Wersja Archiwalna

Dolina Cieni

Na tym obszarze mamy do odwiedzenia kilka pomniejszych krypt, jaskinię i jedną główną kryptę, składającą się z kilku poziomów. Walki nie powinny być trudne. Na zewnątrz przyjdzie zmierzyć się nam z zastępami Yeti i Cieni. Wewnątrz grobowców walczyć będziemy głównie z nieumarłymi (szkielety, zombie, cienie itp).

Centralna jaskinia (5) - Herszt Yeti, znajdujący się przed centralnie położoną jaskinią, posiada Amulet - rodzinną pamiątkę Mirka. Wewnątrz jaskini spotkamy kilku Yeti i znajdziemy trochę cennych przedmiotów. W dalszym etapie rozgrywki spotkamy tutaj kapłankę Auril, ale o tym potem.

Krypta nr1 - Trochę szkieletów i innych nieumarłych. Nic ciekawego. Wybijamy i idziemy dalej zwiedzać Dolinę Cieni. Krypta nr2 - Jak w każdej krypcie, tak i tutaj przywitają nas nieumarli. Wybijemy ich bez problemów. W posążku postaci znajdziemy klucz, który należy zachować. Uwaga na pułapki. Krypta nr3 - nic szczególnego, od trochę nieumarłych do wybicia. Nie sprawi problemów. Krypta nr4 - jej wyczyszczenie nie powinno sprawić nam problemu. Troszkę szkieletów i parę pułapek. Z sarkofagu wewnątrz krypty bierzemy Klucz do sanktuarium. Będzie nam on potrzebny podczas dalszej części naszej misji.

Główna Krypta (5)

Główna Krypta poziom 1

Przechodzimy wszystkie pomieszczenia, wybijamy atakujące nas potwory i zbieramy magiczny ekwipunek. Do silniejszych potworów tej lokacji zaliczyć można Zmory, na które potrzebujemy magicznej broni z modyfikatorem minimum +1. Znalezienie wymaganej broni nie powinno być jednak problemem. Długi Miecz +1 znalazłem w pomieszczeniu 1 (oznaczenie na mapie załączonej do tej części solucji). W pomieszczeniu 3 znajdziemy Klucz kapłana, który koniecznie trzeba zachować. W przeciwległym pomieszczeniu (nr 4) znajdziemy Święty symbol Myrkula. Zabieramy go i udajemy się do centralnych drzwi (5) gdzie po krótkiej rozmowie z Mytosem - strażnikiem, czekać nas będzie niezbyt trudna walka z nim i posłaniem Myrkula. Należy uważać na czary ogłuszające nasze postacie. Ponadto podczas rozmowy z Mytosem, starajmy się uzyskać pozwolenie strażnika na penetrację grobowca bez rozlewu krwi. Nie zgodzi się, ale za próbę załagodzenia sporu dostaniemy dodatkowe punkty doświadczenia. Zwiedzając pomieszczenie 6 i 7 należy zwrócić uwagę na pułapki. Ponadto w pomieszczeniu 7 przyjdzie nam walczyć z Mumią, na którą musimy mieć magiczną broń. Zabieramy z tego pomieszczenia Klucz do mauzoleum i udajemy się do przejścia na drugi poziom Krypty (8).

Główna Krypta poziom 2

Zaraz po wejściu do głównego holu tego poziomu (1), stoczymy batalię z armią nieumarłych. Należy uważać na Szkieleta-Maga i na Nasycone Zmory. Z resztą nieumarłych poradzimy sobie bez problemu. Następnie oczyśćmy pomieszczenia 2 i 3. Uwaga na pułapki. Ja następnie udałem się do komnaty 4 gdzie znalazłem Zwykły klucz (oczywiście go zachowałem) i udałem się do komnaty 5. W niej znajdujemy całkiem przydatny magiczny przedmiot - Talizman Czarnego Wilka (+10HP +1KP, odporność na chłód i polepszenie rzutów obronnych przeciwko zionięciom). Teraz wracamy do komnaty 1 i na jednej z kolumn odnajdujemy przełącznik. Przestawiamy dźwignię i już przejście na 3ci poziom krypty stoi dla nas otworem.

Główna Krypta poziom 3

Ostatni poziom grobowca. Zaraz po wejściu zostaniemy zaatakowani przez sporą armię nieumarłych. Polecam nie rozbiegać się, tylko trzymać zwarta grupę i czekać aż to wróg podejdzie do nas. Poziom odkrywamy powoli i wybijamy wszystko co nam się napatoczy. Lepiej nie szaleć i nie penetrować grobowca za szybko. Walka z większą ilością wrogów może szybko skończyć się śmiercią któregoś z członków naszej drużyny. Po wyczyszczeniu głównej komnaty 1 udajemy się kolejno do komnat 2 i 3. Następnie należy udać się do komnaty 4. Tutaj czeka nas walka z Widmowymi rycerzami, paroma szkieletami oraz Szkieletem-Magiem. Należy uważać na maga, jego czary mogą wyrządzić spore obrażenia naszej drużynie. Najlepiej jest najpierw wyciągnąć z komnaty rycerzy i szkielety, zaś maga zostawić sobie na deser. Bez swojej świty, mag padnie bardzo szybko. Teraz udajemy się do komnaty 5. Rozmawiamy z kambionem Kresselackiem, który zleci nam za zadanie zabicie kapłanki Auril. Rycerz powie nam iż jest ona gdzieś w dolinie. Udajemy się zatem do centralnej jaskini w Dolinie Cieni by szybko rozprawić się z kapłanką. Następnie wracamy do Rycerza, który poszerzy nieco naszą wiedzę i pozwoli opróżnić swój sarkofag. Zbieramy co się da i wracamy do Kuldahar by zdać relację Arundelowi oraz obsprzedać się, i wyposażyć na następną misję.