Wersja Archiwalna

Pillars of eternity - zapowiedz

Obsidian Entertainment obiecuje nam powrót klasycznego RPG, duchowego spadkobiercy gier opartych na silniku Infinity Engine takich jak Baldur's Gate czy Icewind Dale. Gra zebrała blisko 4 miliony dolarów poprzez akcję na Kickstarterze co potwierdziło fakt że istnieje duża grupa fanów tęskniąca za starym, dobrym RPG. W tym artykule chciałbym Wam po krótce opisać czego możemy się spodziewać w nadchodzącej produkcji Obsidianu.

W grze będziemy mogli wybrać płeć, rasę, klasę, atrybuty, umiejętności oraz wygląd postaci w którą się wcielimy. Poza typowymi dla gatunku rasami (człowiek, elf, krasnolud), do wyboru będziemy również mieli rasę Amuaua - humanoidalna rasa żyjąca na terenach nadmorskich, Orlan - niewielkich wzrostem istot uciśnionych przez inne rasy oraz tkniętych przez bóstwa (ang. godlike) - przedtawicieli innych ras z atutami bóstw. Dodatkowo będziemy mogli wybrać tło etniczne każdej z ras, np. blade elfy (Glamfellen), leśne elfy (Sceltrfolc), ludzie z sawann itp. Gra zaoferuje nam dziewięć klas postaci znanych z klasyki gatunku: Barbarzyńca, Czarodziej, Druid, Kapłan, Mnich, Łowca, Paladyn, Wojownik, Złodziej oraz dwie unikalne klasy Zaklinacza oraz errm.. Kodera? (ang. Cipher). Zaklinacze w Pillars of Eternity specjalizują się w długotrwałych, obszarowych zaklęciach (aurach), natomiast Koderzy (z braku lepszego tłumaczenia) potrafią oddziaływać na innych za pomocą samej siły umysłu (tzn. bez użycia zaklęć).

Zgodnie ze wzorcem ustalonym przez Baldur's Gate, w grze będziemy mogli dołączyć do drużyny napotkanych bohaterów niezależnych tworząc drużynę nie większą niż sześciu poszukiwaczy przygód. Kompani będą mieli opinie o naszych poczynaniach, mogą mieć wpływ na fabułę gry i z każdym z nich wiąże się jakiś quest poboczny. Od nas zależeć będzie ekwipunek członków drużyny, będziemy też mogli wybrać formację w której się poruszają co zwiększy nasze szanse w bitwie lub umożliwi poruszanie się gęsiego przez pełne pułapek podziemia, twórcy obiecują nawet możliwość definiowania własnych formacji.

Fabuła gry toczyć się będzie na obrzeżach kilku graniczących ze sobą krain (mapa), daleko od imperium Aedyr będącego główną ostoją cywilizacyjną świata w grze. Cywilizacja Technologicznie świat przypomina późne średniowiecze, do walki nadal używane są miecze, łuki i zbroje płytowe ale wynaleziona została już broń palna której również przyjdzie nam użyć. Oczywiście w świecie nie może zabraknąć magii, aczkolwiek jak podają twórcy długo-terminowa magia lecząca będzie w świecie gry mało-dostępna - tak więc kapłani leczyć nas będą w czasie walki, ale możemy zapomnieć o leczeniu chorób jednym zaklęciem (o wskrzeszaniu nie wspominając!). Będziemy także mogli posiadać dom a nawet własną twierdzę którą dane nam będzie ulepszać i modyfikować wedle uznania.

Mechanika walki, o ile nie jest bezpośrednio oparta na D&D, będzie bardzo podobna do tej znanej z systemu D&D. Możemy się więc spodziewać testów na celność i osobnych "rzutów" na obrażenia itp. Ciekawym aspektem jest podział "ilości życia" na dwa aspekty: długoterminowe zdrowie oraz krótkoterminową wytrzymałość. W trakcie walki tracimy przede wszystkim wytrzymałość którą można uzupełniać czarami i eliksirami. Obrażenia odniesione w czasie walki wpływają również negatywnie na nasze zdrowie które odzyskać możemy jedynie poprzez odpoczynek. Zgodnie z obietnicą złożoną podczas prowadzenia kampanii na Kickstarterze, twórcy zaimplementować mają mechanikę tworzenia przedmiotów: broni, eliksirów oraz posiłków. Ponadto w grze ma zaistnieć rozbudowana mechanika reputacji - zależnie od naszych poczynań i dialogów możemy zdobyć opinię osoby agresywnej, okrutnej, pomocnej, szczerej, dyplomatycznej, sprytnej, spokojnej itp. Oczywiście każda z reputacji ma wpływ na to jak odnosić się będą do nas NPC.

Pillars of Eternity przynosi nadzieję na wskrzeszenie gatunku głębokich, klasycznych RPG z mocnym nastawieniem na fabułę. Tysiące fanów zaufało Obsidian Entertainement i zasponsorowało produkcję gry wobec której mają teraz teraz bardzo wysokie oczekiwania. Niemniej jednak stworzenie gry na miarę Baldur's Gate 2 to nie liche zadanie wymagające ogromnej ilości pracy oraz bardzo kreatywnego podejścia. Czy Obsidian Entertainment sprosta tak wysoko postawionej poprzeczce? Dowiemy się pod koniec bieżącego roku kiedy to gra ma trafić do sprzedaży.

)

Minimalne wymagania systemowe dla tej gry nie są jeszcze znane. Biorąc pod uwagę fakt że mówimy o grze 2d, spodziewałbym się że gra powinna działać płynnie nawet na starszych komputerach i laptopach.