Wersja Archiwalna

Rasy

Rasa odnosi się do gatunku bohatera. W Icewind Dale nasz bohater może być człowiekiem, elfem, krasnoludem, gnomem, półelfem albo niziołkiem. Rasa ma wpływ na wybór klasy bohatera, szczególnie jeśli chodzi o wieloklasowość czyli łączenie kilku klas. Ponadto niektóre potężne artefakty znalezione podczas gry mogą być używane tylko przez przedstawicieli określonej rasy. Opisy ras są zgodne z podręcznikowymi opisami ras w Icewind Dale.

Ludzie: Ludzie to dominująca rasa w Faerunie, rządząca najpotężniejszymi imperiami i królestwami Zapomnianych Krain. Ludzie mogą wybrać dowolną klasę albo być dwuklasowcami. Nie mogą jednak być Wieloklasowcami.

Krasnoludy: Krasnoludy są niskimi, krąpymi humanoidami o rumianych policzkach, oraz ciemnych oczach i włosach. Trafiaja się oczywiście wyjątki, ale na ogół są uparte i małomówne. Posiadają naturalną odporność na magię i trucizny. Mogą się również pochwalić zdolnością infrawizji, która pozwala im widzieć w ciemnościach. Krasnoludy otrzymują premię do Kondycji, ale tracą niestety na Charyźmie. Są wspaniałymi wojownikami, niezwykle wytrzymałymi i zaprawionymi w bojach.

Elfy: Elfy z reguły sa niższe i szczuplejsze od ludzi, i mają delikatne rysy twarzy. Generalnie uważa się je za frywolne i powściągliwe. Elfy mają naturalną odporność na zauroczenia i magię usypiającą oraz, tak jak i krasnoludy, posiadają zdolność infrawizji. Doskonale posługują się łukami i długimi mieczami. Uzyskują premię do Zręczności, ale kosztem Kondycji. Elf łucznik z pewnością przyda się w każdej drużynie.

Gnomy: Ci krewniacy krasnoludów są jednak od nich o wiele niżsi i, co z dumą podkreślają, nie tak bardzo „krągli”. Większość gnomów ma ciemną lub brazową skórę, białe włosy i raczej duże nosy. Mają naturalną odporność na magię i potrafią widzieć w ciemnościach dzięki infrawizji. Zyskują premię do Inteligencji, tyle, że kosztem Madrości.

Niziołki: Niziołki są niskie i z reguły pulchne; przypominają wygladem małych ludzi. Ich zazwyczaj czerstwe twarze sa okragłe i szerokie. Zwykle mają kręcone włosy, które rosną im nie tylko na głowie, ale również na stopach. Niziołki są bardzo odporne na trucizny i magię, są naturalnie uzdolnione w rzucaniu z procy, ale mają ograniczoną zdolność widzenia w ciemnościach. Otrzymują premię do Zręczności, ale tracą na Sile.

Półelfy: Półelfy stanowią wynik zmieszania krwi ludzi i elfów. Są przystojne i łączą w sobie zalety obu ras. Po ludziach posiadają ciekawość, pomysłowość oraz ambicję. Cechy oddziedziczone po elfach to wyrafinowane zmysły, miłość do przyrody i zdolności artystyczne. Mają ograniczoną odporność na zauroczenia i magię usypiającą. Potrafią także widzieć w ciemności.