Wersja Archiwalna

Gnomy jakich nie znacie - rasa przygodowa

Gnomy

OPIS

Gnomy są małe, krępe, mają ok. 1.2 m wzrostu i noszą czarne, brązowe lub rude włosy. Są trochę podobne do krasnoludów, mają jednak trudniejszy charakter i są mniej od nich opanowane. Mówią własnym dialektem khazalidu lecz używają podobnego pisma runicznego. Liczebność gnomów stale spada za sprawą mieszkańców podziemnych tuneli, z którymi toczą nieustanne walki. Nie bez znaczenia pozostaje również wpływ chaosu. Największe skupiska gnomów występują po zachodniej stronie Gór Krańca Świata (a więc tereny goblinoidów) oraz w Albionie. Są to jednak żałosne pozostałości dawnej, wspaniałej kultury. Poza tym siedziby, jak same gnomy, owiane są tajemnicą jeszcze większą niż krasnoludy; gnomy jeszcze mniej chętnie zdradzają sekrety. Z powodu licznych najazdów na ich siedziby, niektóre gnomy wyruszają w świat lub mieszkają w ludzkich miastach. Ich praca jest wysoko ceniona ponieważ są urodzonymi złotnikami, jubilerami, specjalizują się w obróbce drewna, kamienia, a najbardziej skóry (gnomie buty to szczyt osiągnięć szewskich w SŚ), jak również metalu. Ogólnie biorąc są sprawnymi rzemieślnikami o sporej inwencji i zręcznych rękach. Jednak niektórzy z nich preferują profesje lotne, jak goniec, posłaniec, złodziej - a to z racji na niewielki wzrost i wrodzony spryt. Nie wykonują natomiast profesji związanych z morzem, unikają jak mogą wód większych niż płytkie strumienie - gdzie zdarza im się wchodzić po kolana w celu wydobycia złota.

LOSOWANIE BOHATERA

Charakterystyka:

SZWWUSSWtŻWIAZRCPINTOPSWOGD
K3+22K10+302K10+10K3+1K3K3+52K10+3012K10+302K10+202K10+252K10+202K10+252K10+20

Wzrost: M 105+2k10; K 100+2k10 cm Waga: 40 - 87.5 kg Infrawizja: 30m Przeznaczenie: k3 PP Języki: rodzimy kher-khazalid + reikspiel Psychologia: nienawiść do goblinoidów (jeszcze większa niż krasnoludy) Klasa i profesja: losowanie wg tabeli krasnoluda z naciskiem na rzemiosło Umiejętności rasowe: obowiązkowe - jubilerstwo lub do wyboru gracza; dodatkowe - bardzo szybki, metalurgia, kamieniarstwo z równą szansą; liczba umiejętności jak krasnolud Pochodzenie: k100 - 01-39 zachodnia strona Gór Krańca Świata 40-69 Albion 70-00 urodzony wśród ludzi - tabela dla człowieka

Rodzina: jak krasnoludy Religia: panteon gnomich bóstw nie zdradzanych nigdy i nikomu, prawdopodobnie są oni zbliżeni do bóstw krasnoludzkich ale nie ma pewności; jest to jedna z najgłębiej strzeżonych tajemnic. Inne uwagi: gnomy zwykle noszą ubrania ze skóry lub innych materiałów naturalnych podbite z reguły futrem. Wśród wolnych gnomów przyjęły się bogate ozdoby, lecz gnomy w miastach zwykle ich unikają by nie kusić łotrów, jakich tam pełno.


Pozostałe rzeczy MG powinien określić samemu. Rasa przygodowa powstała na bazie bestiariusza i kilku innych wiadomości ogólnych o tej rasie. Mam nadzieję, że przyda się w drużynie gnom.


autor: rrico (rrico@gildiarpg.pl)