Wersja Archiwalna

Kuldahar

Kuldahar

Zaraz po przybyciu do Kuldahar przywita nas mały chłopiec Nate (1). Opowie nam o tym, że on i mieszkańcy od kilku dni czekają na uczestników wyprawy, która pomoże rozwiązać problemy nękające osadę. Nieco posmutnieje gdy dowie się, że tylko my przeżyliśmy lawinę, i że przełęcz jest zasypana. Odeśle nas do arcydruida Arundela (2). Po zwiedzeniu miasta i porozmawianiu z mieszkańcami, właśnie do niego powinniśmy się udać. Na początku proponuję rozwiązać kilka pomniejszych questów związanych z żyjącymi tu mieszkańcami. Jako iż jesteśmy zmęczeni to wypada udać się do oberży (3). Gdy będziemy na miejscu, warto odwiedzić pięterko i poszperać w szufladach. W jednej z nich znajdziemy pierścień z wyrytym napisem. Zgodnie z tym, co na nim napisano, obecny właściciel oberży nie jest jej prawowitym opiekunem. Idziemy więc do Aldwina (który obecnie wynajmuje pokoje) i pytamy się o co dokładnie z tym pierścieniem chodzi. Przyciśnięty Niziołek wyjawi nam, iż nie jest prawowitym spadkobiercą oberży i sfałszował akt własności. Proponuję nakazać mu aby poszedł z tym do rady miasta i przyznał się do wszystkiego. Ludzie będą wyrozumiali i pozwolą mu dalej opiekować się oberżą w zamian za drobny "podatek" od wzbogacenia. Można też sprawę rozwiązać nieco inaczej (bardziej materialnie dla nas) jednak z pewnością nie będzie to honorowe. Pokombinujcie i wybierzcie jaką drogę wolicie. Ja prowadzę drużynę honorowych i oddanych sprawie bohaterów. Żadne złe uczynki nie wchodzą więc w rachubę.

Jeśli mamy w drużynie druida to możemy zyskać nowego wyznawcę natury. Należy tylko odpowiednio pogadać z jednym mieszkańcem Kuldahar w chatce niedaleko mostu (4). Podczas rozmowy zacznijmy wypytywać o świątynię Ilmatera, a rozmowa dalej zejdzie sama na właściwy tor. Pobłogosławimy mieszkańca i zyskamy trochę punktów doświadczenia (a tych nigdy za mało :) ).

Przy moście natkniemy się również na przestraszonego mieszkańca Mirka, który uciekł z Doliny Cieni przed stadem goniących go Yeti. Wybijamy potwory i deklarujemy Mirkowi odszukanie jego rodzinnej pamiątki - amuletu. Gdy będziemy szukać ekwipunku i nowych czarów dla naszego drużynowego maga, z pewnością zajdziemy do wieży Orricka (6). Utnijmy sobie z nim nieco dłuższą pogawędkę, a dowiemy się, że mag interesuje się elfami i bardzo rad będzie, jeśli dostarczymy mu jakichkolwiek informacji o wszelkich elfich ruinach na jakie natkniemy się podczas naszej podróży. Z pewnością powrócimy tu w przyszłości aby podzielić się z nim naszą wiedzą. Gdy już odpowiednio wyekwipujemy naszą drużynę pora wybrać się do Arundela (2). Po niezbyt długiej rozmowie wyśle nas on do Doliny Cieni aby tam rozpocząć poszukiwania Zła, które nęka Kuldahar, i za sprawą którego Ciepło dębu powoli zanika. W przyszłości także odwiedzimy chatkę Hjolldera (7) - tu rozpoczynamy przygodę z Heart of Winter. Z pewnością na razie jesteśmy za słabi aby się tam wybrać więc na razie pomijamy ten budynek. Naszym celem na razie jest Dolina Cieni. Wypada jeszcze wspomnieć o tym iż wszelkie mikstury zakupimy w latającym statku (7), zaś kamienie szlachetne najlepiej sprzedawać u sklepikarza w chatce 8.