Wersja Archiwalna

Nain

Khazad nami ai thumbar...

Nain "Szary" – krasnoludzki mędrzec

Nain syn Gloina jest 181 letnim krasnoludem pochodzącym z Karak-Ungor. Jego starczą twarz okalają siwe włosy, oraz długa, biała broda. W twarzy tej błyszczy, ogromną wiedzą i mądrością, szare oko. Drugie zakryte teraz czarną przepaską Nain stracił w czasach swej młodości. Nosi proste szare szaty, z wyszytym na lewym ramieniu złota nicią symbolem Grungniego. Jego dłoń zdobi sześć pierścieni (pięć z glidii rzemieślniczych i jeden przepiękny Pierścień Mędrca Krasnoludzkiego). Jako broń służy mu własnoręcznie wykonany topór runiczny "Ghlazy". W brązowej torbie oprócz narzędzi trzyma także krótki nippoński mieczyk. Nain uwielbia pykać swoją fajeczkę, popijać wyborne estalijskie Brandy, no i nade wszystko robić obie te rzeczy grając w szachy. Kiedy wyrusza w długą i niebezpieczną drogę zaopatruje się w miecz "Thrar" oraz zbroję pochodzącą z którejś ze swych "Szarych Kuźni".

Nain jest właścicielem najlepszych w Starym Świecie zakładów płatnerskich o nazwie "Szara Kuźnia". Jest ich tylko pięć w Talabheim, Middenheim, Altdorfie, Nuln i Parravonie. Można w nich nabyć każdy rodzaj broni ręcznej oraz zbroi. Co więcej można czasem dostać broń lub pancerz, z pradawnymi krasnoludzkimi runami wykutymi przez samego mistrza - Naina. Lecz zdarza się to bardzo rzadko i raczej na specjalne zamówienia, gdyż mędrzec często ostatnio podróżuje.

Nain "Szary" posiada ogromny dom w centrum Nuln. Lecz zastanie go tam graniczy raczej z cudem gdyż mędrzec ciągle podróżuje po Imperium w celu zbierania informacji. Rzeczą która od razu rzuca się w oczy po spotkaniu Naina jest jego topór wetknięty za pas. Trzonek broni wykonany jest z kości słoniowej oplecionej, spiralnie jakby złotą nicią. Na toporze wykute są cztery runy: run powrotu (raz dziennie na odległość 1 mili), run wykrycia (mithril), run szybkości (+20 I), run cięcia i uderzenia (+1 Ob). Jego nippoński mieczyk potrafi strzelać lodem ( + k3 Ob.). Miecz "Thrar" - najczęściej przypięty do kuca- posiada następujące właściwości: Ob. razy 3, niewidzialność, zgubna broń na giganty.

Naina "Szarego" Twoi gracze mogą spotkać wszędzie. Pomysłów na przygody z jego udziałem może być nieskończenie wiele. Pamiętaj że jest on mędrcem i należy mu się duży szacunek. Pamiętaj również że jest on dość potężną postacią , może nie do rąbania, ale z jego wiedzą, znajomościami i umiejętnościami może być wielką pomocą dla Twej drużyny.

Co do jego zachowania w stosunku do elfów - Nain ceni wiedzę, także nie ma nic przeciwko elfim uczonym i chętnie wdaje się z nimi w dyskusje aby pogłębić swoje horyzonty myślowe. Nie lubi chamstwa i głupstwa. Co ciekawe dosyć często jak na krasnala bierze kąpiel.

SZWWUSSWtŻWIAZRCPINTOPSWOGD
34516351367160858210010034

Umiejętności: targowanie się, jeździectwo - kuc, widzenie w ciemnościach - 25 m, górnictwo, stolarstwo, powożenie, inżynieria, czytanie i pisanie, kamieniarstwo, metalurgia, zastaw. Pułapek, wykr. Pułapek, geniusz arytmetyczny, oburęczność, rozpoznawanie runów, opanowanie runów, kryptografia, rozpoznawanie roślin, kartografia, wykrywanie magii, leczenie ran, wiedza o mag. pergaminach, uniki, historia, monetoznawstwo, astronomia, uzdolnienia językowe, wiedza, tajemny język- magiczny, krasnoludzki, sekretne znaki: rzemieślnika, krasnoludzkiej gildii inżynierów, sekretny język: rzemieślnika, klasyczny, znajomość języka obcego: słowiański, bretoński, reikspiel, estalijski.

Przedmioty: szare szaty, topór, mieczyk, fajka i tytoń, pierścienie, pergaminy i pióra, szachy narzędzia, przybory do mycia, bandaże, książki, hubka i krzesiwo, ok. 800 zk ( w gotówce i drogich kamieniach)

P.S. Jeśli chciałbyś więcej informacji o Nainie - a jest ich trochę, lub jeśli masz jakieś uwagi lub pytania napisz pod adres : jabbar@opole.com z dopiskiem Nain "Szary"

Specjalne pozdrowienia dla: Yalaviell'a lor Q'uentalla i Wilhellma Albrechta von Brokenstock