Wynalazca
Krasnoludzka myśl techniczna jest słynna na całym Starym Świecie. Wynalazki takie jak pompa wodna, silnik parowy czy proch strzelniczy wyszły z ich laboratoriów. Cieszą się poważaniem zarówno wśród krasnoludów jak i ludzi. Większość wynalazców jest członkami Gildii Inżynierów. Schemat rozwoju:
SZ | WW | US | S | Wt | ŻW | I | A | ZR | CP | INT | OP | SW | OGD |
+10 | +10 | +1 | +1 | +4 | +20 | +20 | +10 | +30 | +20 | +10 |
Umiejętności: inwencja* kowalstwo inżynieria stolarstwo czytanie i pisanie szczęście zastawianie pułapek chemia wykrywanie pułapek rozpoznawanie runów warzenie trucizn wykrywanie magii spec. broń - palna Ekwipunek: laboratorium [oddzielny pokój odpowiednio wyposażony, koszt 500 zk - 5000 zk] skórzany fartuch dziennik przybory piśmiennicze k3 małych wynalazków Profesje wejściowe [należy skompletować conajmniej dwie]: inżynier alchemik bombardier saper rzemieślnik - płatnerz Profesje wyjściowe: mędrzec Klasa zawodowa: Uczony Poziom socjalny: 1k4 ale, nigdy nie 4.
*Inwencja - nowa umiejętność dostępna jedynie dla wynalazców. Jeżeli postać ma odpowiednie fundusze i wystarczającą ilość czasu [Określa to MG] może próbować coś wynaleźć. Wynik prac ustala MG.
Autor: nieznany Tłumaczenie: banshee