Wersja Archiwalna

Czary

Poniżej przedstawiam kilka informacji na temat czarów dostępnych w Diablo. Myslę, że poniższe uwagi i wskazówki pomogą wam lepiej zaznajomić się z czarami i zrozumieć jak ważną rolę będą odgrywać w życiu naszego bohatera. Ponadto zamieszczam listę czarów, które warto używać, wraz z krótkim ich opisem. Zapraszam do lektury.

Maksymalny poziom czarów w Diablo to 15. Oczywiście za pomocą przedmiotów można wartość tę podnieść do 20 poziomu, jednak wymaga to noszenia hełmu, który ma tylko 1/1 Durability, a więc jeden przypadkowy cios może go zniszczyć. Mowa tu o Thinking Cap.

Czar identyfikacji (Identify) posiada tylko Deckard Cain, u którego identyfikuje się przedmioty. Dla naszego bohatera dostępny jest tylko w postaci zwoi.

Czar Infravision dostępny jest jako scroll, ale można go również zdobyć, używając Murky Pool (rodzaj kapliczki). Powoduje on, że wszystkie potwory w ciemnosciach są podświetlone na czerwono, oraz umożliwia widzenie przez ściany. Przydaje się, szczególnie kiedy walczymy po sieci i nie wiemy gdzie zaczaił się przeciwnik.

Do czarów, które nie występują w formie ksiąg zaliczamy również Apocalypse, Nova i Resurrect. Czary te występują w scrollach i w Staff'ach. Ponadto czar Resurrect dostępny jest tylko w trybie Multi Player.

Czar Stone Curse nie działa na Diabla i na innych graczy.

Używając czarów takich jak Chain Lightning lub Fireball, grając w sieci z przyjaciółmi, należy uważać gdyż mają one bardzo duże pole rażenia i mogą zabić członków drużyny.

Czar Holy Bolt, wbrew pozorom, jest bardzo przydatny w walce. Szczególnie przeciw nieumarłym takim jak Zombie i Skeletons. Działa również na Diabla.

Golem kieruje się w tą stronę, w którą zwrócona była nasza postać w chwili rzucenia czaru. Należy pamiętać, że można przyzwać tylko jednego Golem'a. po rzuceniu czaru ponownie, poprzedni sprzymierzeniec ulegnie zniszczeniu.

Czar Apocalypse działa na każdego potwora, niezależnie od posiadanej przez niego odporności.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Czary, które tu przedstawiam, są według mnie najbardziej przydatnymi czarami. Ponadto wszystkie występują w postaci księgi i można się ich nauczyć każdą postacią. Niestety niektóre z nich wymagają dużej ilość Magii, a poza tym ich użycie wymaga sporej ilości punktów Many. Dla maga nauczenie się tych czarów z pewnością nie będzie problemem z faktu, iż jego maksymalny próg Magii kończy się na... 250pkt. Ale taki np Wojownik, który może mieć jej znacznie mniej, będzie już potrzebował ubrać specjalne przedmioty zwiększające ilość Magii, przynajmniej na czas wczytywania księgi. Potem oczywiście dalej może nosić swój bitewny strój. Czary wczytane już są dla niego dostępne na zawsze. O ile oczywiście posiadał będzie stosowną ilość Many.

Town Portal
Czar bez którego, podróże do miasta, w celu sprzedania/kupienia/naprawy przedmiotów, trwały by bardzo długo. Otwiera on bowiem przejście "międzywymiarowe" pomiędzy naszym położeniem, a miastem.
Healing
Czar przydatny głównie dla Łuczniczki, gdyż Wojownik za długo czaruje. Jego atutem, jest to iż z jednej butelki Many możemy uleczyć się pare razy. nie ma więc potrzeby nosić całego plecaka butelek z życiem.
Fireball
Jest to najlepszy czar z grupy ognistych. Zadaje potężne obrażenia i ma duży zasięg działania. Tworzy bowiem kulę ognia, która po zetchnięciu się z czymś wybucha. Czar ten polecam używać zarówno Magiem jak i Łuczniczką. Przydaje się również Wojownikowi przeciwko potworom, które atakują na odległość.
Chain Lighting
Czar siejący równie duże zniszczenie co Fireball. Działa podobnie do Lighting'a, z tą różnicą, że tu błyskawice lecą, we wszystkie znajdujące się w pobliżu potwory. Przydaje się bardzo kiedy walczymy z dużą ilością wrogów nieodpornych na błyskawice. Magiem walka wygląda mniej więcej tak: Teleportujemy się w miejsce gdzie zaczajły się potwory, używamy czaru parę razy i ... podziwiamy rzeź jaką właśnie zrobiliśmy.
Mana Shield
Czar, którego używałem zarówno Magiem, jak i Łuczniczką. Powoduje on, że po otrzymaniu ciosu zamiast Życia (Live) spada nam Mana. Wysokopoziomowy Mag, dysponuje bardzo dużą ilością Many (ok. 600-700) więc aby go zabić trzeba się nieźle wysilić.
Firewall
Czar, którego używanie nie przynosi aż tak dobrych rezultatów, jak czary Chain Lighting i Fireball, ale przydaje się szczególnie w trybie Multi Player, kiedy nasza postać zginęła, przedmioty leżą na ziemi, a na nich stoi chmara wrogów. Zdarzyła mi się sytuacja, kiedy od razu po zejściu, w celu odzyskania broni, moja postać była atakowana przez grupkę rycerzy. Nie mogłem nic zrobić. Wtedy właśnie przydał się Firewall. Od razu po zejściu starałem się rzucić czar gdziekolwiek, tak aby moi wrogowie otrzymywali obrażenia nawet po mojej śmierci. Zdało to egzamin i wnet odzyskałem moje przedmioty.
Stone Curse
Jedyny czar, który może nam pomóc w walce z Soul Burner. Bardzo mnie wkurzało, kiedy już do niej podszedłem, a ona uciekała, dlatego najpierw ją zamieniałem w kamień, a dopiero później szedłem jej dokopać. Łuczniczka nie miałaby tu problemu, ale Wojownik i Mag (którego czary ofensywne tu nie pomogą) muszą podejść i zabić ją w walce bezpośredniej. Mag ma dużo Many więc bez problemu sobie poradzi, ale Wojownik musi zaopatrzyć się w sporą ilość butelek uzupełniających Manę.