Ambull
Ambull jest wielkim, baryłkowatym stworem, przyjmującym pozycję małpy. Obie ręce i nogi kończą się żelaznymi szponami służącymi do kopania tuneli w skale. Jest to Obcy z gorącego Martwego Świata Luthera MacIntyre'a IX. Większość czasu spędza pod ziemią, unikając bezpośredniego słonecznego ciepła. Jest mięsożerny i zazwyczaj poluje na podziemne istoty. Żyje w grupach w kompleksach tuneli.
Statystyki:
SZ | WW | US | S | Wt | ŻW | I | A | ZR | CP | INT | OP | SW | OGD |
6 | 50 | - | 5 | 5 | 18 | 50 | 4 | 20 | 43 | 14 | 43 | 43 | 20 |
Atakuje za pomocą 2 szponów, szczęk i ogona. Dzięki swemu wzrostowi może atakować dwóch przeciwników ludzkiego wzrostu naraz dzieląc pomiędzy nich swoje ataki.
Psychologia: Ambull wzbudza strach w żywych istotach o wzroście poniżej 2,5 metra. Dodatkowo ze względu na swoją głupotę posiada odporność na wszelkie czary wpływające na umysł.
Posiada trzy główne cechy. Pierwsza to wielkość i złośliwość. W ograniczonej przestrzeni, jest śmiertelnym wrogiem, zdolnym zadać zabójcze obrażenia w szybkim czasie. Gracze muszą próbować wyciągnąć go na teren w którym będzie możliwe okrążenie bestii i atakowanie jej z kilku stron, lub razić strzałami lub obszarowymi czarami. Drugą główną cechą jest głupota tej bestii. Nie zdaje sobie sprawy z wielu krytycznych dla niego sytuacji. Trzecią charakterystyczną cechą jest tworzenie tuneli w skale. Dzięki potwornie silnym szponom i szczękom może pokonywać skały z SZ 2.