Wersja Archiwalna

Easthaven

Easthaven

Naszą przygodę rozpoczynamy w gospodzie Zimowa Kołyska (1) w zaśnieżonym Easthaven. Zanim wyruszymy we właściwą drogę możemy zrobić parę dobrych uczynków w tej niegdyś spokojnej osadzie rybackiej. Na początek pomóżmy barmance uporać się z niesfornymi żukami, które zaplęgły się w piwnicy gospody. Zadaje nie powinno sprawić nam żadnych problemów.

Zwiedzając wioskę, niedaleko dzieci bawiących się z wiewiórkami, spotkamy Jhonena (2)- zmęczonego rybaka, którego w snach nawiedza pewna kobieta. Chodzi ona po falach i śpiewa dla niego pieśni. Na razie nie jesteśmy w stanie mu pomóc, jednak jeśli dalej będziemy zwiedzać wybrzeża to napotkamy na błękitnoskórą Elisię (3). Okazuje się, że to ona odpowiedzialna jest za sny Jhonena. Jakiś czas temu obiecała, że zwróci Jhonenowi miecz jego przodka, który obecnie spoczywa na dnie jeziora. Aby pomóc rybakowi i nimfie należy po prostu przyjąć od niej miecz i oddać go Jhonenowi. Następnie zdajemy relację Elisie, która nagrodzi nas za dobry uczynek i zniknie.

Mniej więcej w środkowej części mapy znajduje się chatka rybaka Jeda (4). Jest on bardzo spragniony i w zamian za butelkę wina nagrodzi nas całkiem sporą (jak na łatwość wykonania zadania) liczbą punktów doświadczenia.

Nieopodal magazynów spotkamy skrymszandera Apsela (5), który poprosi nas o usunięcie z jego warsztatu wilka, który nie wiadomo jak się tam dostał. W zamian za pozbycie się bestii dostaniemy od Apsela jego sztylet i oczywiście sowitą ilość punktów doświadczenia.

Następnie udajemy się na most (6) i spotykamy tam chłopca imieniem Damien. Jest on przestraszony i szuka pomocy gdyż okropne potwory ukradły mu ryby. Potwory oczywiście nie są aż tak okropne i szybko sobie z nimi poradzimy. Oddajemy chłopcu rybki, a przynajmniej to co z nich zostało, po czym udajemy się do Hrothgara (7).

Po krótkiej rozmowie z wojownikiem Hrothgarem dostajemy pierwsze zadanie. Mamy odnaleźć zaginioną karawanę z zapasami dla Easthaven. w poszukiwaniu zaginionych zapasów wyruszamy przez most na południu wioski i udajemy się w góry położone wzdłuż brzegów Lac Dinneshere (8). Na drodze w górach znajdziemy szczątki karawany, którą najwyraźniej zaatakowały orki. Obok wraku karawany znajduje się jaskinia. Warto ją zwiedzić i oczyścić z band orków. Znajdziemy kilka przydatnych przedmiotów i kontrakt karawany (znajdziemy go w ciele ogra). Szybko zdajemy relację Hrothgarowi, który zleci nam kolejne zadanie. Mamy dostarczyć Pomabowi listę zapasów, potrzebnych na czekającą nas wyprawę. Zanim to jednak uczynimy warto iść z kontraktem karawany do miejscowego handlarza ryb - Gaspara (9). Otrzymamy sporo wartościowych punktów doświadczenia. Teraz udajemy się do Pomaba (10) aby zanieść mu listę od Hrothgara i zakupić nieco ekwipunku dla naszej drużyny. Kupujemy niezbędną ilość strzał, zbroje, hełmy, pojemniki na szpargały i tak wyekwipowani udajemy się do Hrothgara, by razem z nim wyruszyć w pełną niebezpieczeństw podróż do Kuldahar.