Zbroje

Srebrzysta Tarcza

Ta srebrna tarcza kiedyś była znajdowała się w Dłoni Seldarine, gdzie służyła do ochrony swego posiadacza przed zgubnym działaniem magii i rozmaitymi atakami. Z uwagi na swe rasowe przystosowanie nie przysłużyła się plądrującym bandom orków i goblinów, którzy pozostawili ją w wieży. Z ruin zabrała ją Panna Ilmadia.

Parametry:
Klasa Pancerza: +3 Specjalne: +25% do odporności na magię Waga: 5 Może używać:
Elf Półelf Nie Może używać:
Druid Złodziej Mag Bard

Pas beatyfikacji

Berduskańscy kapłani Helma poświęcili ten pas i ofiarowali go wojownikowi Thomowi Wainwrightowi, który z jego pomocą wyświadczył wiele usług dla kościoła, włączając w to zniszczenie Niewidomego Oka i kultu, który się w związku z nim rozwinął, a także jego wyznawców zwanych Oślepionymi Akolitami. Thom nosił pas z dumą aż popadł w poważne długi pod koniec życia i, ku swej nieutulonej rozpaczy, zmuszony był go sprzedać na aukcji pewnemu sławnemu kapłanowi Maska.

Parametry:
Posiadacz pasa, założywszy go, korzysta z efektów czaru Błogosławieństwo.

Pas Stromnosa

Mistrz Zauroczeń Presdon z Bezmiaru stworzył ten pas kilkaset lat temu dla swego ochroniarza Dendesa Grymaśnego. Ten z kolei nazwał szeroki pas imieniem wzgórzowego olbrzyma, który prawie pozbawił go życia w trakcie poszukiwań komponentów do zaklęcia. Dendes poniósł śmierć broniąc Presdona przed rywalizującymi z nim magami w pobliżu Ordulin.

Parametry:
Podnosi siłę użytkownika do 19 Może używać tylko: Wojownik (jedno, dwu i wieloklasowiec) Łowca (jedno, dwu i wieloklasowiec) Paladyn

Skąpany we Krwi

Kheros czerwony nosił tę czerwonokrwistą zbroję płytową przez wiele lat, w których walczył w imieniu Kościoła Tempusa. Urodził się w rodzinie skromnego farmera, która mieszkała w pobliżu Calaunt. Jako młody mężczyzna wyruszył do miasta, gdzie chciał wynająć się jako najemnik. Po wielu zakończonych sukcesem próbach, Kheros zaczął podróżować z wieloma grupami poszukiwaczy przygód. Po drodze, poza wieloma zwycięstwami, Kheros nabawił się strachu przed widokiem krwi.

Jego strach wymknął się spod kontroli, tak że Kheros zaczął wpadać w szaleństwo. Odnaleźli go kapłani Tempusa i zapewnili schronienie. Kapłani wierzyli, że będą w stanie uleczyć Kherosa. Przez wiele lat Kheros poznawał religię Tempusa i w końcu stał się kapłanem. Ostatnim krokiem w walce ze strachem było zanurzenie go w kadzi wypełnionej krwią, w czasie którego niemal nie utonął. Przez cały ten czas Kheros nie walczył, nie próbował uciekać, nawet się nie wzdrygnął. Później, nosił on zbroję, która miała przypominać mu o przeszłości.

Parametry:
Klasa Pancerza: -1 Waga: 55 Nie Może używać:
Druid Mag Złodziej Bard

Buty Zapomnianych

Te pomarszczone, proste buty wykonano ze skalpów martwych szamanów orków z plemienia Śmierdzącej Łapy. Głodny władzy religijny przywódca plemienia, zwany Algrash-Widzący-W-Ciemności, rozkazał swym sługom, aby zrobili te buty. W tym celu musieli wykopać kości swych przodków. Algrash zginął, kiedy sprowokował walkę z bandą ogrów. Jego buty pozostały na placu boju.

Parametry:
Specjalne: Umożliwia zapamiętanie 2 dodatkowych czarów z 1. poziomu Umożliwia zapamiętanie 1 dodatkowego czaru z 2. poziomu Może używać tylko: Kapłan (jedno, dwu i wieloklasowiec) Druid (jedno, dwu i wieloklasowiec)

Buty Lisa

Te jaskrawo czerwone i zielone buty miał na swych nogach rzezimieszek Elpham z Perrywine. Elpham był kieszonkowcem o wyjątkowych uzdolnieniach, który kusił los, szydząc i naigrawając się ze swych ofiar wkrótce po tym, jak je obrabował. Kiedy został dwukrotnie złapany, postanowił zainwestować pieniądze w te właśnie buty. Naturalnie zmarł przedwcześnie, kiedy okradł znanego ze swej porywczości Czerwonego Maga z Thay, Xaina Morobdela. Elpham skradł sakiewkę pełną klejnotów wprost z pasa Xaina i odpłynął w tłum krzycząc: "A może będziesz mnie gonił aż do Priador, łysa pało? Cha, cha!" Xain, dusząc w sobie wściekłość, natychmiast wezwał czterech niewidzialnych myśliwych i rozkazał im zabić tego idiotę w czerwono-zielonych butach.

Parametry:
Specjalne: +40% do szybkości +1 do Klasy Pancerza

Rękawice lodowej perły

Powiadają, że te wspaniałe bransolety wykonano nie tak dawno temu w górach Grzbietu Świata. Na wybrzeżu Morza Ruchomego Lodu żył pewien mistrz odrzucania o imieniu Prashnak, który znany był z niezwykłego uporu. Podobno wiele kłopotów sprawiały mu wałęsające się w okolicy trolle, które musiał nieustannie odpędzać od swojej dobrze zaopatrzonej chaty. Czarodziej wykorzystywał do walki z trollami kwasowe burze, ale w końcu zaczęły go męczyć te nieustanne ataki. W dodatku, trolle zaczęły się robić coraz bardziej bezczelne.

Po kilku miesiącach studiowania magii uwiądu, przywoływania żywiołaków i magicznych metod zamrażania, Prashnak był w końcu gotowy do przeprowadzenia eksperymentu. Po przywołaniu żywiołaków wody, mistrz odrzucania odparował niektóre składniki ciała potworów, a potem je zamroził. W ten sposób powstały przerażające lodowe rzeźby. Trolle, nie grzeszące lotnością umysłu, poczuły się niezwykle urażone tymi rzeźbami i podobno przestały nękać okolicę. Ponieważ eksperyment się powiódł, Prashnak kontynuuje swoje badania do dziś. Nie wiadomo co prawda, kto odważył się ukraść mu bransolety, wiadomo jedynie, że od kilku lat nikt o nich nie słyszał.

Parametry:
Klasa Pancerza: 6 Zręczność: -2 Waga: 3 Specjalne: Raz dziennie można rzucać zaklęcie Sprowadzenie żywiołaka wody Raz dziennie można rzucać zaklęcie Stożek zimna Raz dziennie można rzucać zaklęcie Plugawy uwiąd Abi-Dalzima Może ich używać wyłącznie: Mag (jedno, dwu i wieloklasowiec)

Zbroja Nienawiści

Zbroja ta została wykonana w 1221 roku KD. przez duergarskiego płatnerza pracującego dla pewnego kapłana Bane'a o imieniu Alleri z Zachodniego Waterdeep. Kiedy Alleri był jeszcze młodym kapłanem, często prowokował i atakował agentów Sune, dlatego ludzie Ognistowłosej Pani rzucili na niego zauroczenie, żeby powstrzymać go od prześladowań. Pod wpływem tego zauroczenia Alleri został zmuszony do wykonania na ulicach Waterdeep wielu zawstydzających czynów. Po wielu latach Alleri zdecydował się uczcić swojego boga nienawiści, zlecając wykonanie zbroi, która chroniłaby go przed zauroczeniami. W tym celu zasięgnął rady Bane'a, który powiedział mu o materiałach i rytuałach potrzebnych do stworzenia takiego pancerza. Zgodnie z rozkazami swojego mistrza, Alleri zamordował trzynaście młodych par i kazał wpleść ich obrączki w pasy zbroi. Następnie zabił trzynaście elfów i wymoczył się w ich krwi, przez trzynaście godzin odprawiając odpowiednie modły. Po tych rytuałach zbroja była gotowa. Ochraniała go przed magią Sunitów i napełniała nieposkromioną nienawiścią. Alleri wyruszył na trwającą trzy lata wyprawę wojenną przeciwko agentom Sune, Lliry i Hanali Celanil. Szał zabijania zakończył się dopiero wtedy, kiedy elfi łucznicy i kapłani Corellona Larethiana zastawili na niego pułapkę w pobliżu drogi na północ od Waterdeep.

Parametry:
Klasa Pancerza: 3 Specjalne: Odporność na Okropne zauroczenie, Zauroczenie, Zamęt, Rozkaz i Bezmyślność -2 do Charyzmy Waga: 45 Nie Może używać:
Postacie Dobre Druid Mag Złodziej

Płaszcz Mithrana

Ten elfi płaszcz, utkany z jedwabiu i z wełny, był własnością potężnego czarnoksiężnika z Myth Nantar, imieniem Mithran Lightpetal. Mirhran znany był z umiłowania podróży, oraz z faktu, że był akceptowany przez "N'TelQuessir", albo "nie ludzi", nie-elfich mieszkańców świata. Płaszcz stał się właściwie przyczyną jego klęski, gdyż został on utkany i umagiczniony przez jego mrocznoelfią kochankę, Rauve Vrinn. Styl tego czarnogranatowego płaszcza był tak wyraźnie nie elfi, że jego towarzysze stali się podejrzliwi.

W końcu znajomy Mithrana, elfi łowca drowów imieniem Gaedel, odkrył odosobnioną kryjówkę Rauvy w lasach otaczających Myth Nantar. Z małą grupą wojowników, Gaedel napadł na jej chatę i zabił ją. Kiedy Mithran odkrył co się stało, wpadł w szał. Mag zabił Gaedela i jego braci, równając ich domek myśliwski z ziemią. Rodzina Gaedela zdecydowała się zemścić, zabijając nie wiedzącego, co dalej robić Mithrana. Jego płaszcz został odzyskany przez jego dobrego przyjaciela, krasnoludzkiego wojownika Haela Bronzelake. Gdyby nie to, pochłonęłyby go fale Morza Spdających Gwiazd, które zalało Myth Nantar kilka lat później.

Parametry:
Specjalne: +3 do Klasy Pancerza +2 do rzutów obronnych

Płaszcz błyskotliwych kolorów

Pochodzenie tego płaszcza ginie w mroku dziejów. Od pewnego czasu znajdował się on w posiadaniu Drosusa, potężnego maga z Waterdeep. Drosus został pożarty przez ogromną watahę zimowych wilków, kiedy wybrał się na samotną wyprawę w góry Grzbietu Świata. Zabrał tam grubszy płaszcz, który miał go ochronić przed zimnem...

Na pierwszy rzut oka płaszcz wydaje się mieć oślepiająco biały kolor. Tak naprawdę jest to efekt nałożenia się tysięcy kolorów, które tańczą i igrają w każdym świetle. Te iskrzące się i mieniące kolory rozpraszają uwagę, a nawet częściowo oślepiają każdego, kto patrzy prosto na osobę odzianą w Płaszcz błyskotliwych kolorów.

Parametry: Płaszcz dodaje premię +3 do Klasy Pancerza. Można go nosić w połączeniu z wszystkimi innymi formami pancerza. Można go założyć nawet na magiczną zbroję, w przeciwieństwie do płaszcza ochrony. Klasa Pancerza: +3 Waga: 3 Nie Może używać:

Rękawice elfiej potęgi

Te zgrabne stalowe rękawice zostały stworzone przez elfiego kowala Idriala Ashleafa i umagicznione przez jego brata, Beldana. Oddali je swemu kuzynowi, Galainowi, kiedy samotnie powrócił z nieudanej wyprawy na zielonego smoka w lasach, które znajdują się w miejscu obecnie znanym jako Amn. Trzy elfy zawarły pakt, że pomszczą swych krewnych przed upływem dziesięciu lat. Późniejsze przygody tej trójki zostały uwiecznione w epickich balladach Meradora z Waterdeep "Trzej Mściciele". Od "Ballady o Królu Goblinów" do "Ballady Zielonej Nocy", szesnaście pieśni opisuje wszystkie przygody jakie spotkały tych trzech bohaterów. Niestety historia rękawic Galaina kończy się wraz z ostatnim taktem "Zielonej Nocy". Reszta pozostaje tajemnicą.

Parametry:
Specjalne: +1 do Klasy Pancerza Siła 18/51 +1 do rzutów obronnych Może używać:
Wojownik (dwu lub wieloklasowiec)

Chwała Cierpienia

Pancerz ten stanowi prezent od Siostry Calliany za ocalenie duszy Głosu z Durdel Anatha. Kiedyś nosił go pokorny paladyn Ilmatera o imieniu Idstan Prostaczek. Ubieranie tego pancerza to proces bolesny, jako że wbija ona małe szpikulce w ciało posiadacza, a waży nieprawdopodobnie dużo. W zamian za takie poświęcenie ze strony posiadacza, pancerz chroni go przed atakami na swą osobę. Pancerz wykonany jest z lśniącego srebra, ale zawsze na powierzchni znajduje się strużka świeżej krwi, nawet jeśli nikt go nie ma na sobie.

Parametry:
Klasa Pancerza: -3 Specjalne: Maksymalne punkty życia posiadacza zmniejszają się o 25. +10% do odporności na obrażenia sieczne +10% do odporności na obrażenia kłute +10% do odporności na obrażenia obuchowe +10% do odporności na obrażenia od pocisków Waga: 80 Nie Może używać:
Postacie Złe lub Neutralne Druid Mag Złodziej Bard

Myśliciel Chautoga

Ten niezwykle rzadki hełm zawdzięcza swoje istnienie pewnemu orkowi, który był zarazem magiem i wojownikiem.

Niezwykła historia Chautoga zaczęła się, kiedy jego rodzinna wioska została zniszczona w walce pomiędzy dwoma zwalczającymi się frakcjami czarodziejów. Jeden ze zwycięzców, mistrz zauroczeń imieniem Shandellon, poczuł wyrzuty sumienia, ujrzawszy zniszczenia, będące efektem ubocznym walki. Skruszony, przygarnął do siebie jedynego ocalałego orka i wychował go jak własnego syna.

Pod okiem Shandellona, Chautog poznał tajniki magii i pomimo swojego pochodzenia wykazał się dość dużym talentem. Choć jednak pracował o wiele ciężej niż pozostali czeladnicy Shandellona, wciąż osiągał gorsze od nich rezultaty. Wreszcie zazdrosny ork zawziął się, zamknął w swej komnacie i tam pracował bez wytchnienia nad zaczarowanym przedmiotem, który ułatwiłby mu konkurowanie z rówieśnikami.

Owocem owej pracy był ten zadziwiający hełm, który choć nie wygląda okazale, potrafi znacząco zwiększyć inteligencję tego, kto go nosi. Chautog natychmiast przywdział swoje dzieło, jednak szybko przekonał się, że nadmiar inteligencji może być niebezpieczny - szczególnie w przypadku kogoś, kto wiedzie żałosną egzystencję zazdrosnego orka. Shandellon odnalazł nadpalonego trupa swojego przybranego syna, na którego głowie wciąż spoczywał nieszczęsny hełm. Obok leżała kartka z jednym zdaniem: "Niektórych rzeczy lepiej nie kończyć".

Myśliciel Chautoga podwyższa Klasę Pancerza o 1, a także o 2 punkty zwiększa Inteligencję. Hełm ten jest brzydki i ciężki, co wiąże się z faktem, że został zaprojektowany przez orka. W związku z tym, charyzma właściciela zostaje obniżona o 2 punkty. Poza tym, hełm mogą nosić jedynie istoty dysponujące co najmniej 17 punktami siły.

Parametry:
Klasa Pancerza: +1 Specjalne: Chroni przed uderzeniami krytycznymi Inteligencja: +2 Charyzma: -2 Waga: 5 Wymagana siła: 17 Nie Może używać:

Hełm Zaufanego Obrońcy

Hełm ten był używany przez czterysta lat przez niziołki i gnomy w małej i praktycznie rzecz biorąc nieznanej społeczności zwanej Doliną Pasterza. Codziennie o poranku kapitan straży nocnej wręczał hełm kapitanowi straży dziennej. Codziennie o zmroku kapitan straży dziennej zwracał hełm. I tak to trwało bez przerwy, aż Pheldon Tock, kapitan straży nocnej, postanowił przehandlować ten hełm na inny. Hełm prawdopodobnie zostałby w Sklepie Dziwnych Zbroi Armstronga przez dłuższy czas, gdyby nie pewien znudzony krasnolud, który zakupił go i przytwierdził sobie do opończy w odległych krajach.

Parametry:
Klasa Pancerza: +3 Specjalne: Odporność na Uśpienie Użytkownik nie cierpi na zmęczenie Waga: 2 Może używać:
Niziołek Gnom

Hełm patrioty

Hełmu tego używał krasnoludzki wojownik Danel Silverfrost, król i męczennik zaginionego krasnoludzkiego miasta-państwa Silverrock. Jego wyczyny nie są tak znane jak czyny innych heroicznych krasnoludów, ale jest tak prawdopodobnie dlatego, że jego królestwo umarło wraz z nim. Jego naród poniósł olbrzymie straty, kiedy został zaatakowany przez trolli i olbrzymów ponad tysiąc lat temu w niemal zapomnianej "Wojnie Zakrzepłej Krwi". Wojna ta trwała ponad piętnaście lat. Danel nigdy nie pomyślał nawet o ucieczce ze swojego królestwa, pomocy od sąsiadów czy opuszczeniu swego ludu. Pomimo tego, że wielu jego poddanych w rzeczy samej uciekło, Danel pozostał w Silverrock aż do samego końca. Przed ostatnią bitwą tej straszliwej wojny powiedział swoim ludziom: "Z chwilą gdy ujrzycie, że pióropusz na mojej głowie padł, chcę, abyście dopilnowali, żeby nasi ludzie nie zginali się, niczym złoto, tylko aby się złamali, niczym żelazo".

Niemal z chwilą przystąpienia do bitwy, Danel pognał do przodu i rzucił się w szpony dziesiątków trolli. Z chwilą, gdy jego pióropusz zniknął z pola widzenia, każdy mężczyzna, kobieta i dziecko pozostające w Silverrock wypadło z ufortyfikowanych pieczar i rozwlokło tylu trolli i olbrzymów, ile się dało. Na pałac Danela i w wielu miejscach użyteczności publicznej zrzucano beczki z płonącą oliwą, a ogień trawił tylu krasnoludów ilu trolli i okropnych lodowych salamander. W końcu potwory odniosły Pyrrusowe zwycięstwo. Z miasta krasnoludów pozostały dymiące zgliszcza, z których nie dało się pozyskać ani większych łupów, ani niewolników, ani żywności. Wiele trolli umarło z głodu tej zimy, a kiedy zwróciły się do swych olbrzymich sojuszników z prośbą o jedzenie, nastąpił kompletny zamęt.

Parametry:
Klasa Pancerza: +2 Waga: 4 Nie Może używać:
Mag Bard Złodziej

Zbroja Czarnego Łabędzia

Zbroja ta została wykonana przez krasnoludzkiego kowala o imieniu Karador. Potem elfi mistrz zauroczeń o imieniu Elemeth z Pięciu Drzew obdarzył ją mocą magiczną. W czasie, kiedy Dłoń Seldarine i Głębia Dorna ze sobą współpracowały, powstało wiele wspaniałych przedmiotów, a ta zbroja jest właśnie jednym z nich. Niezwykle lekka i piękna, zbroja ta była początkowo noszona przez elfkę, która pełniła funkcję dowódcy w Odciętej Dłoni, dlatego osada nie padła, kiedy orki dokonywały grabieży wież. Potem zbroja ta została ukradziona przez Pannę Ilmadię.

Parametry:
Klasa Pancerza: 1 Specjalne: +1 do Charyzmy +10% do odporności na ogień +10% do odporności na zimno +10% do odporności na elektryczność +10% do odporności na kwas Waga: 20 Nie Może używać:
Bard Druid Mag Złodziej

Kolczuga Kaylessy

Ta zbroja była własnością Kaylessy, mistrzyni władania bronią w Dłoni Seldarine. Jej wyjątkowa biegłość w posługiwaniu się łukami ustępowała tylko jej urodzie. Kaylessa oddana była podnoszeniu umiejętności bojowych każdego elfa, który pozostawał pod jej komendą. Jeśli w czasie Bitwy pod Dłonią Seldarine byli jacyś bohaterowie, to Kaylessa była jedną z nich. Była przykładem odwagi w obliczu nadciągającej zagłady - bez strachu poprowadziła swych ludzi przeciwko hordom goblinów i orków. Nawet po upadku Dłoni wciąż była oddana ludziom i nieustraszona w bitwie. Jej ostatnim życzeniem była śmierć na polu chwały.

Parametry:
Klasa Pancerza: 2 Specjalne: +1 do Zręczności +20% do odporności na chłód Waga: 15 Nie Może używać:
Druid Mag

Rękawice Kaylessy

Nosiła je Kaylessa, mistrzyni władania bronią Dłoni Seldarine. Jej wyjątkowa biegłość w posługiwaniu się łukami ustępowała tylko jej urodzie. Kaylessa oddana była podnoszeniu umiejętności bojowych każdego elfa, który pozostawał pod jej komendą. Jeśli w czasie Bitwy pod Dłonią Seldarine byli jacyś bohaterowie, to Kaylessa była jedną z nich. Była przykładem odwagi w obliczu nadciągającej zagłady - bez strachu poprowadziła swych ludzi przeciwko hordom goblinów i orków. Nawet po upadku Dłoni wciąż była oddana ludziom i nieustraszona w bitwie. Jej ostatnim życzeniem była śmierć na polu chwały.

Parametry:
Specjalne: +1 do Klasy Pancerza +1 do Zręczności Waga: 3 Nie Może używać:
Kapłan Mag

Peleryna Nadciągającej Burzy

Ta na pierwszy rzut oka wytarta szata została "uśpiona" przez Lysan, która nie chciała, żeby ktoś rozpoznał ją jako kapłankę Auril. Wystarczy jednak, że spadnie na nią jeden płatek śniegu, a przeistoczy się w iskrzący, biały płaszcz, który umożliwi temu, kto go nosi, unoszenie się ponad zaspami śnieżnymi i przechodzenie przez nawet najbardziej rwące i lodowate rzeki. Większość kupców nie będzie chciała go odkupić, a jeśli tak, to za bardzo niską cenę, ponieważ uważają oni, że to przedmiot poświęcony Auril, Lodowej Pannie, i prawdopodobnie może przyciągać jej czcicieli... oraz ściągać na właściciela niezadowolenie bogini.

Stworzona w czasie obrzędów Nadchodzących Burz (początek zimy), odprawianych ku czci Auril, szata ta została obdarzona odpornością na płomienie, dzięki czemu pozwala temu, kto ją nosi, na ich powstrzymywanie. Choć kapłanki Auril są z natury odporne na zimno i potrafią poruszać się po śniegu i przebywać lodowato zimne rzeki, szaty takie stanowią dodatkową ochronę przed zimnem (co pozwala noszącemu, który był już wcześniej odporny na zimno, na absorbowanie jego energii). W rezultacie osoba ubrana w taką szatę może nawet pochłaniać gorąco z ataków ogniowych. Oprócz tego szatę tę można kilka razy dodatkowo obdarzyć mocą, dzięki której osoba ją nosząca będzie mogła pokonać jakąkolwiek przeszkodę, która ją miała zatrzymać, taką jak zaklęcie Pajęczyna, paraliż ghuli, zaklęcie Unieruchomienie osoby itp.

Parametry:
Specjalne: Może rzucać zaklęcie Swoboda działania (3 ładunki) +1 do Klasy Pancerza +1 do rzutów obronnych przeciwko paraliżowi +30% do odporności na chłód +30% do odporności na ogień Waga: 1 Nie Może używać:

Skrząca szarfa

Jest to jedna z wielu pięknych czarodziejskich szarf, jakie powstały w południowym dorzeczu Zakhary. Ten luksusowy jedwabny przedmiot został stworzony, by chronić jego posiadaczy przed atakami. Bractwo Prawdziwego Słońca, grupa świątobliwych zabójców, przyznawało takie szarfy swoim najbardziej oddanym sługom. Ta konkretna szarfa była ostatnio w posiadaniu świątobliwego zabójcy Khamu Bedi. Ciąg delikatnych czarnych znaków na czerwonym jedwabiu tworzy napis: "Bądź szybki, potężny i bezlitosny. Ponad wszystko jednak bądź moralny".

Parametry:
Posiadacz jest pod wpływem Rozmycia Może używać:
Postacie dobre

Jątrząca Zbroja

To ognista zbroja, będąca w rzeczywistości demonem, który ujawnia się w tej fizycznej manifestacji obronności piekielnej. Na napierśniku znajduje się złowieszcza twarz, zaś cały przedmiot wygląda niesamowicie odrażająco i ohydnie, choć zarazem jest misternie rzeźbiony. Zbroja jest ciepła w dotyku i w oczywisty sposób ma moc nadprzyrodzoną. Demonowi zamkniętemu w środku nie wolno było skrzywdzić posiadacza tej zbroi, gdy dziewięć niewinnych żywotów zostało złożonych w ofierze piekielnym legionom tanar'ri.

Parametry:
Klasa Pancerza: 1 Waga: 45 Specjalne: Odporność na zimno: ustawiona na 100% Kondycja: +2 Czar Burza Ognia 1 raz dziennie Posiadacz może wezwać Chalimandrena, glabrezu przybierającego postać zbroi. W ten sposób niszczy się zbroję, ale bez powodowania jakichkolwiek obrażeń posiadaczowi zbroi. Nie Może używać:
Druid Mag Złodziej Bard

Zawodzenie dziewic

Ten cienki płaszcz wydaje się na pierwszy rzut oka postrzępiony, ale gdy się mu bliżej przyjrzeć zauważymy, że niby przypadkowe nitki są w rzeczywistości ludzkimi włosami, z których został utkany. W świetle pochodni płaszcz wije się, a kosmyki włosów splatają i rozplatają, tak subtelnie jednak, że wydaje się, jakby muskał go lekki wietrzyk.

Płaszcz utkany został z włosów dziewic posłanych na Wyspę Grobów, by spać u boku poległych barbarzyńskich wojowników. Pociechę owym kobietom nieść miała Wieszczka, to ona miała koić ich ból, a czyniła to biorąc kosmyk włosów od każdej z dziewic i tkając z nich płaszcz, który miał wydrzeć z nich strach i uspokoić skołatane serca. Powstało okrycie, ociekające winą i stanowiące wątpliwą osłonę przed zimnem Północy.

Gdy go założyć, włosy oplatają ciało właściciela, a długie kosmyki splatają się jakby tkane na krośnie. Płaszcz nie rozplącze się sam, dopóki nie potraktuje się go czarem Zdjęcie Klątwy.

Parametry:
Klasa Pancerza: 4 przeciw obrażeniom obuchowym, kłutym i pociskom Klasa Pancerza: 2 przeciw broni siecznej Specjalne: Noszący płaszcz jest odporny na wszystkie efekty opierające się na Strachu, Emocjach: Beznadziejności i Symbolu Beznadziejności. Noszący płaszcz raz dziennie może przywołać Płaszcz strachu Waga: 1 Może używać:
Elf Półelf Człowiek

Szata Strażnika

Uszyta dla mrocznego elfa czarodzieja z Rilauven, Szata Strażnika jest u drowów oznaką wielkiej mocy. Tradycyjnie noszą ją najbardziej utalentowani adepci magii poznania w Akademii Czarnoksięstwa w Rilauven. Malavon dostał ją w nagrodę, gdy jeszcze był w dobrych stosunkach ze swoim miastem.

Parametry:
Klasa Pancerza: 3 Specjalne: +10% do odporności na magię +2 do rzutów obronnych przeciw magii Niewykrywalność Odporność na wzrok Umbrowych kolosów Waga: 5 Może używać:
Mag (jedno, dwu i wieloklasowiec)

Laur Przychylności Sune

Ten wieniec z liści laurowych i róż był darem od kościoła Sune dla kapłanki Hanali Celanil z Dłoni Seldarine. Reprezentanci ludzkiej bogini miłości i piękna zostali dobrze przyjęci, a wysoka kapłanka Hanali Celanil nosiła ten laur za każdym razem, kiedy ludzie składali wizytę w Dłoni. Kiedy orki napadły i złupiły wieżę kapłanów, wyrzuciły wieniec, gdyż uznały go za przedmiot bezużyteczny.

Parametry:
Klasa Pancerza: +1 Specjalne: +1 do Charyzmy Waga: 1 Nie Może używać: