szerzące zagładę wśród goblinoidów. Trygg czci Bragniego i każda jego broń jest mu poświęcona i nosi jego symbole.
-2803 Narodziny Hargrima Orccleavera.
-2750 Wybuch elfiej wojny domowej.


-2702 Trygg Zabójca Trolli wykuwa Łamacza Kości - swą ostatnią broń - wielkiemu wojownikowi Hargrimowi Orccleaverowi.
-2687 Hargrim Orccleaver zostaje wybrany na króla i zasiada na tronie Karaz-A-Karak po zabiciu potężnego Władcy orków - Harggroda Eyeeatera i jego ochroniarzy w bezpośredniej walce, przerażając armię goblinoidów podążającą za nim.

-2629 Narodziny Hargrima Steamrollera, założyciela rodu Steamrollerów.
-2550 Wojna domowa elfów kończy się wygnaniem mrocznych elfów do Naggaroth.
-2521 Król Hargrim zostaje zabity w bitwie, dowodząc atakiem przeciwko ogromnej hordzie goblinów.
-2500 Powstanie Nehekhary, pierwszej prawdziwej ludzkiej cywilizacji. Po śmierci, najwyżsi kapłani byli mumifikowani i składani w wielkich piramidach. Te zbiorowiska krypt i piramid zwane były nekropoliami.


-2488 Sojusz elficko - krasnoludzki; Krasnoludy zaczynają wykuwać przejście przez góry w celu utworzenia Wielkiego Szlaku.
-2485 Krasnoludy rozszerzają swoje Imperium na Góry Czarne i Szare.
-2464 Shataggoth opuszcza swoje gniazdo, rozpoczynając sianie zniszczenia na świecie - zostaje nazwany Plagą Świata.


-2345 Malamon - Większy Demon - spisuje praktyki wzywania i zawiązywania umów z demonami, nazywając je Hrakh'l Ock'uthr. Księga ta została przetłumaczona w 1769 jako Mroczna Wiedza przez Harginda Narcisse.
-2162 Shataggoth atakuje największego maga wszechczasów - Darwina Godfellow, który pokonuje bestię i więzi go w komnacie skarbów Kazad-Ungor.

-2000 Darwin Godfellow wzywa wszystkich Nieśmiertelnych na pierwszy kongres w Norsce. Uczy ich, jak mają przeżyć w świecie, gdzie nie mogą umrzeć z powodu wieku i gdzie powszechny jest brak zaufania do nich. Mówi im także o Mrocznych Nieśmiertelnych, służących Starym Złym Mocom, którzy muszą być powstrzymani przed schwytaniem w swe ręce nowych Nieśmiertelnych. Wszyscy zgadzają się, by kongres powtarzać co 100 lat w ustalonym miejscu; Narodziny Nagasha.
-1998 Darwin Godfellow znika ze społeczeństwa elfów.
-1992 Ekspansja imperium krasnoludzkiego zostaje zatrzymana; Wybucha wojna krasnoludzko - elficka; Wszystkie kroniki Kazad-Ungor znikają, a cała krasnoludzka populacja zostaje wmieszana w walki; Baldrik Zły wykrada sekretną wiedzę elfich kowali i obraca ją przeciwko nim samym. Jego potężna broń zagłady wzbudzała przerażenie wśród elfów i nigdy nie została zapomniana przez ocalałych.

-1968 Grupa mrocznych elfów zmuszona przez burzę dokuje w Khemri. Nagash studiuje Czarną Magię i dochodzi do lepszych wyników niż niejeden późniejszy uczeń tej odmiany magii. Nauczywszy się wszystkiego co przekazały mu mroczne elfy, pokonuje ich przywódców w magicznym pojedynku, a pozostałych przy życiu zamyka wewnątrz Wielkiej Piramidy w Khemri.
-1959 Nagash zabija Najwyższego Kapłana Khemri i przejmuje jego władzę.
-1950 Nagash zaczyna przedłużać swą przemijającą młodość za pomocą eliksiru destylowanego z ludzkiej krwi.
-1750 Nagash rekrutuje kilku zdeprawowanych szlachciców by rządzili pod jego kierownictwem. Ci zaczynają uważać się za bogów, a miejskie społeczności za swe włości. Jako że ich pojęcie życia jest obszerniejsze niż zwykłych śmiertelników, zaczynają unikać światła i szukają chłodnych ciemnych miejsc, by ukryć się przed palącym dniem; Nagash nakazuje budowę Czarnej Piramidy Nagasha, jednej z największych konstrukcji zbudowanych kiedykolwiek przez człowieka, przewyższającej nawet Wielką Piramidę Khemri.


-1800 Drugi Kongres Nieśmiertelnych.
-1786 Pierwsze wzmianki o niewielkich humanoidalnych istotach zwanych halflingami.
-1750 Najwyżsi Kapłani obawiając się potęgi Nagasha zawiązują wielką konfederację przeciwko niemu.
-1650 Po prawie całym wieku wojny potęga Nagasha zostaje wreszcie złamana i jest on zmuszony do ucieczki na północ. Najwyżsi Kapłani Lahmii zabierają jego księgi pozostawione w Mrocznej Bibliotece w Khemri i w tajemnicy poszukują sekretów jego czarnej magii.


-1600 Tułaczka Nagasha doprowadza go do Kalekiego Szczytu, góry nad brzegiem Morza Goryczy. Zawiera ona największe na świecie pokłady połyskliwego spaczenia. Nagash zaczyna eksperymentować ze spaczeniem, pomimo iż oddziaływanie wielkiego składowiska czystego Chaosu jest tak potężne, że jest on zmuszony do użycia potężnej magii nekromantycznej, by podtrzymać swoje życie; Gobliny przeprowadzają inwazję na północną część Gór Krańca Świata; Trzeci Kongres Nieśmiertelnych.
-1586 Narodziny Wściekłego Furrikssona, najpotężniejszego berserkera na świecie.
-1577 Elfy opuszczają Stary Świat, zostawiając poważnie osłabionych krasnoludów jako zwycięzców.
-1500 Krasnoludzkie imperium zostaje prawie zniszczone przez wzmożoną aktywność wulkaniczną; Rozpoczynają się Wojny Goblińskie; Karak Ungol upada, gdy goblińskie i skaveńskie siły prowadzone przez Baalrukha - Balgorga Ognistego Oddechu - Spijacza Dusz i Kruszyciela Skał, wkraczają do twierdzy z podziemi; Wściekły Furriksson walczy z Balgorgiem w ogromnych salach Karak Ungol i wygrywa, więżąc go pod zwałami kamieni; Karak Varn zostaje zalane, a twierdza Zhufbar upada; założenie Athel-Loren, stolicy leśnych elfów; Nagash odkrywa, że używany w niewielkich ilościach, spaczeń może być potężną pomocą dla jego mrocznej magii.


-1350 Nagash zaczyna eksperymentować na trupach i szkieletach i odnosi sukcesy w ich ożywianiu. Ci martwi niewolnicy drążą dla niego kopalnie pod Kalekim Szczytem, tworząc Nagashizzar, Przeklętą Jaskinię, gigantyczną podziemną fortecę, pełną alchemicznych laboratoriów, koszar, kuźni i zbrojowni; Pył i zanieczyszczenia z kopalń wkrótce zamieniają pobliskie ziemie w jałowe Pustkowia Nagasha. Prymitywne ludzkie plemiona zaczynają czcić go jako boga, co w końcu doprowadza do ich de ewolucji w trupożerczą rasę ghouli. W ciągu kilku setek lat Nagash buduje potężne imperium wokół brzegów Morza Goryczy.
-1498 Arngrim Czerwonobrody pracuje w kuźniach Karak-Azul, tworząc bronie niszczące Chaos, za pomocą których pokonani zostaną wrogowie gnębiący jego lud. Później zostaje uhonorowany jako mistrz rzemiosł przez Kowali Run Karak-Azul; Umbrand Kamieniarz - przodek Kragga Nieubłaganego - przybywa do Karaz-A-Karak, po ucieczce z upadłego Karak Varn.
-1474 Elfy odnajdują starą księgę oprawioną w skórę humanoida w ruinach miasta Naggaroth. Jest ona napisana w starożytnym i plugawym języku, a zawiera sekrety wprawiające umysł w szaleństwo. Zatytułowano ją Pismo Gha'rakh'q'.


-1466 Furriksson Wściekły ginie w Bitwie pod Amarg-A-Don zabijając przywódcę goblinów i wielkiego demonicznego lorda znanego jako Zgniłodech Rozpruwacz Dusz.
-1400 Czwarty kongres Nieśmiertelnych; Nagash nakazuje Worsteinowi stworzenie magicznego artefaktu, potrafiącego gromadzić i ukierunkowywać Podmuchy Czarnej Magii, by kontrolowały ożywieńców.
-1350 Skaveni, przyciągnięci do Kalekiego Szczytu przez wielkie masy spaczenia, wypowiadają wojnę Nagashowi, lecz Wielki Nekromanta jest teraz tak potężny, że jego legiony zmuszają szczuroludzi do odwrotu. W końcu zawiązuje się sojusz między Nagashem i Radą Trzynastu. Skaveni zwabiają w okolice Przeklętej Jaskini oddziały orków i goblinów w zamian za możliwość korzystania z kopalń spaczenia.
-1334 Czarodziej Frederick von Teufelfeuer przybywa na tereny, później znane jako Imperium.


-1287 Narodziny grafa Albrechta von Schwarzfausta.
-1252 Graf Albrecht von Schwarzfaust rozpoczyna swe mroczne eksperymenty z Ciemnymi Mocami w celu powstrzymania przemijającej młodości. W końcu odkrywa własny Elixir Vitae i przekonuje się, że sekret nieśmiertelności tkwi w krwi, zupełnie jak Nagash prawie 700 lat wcześniej. Albrecht wierzy, że krew musi pochodzić od istot dobrych i nieskalanych, przez co zaczyna porywać i zabijać takich ludzi, by przedłużyć swe życie. Sukcesy w działaniach sprowadzają na niego Wielką Klątwę Shallyi, przez co zostaje on zamieniony w pierwszego wampira.
-1234 Mroczne elfy kradną kopię magicznej księgi o niewiadomym wieku i pochodzeniu, znaną jako Codex Daemonica, potężnemu czarodziejowi Frederickowi von Teufelfeuer. Księga zostaje odzyskana, lecz zdołano wcześniej wykonać kilka kopii, zanim wytłumiono jej niebezpieczną moc.
-1233 Graf Albrecht von Schwarzfaust, pierwszy z Przeklętych, przez następne 400 lat kładzie cień grozy na obliczu Starego Świata, rozprzestrzeniając klątwę wampiryzmu.


-1200 Piąty kongres Nieśmiertelnych; Buntowniczy Najwyżsi Kapłani, którzy studiowali prace Nagasha, zaczynają obawiać się Wielkiego Nekromanty i wysyłają do niego emisariuszy. Wieści o tym docierają do tych kapłanów, którzy postanowili nie kroczyć Mroczną Ścieżką i ich zjednoczone armie pod wodzą Alcadizaar pokonują popleczników Nagasha.
-1163 Nagash niespodziewanie rozpoczyna wojnę z Najwyższymi Kapłanami. Pierwsze ataki jego wojsk zostają zatrzymane dzięki przewodnictwu zjednoczonym Kapłanom przez Króla Alcadizaara. Widząc niepowodzenia wojny Nagash postanawia rozprzestrzenić zarazę na teren wrogów. Martwiacze oddziały nekromanty, odporne na choroby, bez trudu dziesiątkują ludność, a wkrótce zajmują ziemie przeciwników. Alcadizaar zostaje wzięty do niewoli, zakuty w łańcuchy i przywieziony do Nagashizzar, by cierpieć katusze z rąk Nagasha.
-1154 Worstein kończy pracę nad Czarną Sferą, którą Nagash pragnie natychmiast wykorzystać, lecz Worstein, pod pozorem sprawdzenia poprawności działania artefaktu, wyjeżdża razem z oddziałem ożywieńców na tereny obecnego Imperium.
-1151 Wielki Rytuał. Zużywszy olbrzymie ilości spaczenia Nagash rozpoczyna Rytuał Przebudzenia. Wyczuwając w jakim zagrożeniu się znajdują, skaveni uwalniają króla Alcadizaara, który przerywa rytuał, po czym ucieka razem ze skradzioną Koroną Magii Nagasha. Pomimo tego wiele ożywieńców zostaje przebudzonych, by siać grozę wszędzie, gdzie się udadzą.


-1151 Wielki Rytuał. Zużywszy olbrzymie ilości spaczenia Nagash rozpoczyna Rytuał Przebudzenia. Wyczuwając w jakim zagrożeniu się znajdują, skaveni uwalniają króla Alcadizaara, który przerywa rytuał, po czym ucieka razem ze skradzioną Koroną Magii Nagasha. Pomimo tego, wiele ożywieńców zostaje przebudzonych, by siać grozę wszędzie, gdzie się udadzą.
-1149 Arkhan Czarny plądruje miasto Bel-Aliad, przyspieszając to, co późniejsze arabskie kroniki nazwały Wojną Umarłych. Przez następne 1000 lat Arkhan najeżdża Arabię, korzystając ze schronienia rozległych pustyń otaczających te ziemie. Potężna cywilizacja, która kiedyś władała tymi ziemiami, zostaje zredukowana do kilku nic nie znaczących miast i rozproszonych pustynnych plemion.
-1148 Po przybyciu do celu Worstein zaczyna sprawdzać działanie strasznej mocy Czarnej Sfery na zamieszkałych tu barbarzyńcach. Sprowadzeni ożywieńcy budują dla niego fortecę, w której Worstein może kontynuować studia i przygotowywać świat na powtórne przyjście Wielkiego Nekromanty. Zniewoleni tubylcy asystują w tych pracach, a ci którzy umierają, zasilają stale powiększający się legion martwiaków.
-1147 Ciało Alcadizaara zostaje odkryte przez Kadona, który przywłaszcza sobie Koronę Magii; Jego martwiacze imperium zostaje ostatecznie wiele lat później opanowane przez orczego generała Dorka Redeye'a.


-1145 Worstein eksperymentuje z mocami Czarnej Sfery i studiuje Mroczną Sztukę intensywniej, gdyż nie jest już potrzebny Nagashowi. Bada niektóre z mrocznych zaklęć mistrza i czyni je bardziej efektywnymi, a wszystko to zbliża go do zrealizowania pełni potencjału mocy. Lecz kiedy jego królestwo rozszerza się i coraz to więcej otaczających go ziem staje się ciemiężonych przez legiony ożywieńców, Worstein popada w konflikt z wampirzym królestwem grafa Albrechta. Ostatecznie doprowadza to do otwartej wojny, w której obie strony korzystają z czarnej magii i martwiaczych zastępów.
-1135 Albrecht obdarza Mrocznym Pocałunkiem trzech śmiertelników, późniejszych Trzech Patriarchów społeczności wampirów - Arcasa, Kharnosa i Drachosa - założycieli pierwszych Klanów.
-1083 Graf Albrecht zaczyna pojmować, że jego bezsensowne łaknienie krwi nie zaprowadzi go do niczego i przez następne 190 lat przygotowuje się do zagarnięcia Królestwa Wampirów tylko dla siebie. Zostaje jednak zwabiony na tereny późniejszej Sylvanii przez tchnienie czarnej magii intensywne na tych ziemiach i zmusza żyjące tam prymitywne plemiona do budowy jego czarnego zamku Grauenstarch. Wyposażony w odlewnie, krypty, lochy, laboratoria, niezliczone pokoje, wieże i tajemne przejścia Grauenstarch staje się centrum Zła. Albrecht i jego Patriarchowie powiększają swą nekromantyczną moc i już wkrótce ich ziemie zapełniają się ożywieńcami, a podbite plemiona stają się niewolnikami Wampirzych Mistrzów. Albrecht staje się Nieśmiertelnym Królem ziem, obejmujących obszary późniejszego Imperium. Jego rządy pełne są terroru i okrucieństwa. Każdy przejaw rebelii zostaje natychmiast zgnieciony, a dogorywające ciała jego wrogów są wbijane na pal wzdłuż traktów od gór do morza. Zdradzieckie wampiry, które ośmielają się mu przeciwstawić zostają wtrącone do ciemnych lochów pod zamkiem Grauenstarch, odkąd nikt już o nich nie słyszy. Albrecht, jako już niekwestionowany władca, nakazuje Trzem Patriarchom zebranie swych Klanów i rozpoczyna eksperymenty z ich własną wrodzoną mocą. Wampirzy król wytycza nowe ścieżki czarnej magii, odkrywając nowe zaklęcia magii demonicznej i nekromantycznej. Poprzez te działania Albrecht nawiązuje kontakt z przeklętą krainą Transsylvanii.


-1054 Narodziny Eldriego Twilighta.
-1000 Szósty Kongres Nieśmiertelnych.
-978 Shataggoth zapada w sen w komnatach Kazad-Ungor.
-945 Forteca Worsteina zostaje złupiona i zniszczona przez koszmarne legiony grafa Albrechta, a sam Worstein zostaje zabity przez Patriarchę Arcasa, lecz wcześniej kilku z jego kultystów udaje się uciec, zabierając ze sobą Czarną Sferę. Wszelki ślad po nich i artefakcie ginie gdzieś wśród Gór Krańca Świata. Prace naukowe i biblioteki Worsteina zostają przewiezione do Grauenstarcha, by pogłębić wiedzę Albrechta i Arcasa.




Oryginał: Kenneth Madsen
Tłumaczenie: banshee