Wersja Archiwalna

Wojownik

Historia

Wojownicy z ziem Khanduras są dobrze wyszkoleni we władaniu wszelakimi rodzajami broni. Możemy ich spotkać wszędzie tam, gdzie toczy się konflikt zbrojny - od szlachetnych paladynów począwszy do pozbawionych wszelkich skrupułów najemników. Wielu tych żądnych przygód ludzi przyłączyło się do armii króla Leorica i wzięło udział w wojnie przeciwko Północnemu królestwu Westmarch. Gdy ognie wojny wypaliły się już do cna, wojownicy ci powrócili do swoich domów i znaleźli własne królestwo tonące w chaosie.

Liczne mroczne plotki o tajemniczej śmierci króla Leorica i źle, które czai się w jego katedrze ściągnęło do Khanduras wielu bohaterów szukających fortuny i sławy. Kilku z tych odważnych ludzi, mimo iż byli ostrzegani przez lud Tristram, zeszło do opanowanego przez chaos labiryntu leżącego w podziemiach starego kościoła. Wszelki słuch o nich zaginął...

Do Tristram nadciągają ciągle nowi wojownicy, i bez względu na to, czy kieruje nimi odwaga, honor, szaleństwo czy żądza zysku, są gotowi stawić czoła wyzwaniu jakie czeka na nich w niezbadanych ciemnościach leżących w głębi ziemi.

Klasa Wojowników jest najsilniejszą i najbardziej odporną z trzech dostępnych klas. Specjalizuje się w bezpośredniej walce, lecz jej słabością jest fakt, że intensywny trening fizyczny nie pozostawił wiele czasu na zdobycie chociaż podstawowej wiedzy magicznej. Wojownicy większość czasu spędzają poza swoimi domami i z dala od cywilizacji, co spowodowało, że posiadają oni wiedzę, jak reperować swoją broń i zbroję, chociaż ich wiedza nie może równać się z talentem kowali.

Sposób gry - taktyka

Moją przygodę z Diablo rozpocząłem właśnie od gry tą postacią. Do dziś pamiętam te nieprzespane noce i godziny spędzone na odzyskiwaniu przedmiotów po przegranej bitwie, kiedy to mój bohater ginął, a jego ekwipunek rozrzucany był wokół miejsca śmierci. Oczywiście przedmioty wypadają tylko w grze Multiplayer, bo w Singleplayer wystarczy po prostu wczytać grę. Osiągnąłem nim wtedy 38 poziom i do dziś mile wspominam chwile spędzone na przemierzaniu katakumb moim rycerzem. Wojownik to postać, nastawiona na walkę wręcz, a więc dobry topór lub miecz i tarcza to niezbędny ekwipunek wojaka. Oczywiście dobre pancerze (ponad 150 AC) też są mile widziane. Najważniejszą cechą rycerza jest Siła (Strenght). Odpowiada ona za ilość zadawanych obrażeń i umożliwia noszenie ciężkich broni i pancerzy. Jako, że Wojownik walczy w bezpośrednim starciu z wrogiem musi mieć sporą liczbę punktów życia, a te dodaje mu cecha Żywotność (Vitality). Grając nim wybrałem miecz i tarczę, więc będę opisywał jakie atrybuty powinien mieć ekwipunek postaci walczącej tymi brońmi. Zacznę od miecza. Według mnie najlepszy miecz to Broad lub Bastard Sword, ze zwiększonymi obrażeniami o ok. 100%, Zwiększoną szybkością ataku (najlepiej Fastest atack), oraz dodający ze 100% do Chance to hit (czyli szansy na trafienie). Zdaję sobie sprawę, że taki miecz bardzo trudno znaleźć, ale jest to możliwe. Wkrótce postaram się zamieścić ekwipunek mojej postaci (screeny), więc każdy będzie mógł coś takiego zobaczyć. Od razu mówię: sprzęt jest znaleziony uczciwie, bez używania żadnych modów, ani programów, ponieważ nie lubię gry na kodach i wnerwiają mnie ludzie, którzy aby wygrać jakiś pojedynek w sieci, muszą sobie sztucznie podrasowywać postać.

Cechy postaci

I. Strenght (Siła) : Maksymalna ilość - 250

Odpowiada głównie za wysokość obrażeń zadawanych przez postać, a głównie przez wojownika. Jest także potrzebna do używania ciężkich pancerzy, tarcz, hełmów i oczywiście broni. Jest główną cechą Wojownika i właśnie do tej cechy należy przyznawać najwięcej punktów grając Rycerzem.

II. Magic (Magia) : Maksymalna ilość - 50

Odpowiada za liczbę punktów many naszej postaci. Jest ważna dla postaci władających magią, gdyż właśnie ta cecha odpowiada za możliwość wczytywania zaklęć z magicznych ksiąg.

III. Dexterity (Zręczność) : Maksymalna ilość - 60

Zręczność jest potrzebna każdej postaci ze względu na to, że podnosi poziom naszego pancerza (AC) oraz wpływa na skuteczność ataku naszej postaci, czyli jej szansy na trafienie wroga. Nie wpływa natomiast na skuteczność czarów maga.

IV. Vitality (Witalność) : Maksymalna ilość - 100

Odpowiada za liczbę punktów życia naszej postaci.

V. Armor Class (Klasa pancerza) :

Bardzo ważny czynnik. Im wyższa klasa pancerza tym potworom trudniej trafić naszą postać. Dobra zbroja (czyli wysoki AC) potrafi znakomicie obniżyć poziom otrzymanych obrażeń.

VI. Chance To Hit (Szansa trafienia) :

Jest najważniejszą cechą dla Wojownika i Łuczniczki. Opisuje szansę na trafienie potwora przez naszą postać. Im wyższy jej współczynnik tym częściej trafiamy wroga i szybciej go wykończymy.

VII. Damage (Obrażenia) :

Cecha również bardzo ważna. Opisuje ile obrażeń zadamy wrogowi. U Wojownika na zadawane obrażenia głównie wpływa Siła i oczywiście posiadana broń.

VIII. Resist magic/fire/lightning (Odporność na magię/ogień/błyskawice) :

Cechy te są bardzo ważne, ponieważ opisują naszą odporność na obrażenia od żywiołów. Jej maksymalny stan w DIABLO to 75%. Nie ma mowy o grze na wyższych stopniach trudność bez tej cechy ustawionej na maksymalny poziom.